/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Opsigelses varsel
Fra : TrustDK
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 01-10-06 10:53

Jeg er timelønet og får udbetalt lønen hver 14 dag. Har været hos firma i næsten 6 måneder.
Hvor lang en opsigelse har jeg hvis jeg siger op?

Mvh. Per

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 01-10-06 10:59

ingen.
Du kan til en hver tid stoppe når du vil. Det er først efter 9 mdr. ansættelse du har opsigelse.

Men jeg vil jo ikke lige smække med fordøren og så holde fra den ene dag til den anden. Tal med mester og find ud af noget sammen. Husk på at efter dette byggeboom kommer der en hverdag igen.

Godkendelse af svar
Fra : TrustDK

Dato : 01-10-06 11:02

Tænkte det nok. Ville bare have det bekæftet..

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-06 11:05

velbekomme og held og lykke med dit nye job.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 01-10-06 12:22

Jeg vil nu mene det afhænger af hvilken overenskomst du er ansat under. Og hvad der står i din kontrakt. Normalt vil der komme opsigelsesvarsel på 1 måned efter 6 måneders ansættelse jf. funktionærloven (som jeg godt ved du ikke er under, men som mange overenskomster og kontrakter læner sig op af).

Så nærlæs lige kontrakten for en sikkerhedsskyld og evt. den overenskomst som din kontrakt referere til.

Mvh.
MacMadsen

og held og lykke med jobbet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-06 12:35

Dette gør sig ikke gældende for time lønnede. Der får du en 14 dages opsigelse efter 9 mdr. ansættelse. Den vil stige gradvist indtil du opnår maximalt 72 dage og det er vel og mmærke arbejdsdage. Der er altid en gensidig opsigelses efter 9 mdr. på 14 dage.