/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Pocelænsmaling !?!
Fra : hellobal1
Vist : 1160 gange
88 point
Dato : 21-10-06 14:32

Hej. Jeg har i et reklameblad set et firma ved navn Firkløveren sælge sådan nogle rigtig søde Disney figurer af pocelæn men de er meget dyre at købe på den måde, og man kan ikke bare købe lidt ad gangen ,men skal købe hele serien på en gang til en pris på over 5000 kr.. der syntes jeg er meget dyrt, og så var det jeg tænkte om dette ikke kunne gøres billigere og måske sjovere ?

Er der nogle der kendet til et sted hvor man kan købe disse figurer så man selv kan male dem, jeg har nemlig alt maler udstyret til at gå i gang. ????

Figurene kan ses på hjemmesiden www.firkloveren.dk og så er det under "alt til børn"

Håber meget der er nogle der kan hjælpe med dette !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 14:46

Så ville det lige være rart at vide hvor på siden du finder "alt til børn"

Bortset fra det tror jeg det bliver svært at købe noget tilsvarende der er umalet.....

Disney skal sikkert give tilladelse til noget sådan...

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 21-10-06 14:56

undskyld!! det hedder bare " Til børnene" og så er der et helt lille disney univers. Prøv igen !

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 21-10-06 14:56

Til venstre på siden !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-06 15:17

Jeg kan overhovedet ikke finde noget der hedder noget med børn.....

Forneden til højre er et billede af nogen Disneyfigurer - det er alt

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 21-10-06 15:51

så klik på dem !

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 21-10-06 15:53

så kommer der noget i baggrunden hvor der til venstre er noget med til børn

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 88 point
Dato : 21-10-06 16:13

Nu fandt jeg så siden men det ændrer ikke på svaret....

Du kan godt finde figurer, i hobbyforretninger o. lign., du selv kan male.

Men Disneyfigurer og andre mærkeprodukter tvivler jeg på - de er mønsterbeskyttet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-06 16:50

Jeg tror heller ikke at du kan købe de figurer "nøgne". Som det fremgår af siden er
Stefan Lindahl den eneste i Sverige, der må tegne Disney figurer.

Du kan dekorere de mere traditionelle nisser, som kan købes i Panduro Hobby.

http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

Walt Disney er et "lukket" land.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-06 16:52

I linket til Panduro Hobby skal du i søgefunktionen skrive "porcelænsmaling"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-10-06 17:22

Ved du hvad, de disney-figurer de ligner altså ikke porcelæn. Og der står ikke noget om at de er af porcelæn... De kan sagtens være af en støbemasse i familie med gips, -eller noget papmache-agtigt... Eller endnu værre, en slags plastik eller lignende kunststof...

Så du skal nok lede et andet sted, f.eks. i Panduro... Men deres udvalg kender du sikkert...

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 05-12-06 09:17

Tak for svaret refi.