/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Kæmpestor font søges
Fra : o.v.n.
Vist : 655 gange
200 point
Dato : 05-11-06 19:56

Hjælp søges hurtig, hvor finder jeg en kæmpe skrift type, en der 8-10cm høj på en A4 side, projektet skal laves i aften, så skynd jeg et komme med links

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 20:00

du kan vel egentlig bruge hvilken som helst og trække ud ???

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 210 point
Dato : 05-11-06 20:01

Du kan da bare indre størrelsen. Skriv f.eks. et tal på 120 i stedet for det tal, der står i forvejen.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-11-06 20:01

Du sætter da bare størrelsen så højt som du synes det er nødvendigt!

I rubrikken hvor der som det højeste står 72 kan du jo sætte tallet som du synes det skal være eks. 370 eller mere...

IAH

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-06 20:15

Nemlig, det kan du gøre med alle True Type Fonts (ttf) da de er scallerbare, og så kan du endda selv vælge hvilken skrifttype du vil lave det i (skide godt egon) IK?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-06 20:16

Er det så enkelt jeg prøver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-06 20:27

Yeps o.v.n. i hvertfald hvis du bl.a. bruger words, her har jeg lavet tekst til et banner med størrelse på 300. - Der skulle godt nok bruges nogle A4 ark, men det var jo opgaven det kom an på.
Så du kan bande på, at det blev et stort banner!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-06 22:09

Font's hentes her: http://www.fonts.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-06 22:10

Tak for svaret Bille1948. Det var meget enkel, jeg vidste slet ikke at man bare kunne skrive et større tal, men jeg så lært nyt noget idag også tak til i andre, men bille kom føsrt

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-11-06 22:13

Jamen tak for det :)

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-06 22:35

HTML og CSS :

Kode
<html>
<head>
<style type="text/css">
body {color:#c0c0c0;background:#000;}
h1 {font-size: 500%:}
h2 {font-size: 100%;}
p {font-size: 150%;}
div {font-size: 100%;}
span {color:red; font-size: 50%;}
</style>
</head>

<body>
<h1>En header 1</h1>
<br/>
<h2>En header 2</h2>
<br/>
<p>Et afsnit m/lineskift <span> Et indskudt element</span></p>
<br/>
<div>Et afsnit u/linieskift</div>
</body>

</html>

...sådan !

</MOLOKYLE>