/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Dagplejemor
Fra : Katherine
Vist : 642 gange
50 point
Dato : 01-11-06 22:09

Er der herinde der med sikkerhed ved hvad en dpl får udbetalt som lige er startet?
Skal starte 1. dec og ville bare gerne være på forkant, så jeg ved hvad jeg har at forvente!
Håber der er nogen dpl herinde der kan hjæjpe mig!!

Hilsen Katheirne

Kommentar
Fra : Katherine

Dato : 01-11-06 22:11

Altså udbetalt efter skatten er trukket

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-11-06 22:17

Det kommer da lige an på hvor mange børn du er sat til at have fast.
Med 4 faste børn i københavns området er det vist nok ca. 14.000 udbetalt.

Kommentar
Fra : Katherine

Dato : 01-11-06 22:27

det er med 4 faste børn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-11-06 22:33

Det er jo noget af et regnestykke, for i princippet betales der ikke skat af den første 1/3 (som jo er til slid af huset). Men noget mere precist er det svært at sige.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 35 point
Dato : 01-11-06 22:35

Løn
Grundlønnen for dagplejere, som har 4 børn i pleje er ca. 18.000-19.000 kr. om måneden. Hertil kan komme tillæg. Da dagplejere har udgifter i forbindelse med mad til børnene m.v., kan de få et skattemæssigt standardfradrag på 46 procent af den skattepligtige del af lønnen.

http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-dagplejer#q4

hilsen en tidl. dagplejer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-06 22:38

De evt. tillæg er der nævnt, er hvis du har et gæstebarn udover din normale arbejdstid, eller et barn med specielle behov

Kommentar
Fra : Katherine

Dato : 01-11-06 22:58

jo tak det er jeg klar over!! løn før skat er 17900. Men jeg er mere interesseret i efter skat uden div tillæg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-06 23:17

Du skal trække 46% fra din løn, den er skattefri, og trække din skatte % fra resten

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 00:20

hej. husk også arbejdsmarkedsbidrag og atp. har du nogle fradrag, fra hus, lån, og eller fagforening. vh.lianes. og pøj pøj med job.

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 00:34

46% og skatteprocent hvad mener du Nordsted. det blir da en masse skat, der blir da ikke mange basører tilbage. vh lianes

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-11-06 01:01

Jeg tror Nordsted mener, at 46% af hele lønnen er skattefri. Altså bliver det beløb man skal betale skat af slet ikke så stort

46 % af 18000 = 8280 (skattefri)

Tilbage er der 9720 som der skal svares skat af..

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 01:38

hej hej. nåååååeee på den fagong. ja ellers var det sku da surt tjente penge. misforstod vist. he he vh lianes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 07:39

Creamygirl.... Ja det var sådan jeg mente det, på den måde bliver det en god løn

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 08:36

undskyld nordsted. vh lianes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 09:11

lianes...Vi kan alle tage fejl/misforstå

Godkendelse af svar
Fra : Katherine

Dato : 07-11-06 23:00

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 23:06

Selv tak, ærgeligt at du ikke var helt tilfreds med svaret, til gengæld håber jeg du bliver super tilfreds med jobbet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 23:08

Jeg kunne ikke give dig et bedre svar, jeg havde jo ikke din trækprocent