/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Tysk/dansk oversættelse
Fra : Musling26
Vist : 714 gange
500 point
Dato : 17-10-06 13:14

Jeg kan nogenlunde med mit skoletysk; men en korrekt oversættelse til dansk af nedenstående ville være super.
Mvh.
Musling26

Berufung
Bekommen Hobbyzüchter endlich Anerkennung vom Gerichtshof?
Nachspiel Vogelgrippe 2003 in die Niederlande

NUENEN – Am Dienstag 24. Oktober 2006 ab 09.30 Uhr findet, öffentlich, im Gerichtshof Den Bosch die Berufung statt von fünf Hobbyzüchter gegen das am 29. März ausgesprochen Urteil von dem wirtschaftlichen Polizeirichter.
Die Hobbyzüchter Jacqueline van den Heuvel, Lebensgefährte von Herman Broekman, Saskia Ramakers und Theo Ketelaars bekamen damals außerproportional hohe Geldstrafen, während Herman Broekman und Ad van Noort, Chefredakteur von dem Schwarzbuch „Vogelpest, het verdriet van Nederland“, neben noch höhere Geldstrafen auch noch zu Gefängnisstrafe mit Bewährung verurteilt wurden. Alle fünf plädieren unschuldig zu sein.
Die Stiftung „Bescherming Hobbydierhouder Nederland“, unter der begeisternde Leitung von Martin Hendriksen, die schon drei Jahre zusammen mit Hobbyzüchtern für Rechtfertigung kämpft, geht aus von einem völligen Freispruch für alle fünf Hobbyzüchter. Schließlich man tötet keine gesunde Tiere, auch die Behörde nicht.
Jetzt erst stellt sich heraus dass diese Vorkämpfer sich mit Recht erhoben haben und um Aufmerksamkeit gebeten haben gegen das Unrecht dass der Staat sie hat angetan, kein Weisungsrecht haben über deine eigene gesunde Tiere zu haben. Der Schuldspruch in dieser Berufung ist äußerst wichtig wie der Staat sich, bei einem Ausbruch von Vogelgrippe in der Zukunft, zu verhalten hat und nicht, wie damals in 2003, die Krise nur technokratisch zu bekämpfen und damit die psychologische Komponente, was man die Leute tatsächlich hat angetan schwer zu unterschätzen.
Im Namen der Stiftung „Bescherming Hobbydierhouder Nederland“ verteidigen die, um Ihre große soziale Bewegtheit, bekannte Rechtsanwälte Hans Anker und Prof. Dr. Boksem von Anker & Anker Strafrechtkanzlei die fünf Hobbyzüchter. Hobbyzüchter die Respekt verdienen für alles was sie durchgestanden haben. Sie sind damals nur im Interesse alle geschädigten Hobbyzüchter und aus Liebe für ihre gesunde Tiere in Aktion getreten, man sollte stolz auf sie sein. Wir sehen die Berufung in gutem Glauben entgegen und gehen aus von einem völligen Freispruch für alle fünf Hobbyzüchter.

Im Namen der Nederlandse Pluimvee Sociëteit
Ad van Noort
Externe Kommunikation
16. Oktober 2006

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 17-10-06 15:39

Prøv at søge hjælp via dette link http://www.tysk.dk/

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 17-10-06 15:42

Her er en hurtig oversættelse:

Får hobbyopdrættere endelig medhold i retten
Efterspil til fugleinfluenza i Holland i 2003

NUENEN – Tirsdag d. 24 oktober kl 9:30 i retten i Bosch, finder den åbne/offentlige appelsag sted, mod fem hobbyopdrættere, som i marts blev dømt i politiretten.
Hobbyavler Jaqueline van den Heuvel, samlever til Herman Broekman, Saskia Ramakers og Theo ketelaars fik dengang forholdsmæssigt store bødestraffe, mens Herman Broekman og Ad van Noort, chefredaktør på Den sorte bog" Fuglepest het verdriet van nederland", udover endnu højere bødestraffe også blev idømt fængselsstraffe. Alle fem erklærede sig uskyldige.

Foreningen "sammensluttede hobbydyrsavlere Holland" , under ledelse af Martin Hendriksen, som allerede gennem de seneste 3 år har kæmpet for retfærdighed sammen med hobbyavlerne, regner med en fuldstændig frifindelse for alle fem hobbyavlere.
For ingen skal slå sunde dyr ihjel, heller ikke myndighederne.
.
Først og fremmest står det klart, at disse forkæmpere med rette har gjort indsigelser og bedt om opmærksomhed angående den uret staten har begået , at man ikke har myndighed/råderet over sine egne sunde/raske dyr.en.

Skyldsspørgsmålet er yderst vigtigt i denne retssag, da den vil danne præcedens for evt. kommende sager ved mulige angreb af fugleinfluenza i fremtiden, og ikke som dengang i 2003 hvor krisen blev bekæmpet bureaukratisk og man dermed stærkt undervurderede de psykologiske aspekter ud fra hvilke, menneskene har handlet..

På foreningens vegne "Bescherming hobbydierhouder Holland", forsvares de fem hobbyavlere af advokaterne Hans Anker og Prof. Dr. Boksem fra "Anker & Anker Strafferetskancelli".

Hobbyavlere der fortjener respekt for alt hvad de har stået igennem.
De trådte dengang i aktion for alle skadelidte hobbyavlere og deres kærlighed til deres sunde dyr, man bør være stolte af dem.
Vi ser med optimisme frem til retssagen og regner med total frifindelse til alle fem hobbyavlere

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Musling26

Dato : 17-10-06 15:54

Tak for svaret dova.