/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
netværk stationær og laptop
Fra : FiskerJas
Vist : 418 gange
120 point
Dato : 28-10-06 16:27

her lidt problemer med at kunne finde de andre computer på trådløs netværk både fra bærbar og stationær computer.
har 3 stationær computer og 1 bærbar compter på det trådløse netværk, med en router som er en Dlink DGL-4300 : http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129281
netkortende er 2 stk netgear WG311v3 og en intel til de stationær og en intel i den bærbar
kan godt "Ping"e computerne, fra de andre, men ikke finde den/dem på netværket, når jeg vil kopier/overføre musik, billeder etc... imellem computerne, da jeg har meget jeg skal have overført imellem computerne. Kan også komme på internettet med alle sammen. routeren er sat til fabriks instillinger kun netværks navn er ændret, og ingen sikkerhed lige pt.
nogen der ved hvad jeg gør forkert, eller nogen der har et godt råd?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-10-06 16:46

Har du delt mapper, som du skal kunne se fra de andre maskiner????
Husk også at hente en evt. nyeste firware til routeren!!!

Kommentar
Fra : FiskerJas

Dato : 28-10-06 16:48

har delt mapper på 2 af computerne, og kan ikke finde nyere firmware til routeren....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 17:17

for at kunne dele filer m.m. over et netværk skal du jo have den samme arbejdsgruppe.

Det letteste er at køre guiden der indbygget i XP - Opret et mindre hjemme og kontor netværk.
Den skal køres på alle pcerne og er der en af dem der ikke kører XP kan du til slut i guiden lave en diskette til hjælp til netop det

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 120 point
Dato : 28-10-06 17:42
Kommentar
Fra : FiskerJas

Dato : 28-10-06 18:29

kan så afsløre at det ikke ar nødvendigt at have sammen arbejdsgruppe.... men tak bjarneD

Godkendelse af svar
Fra : FiskerJas

Dato : 28-10-06 18:30

Tak for svaret BjarneD.