/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Kan ikke finde keyboard
Fra : egoland
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 31-10-06 12:07

Har et gammelt bx-bundkort, som er blevet lidt humørsygt. Det vil ikke være med til, at jeg bruger keyboardet, og det selv om man kan se det i enhedshåndteringen. Har prøvet med et par forskellige, men det hjælper ikke at bytte rundt på dem, selv med genstart mellem dem.

Comp. har også noget svært ved at starte, og der skal nogle tryk til på startknappen, før den vil.
Det sidste har jeg set før, det var en for svag/defekt strømforsyning, men de to i forening???

Nogen bud?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 13:16

Du har vel ikke haft speciel software/driver installeret til tastaturet, som for eksempel Logitech for så må du hellere få det fjernet så du kun har standard driver.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 31-10-06 13:41

Nej, men jeg har prøvet med både et u-kurant trådløst tastatur/mus, og et almindeligt keyboard. Ingen af dem kræver nogen speciel driver.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-10-06 14:27

Har du været i enhedshåndtering og kigge ved tastatur > hvad står der.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 14:40

Men har du tidligere haft noget med speciel driver på??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-06 14:52

Kan du komme ind i bios? Hvis nej = Hardwarefejl, hvis ja = softwarefejl!

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 31-10-06 15:35

Prøvede lige med et tredje tastatur: Det dur. Og det var kontakten på fronten, der var i udu. Men hvorfor dur mit trådløse så ikke????? Ellers rimeligt friske batterier.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-10-06 15:38

Tryk lige på resetknappen på modtageren og under tastaturet.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 31-10-06 15:45

Hej e.c.
Har prøvet adskillige gange. Har også prøvet med nye batterier: Ingen gevinst. Det er nok et dødt keyboard, jeg står med

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-06 00:22

Det kunne jo være den der defekte port havde sendt fejlstrøm den forkerte vej?

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 01-11-06 19:56

Tak for svaret tedd.

Ikke helt rigtigt, men det svar, der kom tættest på