/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hvad skal jeg gøre????
Fra : moppedine
Vist : 829 gange
20 point
Dato : 27-10-06 10:54

Min kæreste og jeg har været sammen i snart fem måneder.

Kort og godt står jeg nu i et dilemma. Jeg er lidt jaloux anlagt og har en gang tjecket hans telefon for sms'er, fordi jeg var bange for at han havde noget kørende ved siden af. Jeg ved det er forkert, men han er en mand af få ord og ja - jeg er som sagt en lidt jaloux kvinde. Der var rent faktisk en sms jeg studsede over - en kvinde der ville have ham. Jeg fik skæld ud da han fandt ud af det og jeg har ikke gjort det siden.

Jeg går ikke bevidst efter at finde ud af ting om ham. Men ved et tilfælde, da jeg ledte efter noget andet, stødte jeg her til morgen på et brev i en skuffe. Jeg læste det, og jeg ved at det er forkert. Men brevet var et kærestebrev, fra en kvinde der gerne vil have ham. Jeg kan forstå på brevet, at de har haft et eller andet sammen, mens han har været kæreste med mig. De må have set hinanden/ været interesseret i hinanden og hun skriver nu, at hun er gået fra sin kæreste og at hun er klar til at finde sammen med min kæreste.

Min kæreste og jeg har aftalt at flytte sammen i starten af det nye år, i hans hus. Det ligger langt fra mit netværk (Jeg bor på Fyn - han bor i Nordjylland) og jeg satser således stort, når jeg sælger mit hus og flytter fra alle jeg kender.
Det siger sig selv, at jeg gerne vil være 100% sikker på min kæreste før jeg gør det.

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg have tillid til at han ikke er interesseret i hende og bare glemme at jeg har læst brevet? Skal jeg konfrontere ham, med en stensikker risiko for at få skældud, men så forhåbentlig få lidt afklaring? Hvad skal jeg gøre? Jeg ved godt det jeg har gjort er forkert.

Jeg er meget bange ligenu, har en klump i maven - har været udsat for utroskab i mit tidligere forhold, så de gamle følelser vælter bare op i mig ligenu.

Hører gerne fra både mænd og kvinder.

Vh. Julie

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 11:04

Du er ved at begå dit livs dummert.
Du sætter alle dine midler på en du ikke holder af - men en du gerne vil eje.
Efter fem måneder har du været nok i tvivl til at undersøge din kæreste.
Flytter i sammen i hans hus - så betaler du til fælles husholdning og kan smides ud til hver en tid.
Mit Råd .................drop ham.

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 27-10-06 11:20

Naturligvis er det forkert at læse andres breve, og det skal du ikke gøre.

Men nu er det gjort, og du har opdaget, at han tilsyneladende har/har haft noget kørende.
Du skal naturligvis konfrontere ham med det, du har læst og få en forklaring - i hvert få det drøftet igennem, så du finder ud af, hvordan han ser på jeres forhold.

Du skal ikke finde dig i at få skæld ud. Det, at han skælder ud, og at du finder dig i det, lyder som om han er en del ældre end dig?

Jeg synes, at du absolut ikke skal flytte sammen med ham, før I har drøftet igennem jeres forhold, ligesom I også skal drøfte og tage stilling til din situation, når du ligefrem brænder dine broer og flytter ind i hans hus.

Jeg er meget tilbøjelig til at støtte e.c.'s synspunkt.

TÆNK DIG NØJE OM.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-06 11:32

Citat
Det siger sig selv, at jeg gerne vil være 100% sikker på min kæreste før jeg gør det.

Det er du ikke, og det kan du aldrig blive....sikker på ham altså, så ud med ham.

Der har allerede været for meget fnidder, til at du nogensinde kan føle dig sikker på at han ikke "tager røven på dig".

Det dur ikke, du vil sælge hus, flytte fra dit netværk til noget du ikke er sikker på.

Ja, måske jaloux kalder du det, men oftest er det nu sådan, at hvis man taler om jalousi, så er der to slags: den helt irrationelle sygelige jalousi hvor en person ser "spøgelser" og populært sagt kan blive jaloux bare partneren siger goddag til ekspedienten i en butik, og så er der der den slags der kommer af, at partneren har givet anledning til det.....og her lyder det mest som det sidste:

Citat
Jeg kan forstå på brevet, at de har haft et eller andet sammen, mens han har været kæreste med mig

M.h.t. at du har tjekket for sms og fundet ud af det med den anden dame.......det vil jeg mere kalde et udslag af intuition, altså du har haft på fornemmelsen, at der var noget, som du bare skulle have bekræftet.......så ud med stodderen, for jeg tror ikke på, at du kan have tillid til en der "har haft et eller andet sammen med en, mens han har været sammen med dig", for det fortæller helt nøjagtigt, hvordan han er skruet sammen.

Held og lykke med at finde en ny kæreste

mvh dova

Kommentar
Fra : Bettina78

Dato : 27-10-06 11:32

Øv hvor er det bare rigtig træls at opdage, at man ikke får det samme tilbage som man giver..
Selfølgelig er det ikke ok at du læser hans sms´er og hans breve, men hvis ikke han havde noget at skjule kunne han jo have fortalt dig, at han har en veninde der er forelsket i ham....ved at han skjuler det, synes jeg det lyder som om den er gengældt?!
Jeg tror virkelig du skal passe på dig selv i det her....du kan ikke leve med en der spiller på flere heste, og det er virkelig langt fra dit netværk at flytte til Nordjylland, til en som du er så usikker på (med god grund), det er VIGTIGT du konfronterer ham, for uanset hvad KVINDER GLEMMER ALDRIG, så den usikkerhed det giver dig nu, vil sidde i dig altid, når han ikke lige er hjemme...
Ønsker det bedste for dig

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-10-06 11:39

JA konfronter ham og snak med ham om hvordan du har det og hvordan du føler. Hvis du er den mindste smule i tvivl er det ikke tid at finde sammen endnu.

Tag den snak med ham, begynder han at skælde ud så sig til ham at det gider du ikke høre på. Spørg ham om der er noget du skal være nervøs for, om han mener jeres forhold seriøst nok. At du jo som sagt laver et stort offer for ham og at du hermed gerne vil være siker. At du er bange for at miste ham osv osv. Alt hvad du føler.

Så igang med den snak.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 11:49

Tja - det er vist en hård dom.
Men selvom du ikke tror det, så er der andre her i verden.
Du må godt skælde os ud, hvis du syntes at vi har været for hårde.
Held og lykke fremover.

Kommentar
Fra : moppedine

Dato : 27-10-06 12:17

Nej, I er ikke for hårde. I siger jo bare tingene som de er.
Og jeg sidder bare og ryster og tuder og bliver mere og mere bange, fordi han er til møde idag.... Og mine tanker flyver rundt og ender i en blindgyde hvor han er sammen med hende fra brevet og slet ikke til møde... Puha.

Og jeg er i tvivl hele tiden. Er det mig der overreagerer, er jeg for langt ude etc. Jeg mener - jeg kan ikke få tingene til at passe... Han har sat mit navn i sin forsikring, således at hvis han dør og jeg har adresse her, så får jeg alle hans penge... Han bruger mange penge på mig og prøver at hjælpe mig med at få et (arbejds)lliv op at stå her i Nordjylland etc. Jeg kan ikke få de ting til at passe med, at han skulle have noget kørende ved siden af...

Hvad tror I? Er det mig der overreagerer eller...???

Puha, det er svært!

Vh. Julie

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-10-06 12:24

løgn og berdag, læsning at andres breve og sms'er og frem for alt jalousi er den værste coctail for et forhold og fremtid..
hvad er der dog at bygge på, når du ikke stoler på ham og ligerem læser hans breve og så fremdeles..
at han så muligvis har en anden eller været sammen med en anden mens i har været sammen...fy,da fød,da...såer det jo ikke dig han vil ha'
er han overhovedet forelsket i dig...
og så allerede efter 5 månender at ville flytte sammen..
det værste du kan gøre....i kender jo overhovedet ikke hinanden,
jeg har haft min kæreste i et år nu, og der er stadig millioner af ting, vi ikke ved og kender om hinanden.
du er godt tosset, hvis du sælger dit hus og flytter ind i hans..det er og blir jo på hans præmisser....og hvis det alligevel ikke fungere, hvor vil du så bo...
det er jo hans hus..
hvis du alligevel vil, så start dog med at fremlej dit hus, sådan for et år elelr et halvt ad gangen, så har du i det mindste et sted at flytte tilbage til, hvis det brister..men selv ville jeg aldrig gøre dette..
allrmest for dig , er det dælme vigtigt, at du kommer af med din jalousi.det er en af de værste sygdomme, men kan slæbe med sig ind i et forhold og det forbygger intet, trærtimod...
jeg har selv for 18 år siden været i et forhold hvor jeg var 100% ubegrundet jaloux og tilsidst, så kunne min kæreste ikke holde til det mere og han forsvandt ud af mit liv...desværre, for det var virkelig mit livs store kærlighed og den møder man kun én gang i sit lliv.
så pas du endenlig på hvad du fortager dig...og stop det læsning af andresbreve, selvom det kan være fristende.
jeg ville forslå ham at sætte kode på, så du ikke kan åbne den.
og så skal du se at inde ud af , om han overhovedet er noget for dig.
det lyder for mig ikke som i er skabt for hinanden....
god fornøjelse og god weekend
missj

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-06 12:33

Altså nu lyder det som noget helt vanvittigt.
Sætte dit navn på sin forsikring efter 5 mdr........................ hvad skal du så af med til gengæld.

Luk øjnene helt op og snak med nogen af dine gode venner.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-06 12:55

Han burde da ikke have noget at skjule, og du undskylder dig selv for meget.

Drop ham og find en der dig værdig !

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 20 point
Dato : 27-10-06 12:58

Han burde da ikke have noget at skjule, og du undskylder dig selv for meget.

Drop ham og find en der dig værdig !

Godkendelse af svar
Fra : moppedine

Dato : 27-10-06 13:24

Tak for svar. Jeg lukker denne tråd nu og tænker videre over tingene. Tusind tak for alle jeres svar!

Vh. julie

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-10-06 13:55

kan du så se at få snakket med ham det hele handler om..
det er vel egentlig ham du burde konfrontere med alle de ubesvarede ting du render rundt med inde i dig..
det vil aldrig gå, når du har så mange uforløste spørgsmål....og er han til at stole på - og er du, når du går og er så meget i tvivl og læser hans breve....
der er for mig intet at bygge på der..det er for mig ikke rigtig kærlighed og dig viljag leve med resten af mit liv....
hejsa fra missj

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-06 15:00

Det lyder sort, at du ikke tør konfrontere ham fordi du er bange for at få skældud...

Men måske er din mistro et signal fra din underbevidsthed om at du er ved at rode dig ud i noget, der slet ikke er godt for dig...
Måske er han ikke utro... Men han er ikke den rette for dig... Det tror jeg du godt ved inderst inde.

Og jo mere han gør for dig, betaler til dig og forærer dig, jo mere føler du bare, at du er i gæld til ham, og jo sværere er det at komme ud af det igen.

Prøv at forklare ham, at du ikke er parat til det bofællesskab. Tag hjem til Fyn og tænk dig grundigt om. Bliver han sur og fornærmet eller skælder han ud, så er det da bare en bekræftelse på, at det er rigtigst af dig at komme væk.

Jeg håber meget for dig, at du klarer dig ud af det...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-06 23:38

Ja 2 linier dækker jo ikke meget, men det syntes jeg,
da jeg efter at have læst dit spørgsmål, skrev dem !

Har man et forhold , så er åbenhed og ærlighed et nøgleord.
Skjulte ting er enten for at skåne, eller for at leve dobbeltliv (min mening).
At skælde ud over at du finder det , føj til ham, det stinker af snyd.
Havde han fået et 'upassende' brev og havde han været ærlig, så havde han vist dig det med de samme, og kunne så have afklaret det som noget han (forhåbentlig) ikke havde noget med at gøre!

Håber at det går dig godt Julie !

Best regards, Jørgen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 29-10-06 20:24

Altså, man kan nu godt få det godt selvom man flytter sammen tidligt. Min mand og jeg sov sammen i samme seng fra 1 dag vi mødtes, og efter 14 dage flyttede jeg hjem til ham og han kammerat og idag er vi gift ;)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-06 14:18

bublebee, det er jo ikke et spørgsmål om at flytte sammen på et tidligt tidspunkt.

Det er et spørgsmål om at sælge sit hus og opgive sit liv på Fyn for at flytte sammen med en fyr i Nordjylland som man er utryg ved.....

Jeg håber, Julie har gjort, hvad hun inderst inde ved, er det rigtige.....