/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
skiftning af bundkort
Fra : PrivateDK
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 02-10-06 11:59

Jeg har købt nyt bundkort og CPU. Når jeg skifter det, burde Windows så starte op helt normalt, eller skal det hele backes up inden jeg skifter.
Gerne et svar unden for mange foredrag om at man altid bør og rigtige mænd backer aldrig up, men rigtige mænd græder ofte.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-06 12:03

Der køres normalt en backup af systemet, slette driverne, der kan slettes. Er det nogenlunde samme chipset på det nye kort, er en repair af windows normalt nok, ellers skal der en ny ren indstallation til.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-10-06 12:09

Tja under alle omstændigheder tag nu en backup af de ting som du ikke lige kan få igen F.eks din dokumentmappe, og WEBBANK og andre diverse ting hvad du nu har af forskellige ting.

Jeg har lavet dette nummer et par gange og har nu aldrig haft de store problemer med dette, men hvis du f.eks ikke kan få netkortet til at fungere bagefter kan du jo være lidt på røven omkring dette - da du dermed så ikke kan hente drivere ( Dog normalt har du driverne med i dette )

Ellers er det faktisk lige ud af landevejen - skift det og se hvad der sker . MEN husk at tage en backup af de vigtige data.

UANSET hvad ville jeg jo nok bare tage en backup og derefter klare det ved at lave en reinstallation - Det kan tit og ofte være en stor forløsning på Windows ( nu er jeg linuxbrugere men render da tit ind i folk med Windows problemer)

Peque

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-06 12:38

Backup Ikke nødvendigt hvis du ikke gider - pil alt skrammel fra - sæt bundkort i - og CPU - indstaller din XP - rul driverne ind til bundkortet med din nye utility Cd - indstaller alt - hent evt. din backup............eller lav noget nyt.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-10-06 13:13

Jeg har jo også altid det gamle kort om nødvendigt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-06 13:18

Nej det har du ikke hvis der bliver rodet rundt i din XP, når den forsøger at rette sig til, efter det nye bundkort.
Dette var nærmest sagt for sjov.
Citat
Backup Ikke nødvendigt hvis du ikke gider

Selvfølgelig skal der tages backup..........................................................

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 09-10-06 02:50

For lige at summere op på hvordan det gik.
Jeg installerede det nye kort og forsøgte at starte, men hver gang den nåede til at starte Windows op rebootede den.
Der var ingen vej uden om.
- I med det gamle kort igen.
- Back up.
- I med det nye kort igen.
- Reload PC'en. (fjerne partitionering, formattere HD, reinstallere windows)

Nu køre det hele næsten som før, bare hurtigere med det nye bundkort og processor.

Der var ingen vej udenom!!