/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gave til forældres guldbryllup
Fra : Niederhof
Vist : 12985 gange
100 point
Dato : 07-11-06 21:46

Kort og godt : Hvad skal vi 3 søskende (med ægtefæller) give vore forældre i guld-bryllups-gave ?
Baggrundsviden :
- Forældrene er velfungerende og økonomisk velfunderede.
- Vi "børn" er (2 ud af 3) også økonomisk velfunderede, 1 ud af 3 er enlig med 3 børn, studerende og har været på overførselsindkomst i mange år.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-06 22:04

Et rigtigt dejligt kroophold vil helt sikkert bringe lykke, meeen den enlige har jo nok ikke råd på
lige fod som jer andre, men hvis i kan få det til at gå op i en højere enhed, er jeg sikker på at den
gave vil bringe lykke

Tillykke med dine forældre

Kommentar
Fra : blank

Dato : 07-11-06 22:10

Hvilket prisniveau ligger I søskende på?

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 07-11-06 22:20

Nordsted1 -> de 2 kan godt 'aflaste' den 3'de, rent økonomisk - det kan vi finde en løsning på. Så din idé er ikke helt ved siden af !!

Blank -> vi søskende er VIRKELIG dyre Lidt mere alvorligt : en 'total-pris' omkring 3-4-5.000 vil ikke være u-opnåelig.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 22:24

Niederhof, hvor er det dejligt, at i han "løse" det økonomiske sammen, det er desværre sjældent set.

Et kroophold han varierer i længden, så det kan tilpasses det afsatte beløb, hvis i har penge til overs kan i få sat en frugtkurv/chokolade og champagne på værelset

Eller et kort ophold og så en tur i teatret, hvis forældrene er til det??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-11-06 22:25

Hvad med at lægge en plan for et tidsrum, hvor I skiftes til at gøre et eller andet for jeres forældre.

F.eks. Den måned, der kommer lige efter guldbrylluppet kunne være december: En dåse småkager.
Januar: Varm chokolade på en kro efter en god travetur.
Marts: Tur til en udstilling el. lign.
etc.

Så kan I evt. indrette arrangementet efter, hvad hvert koster.

F.eks. hvis den enlige med 3 børn bager småkagerne, køber en flot dåse og I alle ta'r på besøg og afleverer dem. I kunne tage med alle sammen til hvert arrangement.

Hanne

Kommentar
Fra : blank

Dato : 07-11-06 23:20

Sidder her og tænker på det forslag Nordsted1 kom med. Ganske udmærket men ville måske kombinere dette med en omgang velvære som massage, hvilke mange hoteller/kroer efterhånden har beliggende på stedet.

Lad opholdet vare en weekend.

Hvad med Dragsholm Slot. De har iøvrigt julefest den 1-2-8 december, hvor der serveres julemenu og underholdes med levende musik. Derudover ville det være oplagt, af få en rundvisning på slottet også.

Der er mange muligheder.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-11-06 23:26

Hvilke typer mennesker er jeres forældre?

Skal det være være en ting eller skal det være ren afslapning. Har I selv haft nogle ideer?

Der er oseaner af mange ideer, men hvilken genre er vi i?

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 08-11-06 00:16

Jeg er fuldstændigt bidt af denne pragtfulde lampe af Jeremy Cole

http://shop.dyberg-larsen.dk/page.php?pid=26&id=64&parent=0&subprodukt=1

Ved godt at prisniveauet er noget højere, men flot er den da.

http://shop.andando.dk/group.asp?group=112&sub=88 er der en flot serie til vægophæng

http://www.rosenkompagniet.dk/?side=gavesortiment er der ligeledes mange ideer.

Der er rigtige mange gode ideer, hvis bare man havde en genre at gå efter.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-11-06 00:51

Jeg har været til et sølvbryllup hvor parrets tre børn havde arrangeret en lang weekend i Harzen for forældrene med alt forudbestilt og betalt. Det var en meget velkommen gave.

Nu er alderen jo en anden når man når til guldet men hvis helbred osv. er i orden, var dette måske en ide

Tillykke med Jeres forældre!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 08-11-06 06:52

Et kroophold lyder for mig umiddelbart som en god ide. Men hvad med at udvide det til også at omfatte jer børn, og børnebørn, så det bliver en lang weekend for hele familie samlet. Og så måske i et sommerhus eller ferielejlighed. Tid, og tid til samvær, er ofte det mest kostbare man har.
Mvh Else R

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-06 10:10

I kunne give en gave hver hvor i skal gøre noget.
Tage dem med på en eller anden oplevelse, på et eller andet tidspunkt. = 3 oplevelser.
Børnebørnene alt efter hvor store de er kan give et gavebevis på noget de kommer og gør for dem/sammen med dem.
De største gaver er samværsgaver.

Min søns svigerforældre fik en autocampertur med børnebørn og det hele.............den gjorde lykke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-06 12:45

e.c. den har sq hørt

Indlæg fra mig, dato : 07-11-06 22:25

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-06 13:07

Nåe ja - det så jeg ikke................................men fortalte bare ud fra virkeligheden.
Og det var det nordlige Italien + lidt Østrig...............kender du turen så er vi nok i fanmilie.
Evt. Velkommen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-06 13:33

e.c. -

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-06 13:34

Giv dem en profil på KANDU, så kan de vinde 500 dask.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-11-06 15:11

Hvad med at i alle eller nogen af jer tog med dem på en motions, oplevelses og sundhedstur,
til et dejligt sted i Danmark eller udlandet.

Det kan være med til at forlænge og forbedre jeres alles helbred og indbyrdes relationer.

mvh.
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 25-12-06 19:59

Tak for svaret Nordsted1.