/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Crosshair republic of gamers
Fra : cobran
Vist : 628 gange
125 point
Dato : 28-10-06 12:53

hej. jeg har sådn et smart bundkort som har "Asus LCD Poster" så jeg kan se evt. Boot fejl og indificere fejlen med det samme og rette den.
Men i sidste uge fik jeg brændt sådn et bundtkort sammen, og ved posteren stod der egentlig dengang "CPUINIT" og så tænker jeg om det betyder at cpu´n sidder forkert, eller om cpu´n sidder korrekt.
Da bundkortet brændte sammen sidst var det et stykke væk fra cpu´n så jeg ved endnu ikke hvad der forudsagede det lille bål på bundkortet, og om det overhovedet havde noget at gøre med cpu´n. :-/

Men er der nogen der kender den besked med "CPUINIT"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-06 14:11

CPUINIT betyder bare at cpu'en ikke vil starte eller initialisere! Det kan der jo være mange grunde til, men mest almindeligt er vel for voldsom overclockning! Hvis der ligefrem går ild i dit bundkort så tyder det jo nok på for kraftigt strøm eller alt for lidt køling!

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 29-10-06 16:52

hej tedd.

Har du prøvet den nye AM2 sokkel hvor man skal flytte en arm fra venstre til højre for at låse køleren?

Jeg "turde" næsten ikke flytte den fra venstre til højre fordi jeg følte at man skulle bruge for mange kræfter, men da jeg ville se om man evt kunne presse den hårdt over og låse den på mit andet nedbrændte bundkort, så kunne jeg godt.
Kan det være rigtigt at man skal presse den relativt meget for at låse den (jeg er bare lidt nervøs for at ødelægge noget)

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-06 14:05

Ja sådan en køler skal jo have godt kontakt med CPU'en! Og du bruger vel kølepasta osse?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 02-11-06 22:49

jeg bruger den kølerpasta der følger med ja. men selvom jeg nu har sat cpu´n korrekt i så har jeg samme problem med "CPUINIT"

I manualen står der at man minimum skal have en 600watt PSU til at køre motherboardet (som jeg har) men nu sidder der også athlon5000+ processor i og den nyeste Radeon Graffik kort så kan det være dét der gør at bundkortet bliver overbelastet og brænder sammen?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 125 point
Dato : 02-11-06 23:14

Det er muligt! Du skal ihvertfald bruge en 24 pins strømforsyning ellers risikerer du motherboardet brænder af

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 04-11-06 12:38

Tak for svaret tedd.