/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Fingermaling
Fra : 285
Vist : 699 gange
75 point
Dato : 20-10-06 16:03

Detteher er vist en hård nød at knække: Jeg har et lille maleri (lidt større end et A4-ark), der forestiller en parisisk bistroscene med udendørs servering. Det er kun signeret P.R. med relativt høje bogstaver nede i højre hjørne. Maleriet er formentlig udført i slutningen af 1950'erne. Men det mest interessante - og næsten unikke - er, at det er malet med fingrene i tykke strøg. Alligevel virker det forholdsvis detaljeret og meget professionelt.
Hvem kan hjælpe med relevante oplysninger???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 16:43

Et galleri

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 85 point
Dato : 20-10-06 16:59

Der var en dansk maler der i 50erne lavede nogen malerier med den slags motiver.

Blandt andet et der hedder "Beværtning på Montmartre"

Han hed Poul Rosberg, men det kan ikke lade sig gøre tilsyneladende, at finde yderligere om ham.

Det er jo heller ikke sikkert, at det er en kendt maler.

men der findes da steder man kan gå hen og få vurderet malerier.

Du kan også sende et billede af det til :

http://www.antikbrevkassen.dk/katindex.asp?kukat=3

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 20-10-06 17:08

Tak for fint og hurtigt svar, dova. Det er jo ikke sikkert, at du har fundet den rigtige, men det lyder i hvert fald besnærende...