/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Shockwave Flash Object
Fra : anetteogjesper
Vist : 2306 gange
63 point
Dato : 06-11-06 21:36

Hej

Jeg har en fil der er Shockwave Flash Object, men jeg kan ikke rigtigt få det til at fungere. Er det ikke muligt at få filmen til at køre i et andet format?

Mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-06 21:47

Er dit problem at du skal aktivere Flashen på hjemmesiden, hvis ja er det rimeligt nemt at løse.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 06-11-06 22:02

Nej, jeg skal faktisk have filen til at køre i power point

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-06 22:13

Ok så kan jeg ikke hjælpe dig, men havde det været på en hjemmeside så skal man indsætte flash objectet på en lidt andet måde end tidligere, nu skal der bruges javascript. Jeg ved ikke ret meget om powerpoint.

//bentjuul

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 06-11-06 22:18

Så må jeg håbe andre kan hjælpe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-06 22:34

prøv en google søgning på "swf to pps" så kan du måske finde et program der kan konvertere din swf fil til en pps fil.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 63 point
Dato : 07-11-06 03:59

Har du et program, - så indsæt det som en/t objekt/////flash - andet, der kommer som regel en STOR liste UDEN lige, og henvis til filmen, først får du en delvis TOMt vindue, derefter klikker du på DEN TOMME VINDUE OG ___ indsæt et OBJEKT - ''fil'' i objektet , dette kan være flash og andet, men prøv at leg lidt med det, eller liæg det på nettet, så vi bed hvad det drejerr sig om.
Ellers skal jeg gerne lave det for dig, men det hjælper ikke ------meget, når du selv vil lave det
Ved ikke om det virker, på dit, men lav først et OBJEKT VINDUE - Bag efter dobbelklik på ruden og indsæt_______husk at begge / alle filer skal ligge i samme mappe. OG UPLOADES SOM SAMME.

Meget simpelt, men SVÆRT at forklare.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 07-11-06 10:11

Hej disken

Ups det kan jeg vist ikke lige overskue snøft...

Ville det hjælpe hvis du kunne få fat i filen?

Den ligger her:
http://cloe.dk/images/Assens%20Bowlinge%20Center_14sek.swf

og hvis det ikke virker vil jeg gerne sende den til dig på mail.

Du kan også skrive til mig her:
diverse@os.dk

Med venlig hilsen
Anette

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 07:24

Kan dette bruges,
http://www.steenmartinsen.dk/dex/upload/2.wmv
Som PowerPoint, der skal dobbelklikkes, for at spille filmen.
http://www.steenmartinsen.dk/dex/upload/Present.rar

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-11-06 19:28

Hej

Ja, nu har jeg fået det til at virke, på min egen computer, men når det skal vises andre steder klager den over nogle af objekterne ikke kan aktiveres... Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 19:35

Tænker du på den PowePoint jeg har lagt op, eller WMV.

Det var bare tænk som et forsøg, kan godt lave en anden PP fil, der åbner sig, når siden åbnes.

Ellers skal du bare lægge WMV filen ind i powerpoint, og lad filmen åbne, når siden åbnes.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 19:37

Ellers kan det være at dem du sender den til ikke kan se den ordenligt.
De kan hente et program her.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4&displaylang=en

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 19:38

Misforstod den, du kan ikke lægge en PP på nettet.
Der skal du have et program der kan lave PP til Flash

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 19:41
Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-11-06 19:45

Hej

Jeg har lavet to typer. En som du skrev, men også en med direkte flash i og ingen af dem kan åbne den første fil...

Jeg har lagt dem ind her:
www.cloe.dk/images/flash

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 19:49

Næh, den er ikke til at åbne.
Mærkeligt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 19:55
Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-11-06 20:03

Den er gemt som PP 97 - 2003 og 95 Præsentation

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-06 08:26

Tror vi går forbi hinanden, du kan jo godt gemme i PP, og få det til at virke, - så har jeg misforstået noget.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-06 11:04
Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-12-06 10:28

Tak for svaret disken.