/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Dual Lan
Fra : johnnyp
Vist : 670 gange
50 point
Dato : 25-10-06 15:16

Hej !!! Er flere gange stødt på " Dual Lan " når man kikker på den tekniske beskrivelse på bundkort, hvilken betydning har det, hvad kan man opnå med Dual Lan ??

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 25-10-06 15:23

To netkort,du kan f.eks. bruge det ene til et lokalt netværk/forbinde to pc'er direkte med hinnanden(spile mellem to) pc o.s.v
og det andet til internettet/WWW.

Har to giga netkort på min pluds to trådløse kort indbygget.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-10-06 15:25

Simpelt, Dual Lan=to netkort

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-06 15:27

Det er 2 netværksmoduler! Du behøver i princippet kun den ene, men du kan f.eks oprette både en internetforbindelse og et lokalt netværk og køre med dem samtidigt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-06 15:27

Som Manse så smukt beskriver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-06 15:31

Det samme som man kan lave ved at installere to eksterne netværkskort, men Dual LAN er indbygget i bundkortets chipset så man har flere pci slots frie til noget andet formål, feks tvkort eller tlfmodem!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-06 15:39

Det bruges også hvis comp skal sættes op som server og samtidig styre comp i det lokale netværk.
Alm. comp kan også være severe med enten et dobbelt netkort (dual lan) eller to netkort.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-10-06 15:41

o.s.v

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 25-10-06 17:58

Tak for svaret Manse9933.