/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Skifteretten
Fra : dr_dem
Vist : 845 gange
100 point
Dato : 02-11-06 18:37

Er der nogle der har prøvet og gå i skifteretten (ikke familie) før, vil gerne høre lidt meget, hvordan, hvorfor og i det hele taget.

dr.dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 18:58

Hvorfor.... Skifteretten behandler, dødsboer, konkursboer, gældssaneringer, betalingsstandsninger, tvangsopløsninger, tvangsakkord og ægtefælleskifte.

Det er et helt almindeligt kontor, hvor man sidder og taler med en afsat fra dommerkontoret

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-11-06 19:26

Dette er ikke almindelig man er blevet indkaldt til et dødsbo til en person som man har kent i 10 år alene uden familie, det er det der er problemet

dr.dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 19:41

dr.dem, jeg forstår ikke helt - alene uden familie - havde afdøde ingen familie?? Du står jo nok i afdødes testamente?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-06 19:46

http://www.skat.dk/display.aspx?oID=133803&vID=200761

Du kan læse om proceduren i linket her, rul ned til hvor der står skifteret.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-11-06 20:14

Citat
.....og taler med en afsat fra dommerkontoret

Ja det skulle ikke undre mig LOOL

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-11-06 21:07

Kode
dr.dem, jeg forstår ikke helt - alene uden familie - havde afdøde ingen familie?? Du står jo nok i afdødes testamente?
nej er bekendt og ingen familie er indkaldt

dr.dem

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-11-06 21:12

Altså, nu er det jo ikke farligt at møde op i skifteretten i sådan en sag.

Nu ved jeg ikke om du har været medvirkende i at anmelde dødsfaldet til myndighederne.

Hvis du har, er det almindelig procedure, at det er den der har gjort det der indkaldes.

Og hvis ikke du har haft noget med det at gøre, ja så foreligger der jo den mulighed, at der forefindes et testamente fra afdøde, hvor du er involveret.

Men alt det får du forklaret når du kommer der ind.

mvh dova

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-11-06 21:48

Ingen familie, ingen testemente til skifteretten (der er familie men de bliver ikke indkaldt) er ene indkaldt og stod ene for begravelsen sammen med 3 bedemænd da man ikke kunne holde fire snore selv

dr.dem

og godnat for idag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 22:31

Et testamente kan være opbevaret i notararkivet, det betyder at testamentet ikke behøver at være i afdødes hjem, men er blevet opbevaret i et arkiv. Så mon ikke du er nævnt i et testamente?

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 03-11-06 08:07

Tak for svaret dova.