/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Psykolog hjælp. Døgnåbent
Fra : Manden21
Vist : 1878 gange
20 point
Dato : 24-09-06 20:30

Hej Alle.

Hmmm.. Jeg har ret så svært ved det her.

Jeg er en ung fyr på 21. Lige startet på studie og har verden foran mig.

Men min verden er bare så rodet.
Jeg har en milliard problemer som jeg selv er skyld i og jeg har en milliard problemer som er i mit miljø.

Jeg har lige nu taget mig sammen til at søge hjælp, og jeg vil lige nu gerne åbne mig for en psykolog eller andet der kan hjælpe mig på stedet. Jeg har det sku skidt og kan ikke sætte mig ned og tænke mig ordenligt om.
Nogle der kender døgnåbne steder, til hjælp og eller vejledning?

Mine problemer
Vil starte med mine egne problemer:

Jeg har aldrig været rigtig forelsket. Jeg har flere gange følt det vilde rush og har siddet og tudbrølede over en pige som jeg måtte rejse fra. Men det holder altså kun 1-2 uger.
Jeg kan finde mig den dejligeste pige som jeg finder noget så vidunderlig, vi finder sammen og så er alt vel. Men så af uforklarelige årsager går jeg ud og finder en pige jeg kan bolle med.
- Jeg har haft sex med så mange forskellige partnere at jeg ikke kan tælle til det.
Og jeg føler mig som en idiot hver gang jeg har haft sex med en pige. Fordi de fleste ikke er kærester.
Jeg er en pæn fyr, det ved jeg, men jeg tror nok jeg er langt pænere end jeg lige er. Kan ihvertfald ikke tåle hvis jeg ikke er den af mine kærestesters kærester der er lækrest.

Men det at jeg er pæn, gør at jeg nemt kan finde sex partnere, men jeg gider ikke at tage det hvor jeg skal tale lidt for varen. Jeg vil simpelthen have det nemme. Og her er jeg klam, for jeg går simpelthen på nettet og finder noget lidt yndre, de smiler og siger ja.

Jeg er som sagt igang med studie, men kan ikke sætte mig og læse. Jeg har hele tiden andre ting i hoved.
Jeg spiller Lotto i håb om at vinde millioner og dermed kunne købe mig til skole hjælp.

Jeg lyver så det basker. Kan ikke huske hvad jeg lyver om og det skaber problemer, som jeg roder mig ud af med en løgn, ond cirkel..
Jeg giver stort set ikke en tanke til ret mange mennesker. Jeg kan ikke lytte hvad andre siger, for det interessere mig ikke, da jeg har meget at tænke på selv. JEG HADER DET.

Jeg går nogle gange og taler med mig selv, for at tale med nogle om hvad der er galt.
Det kan være lidt pinligt hvis man støder ind i et menneske.

Problemer omkring mig (miljø)
Jeg har en familie der ikke kan åbne sig. Jeg har en søster der er svær. Som 15 årig fik hun en voldsdom, hun stjæler om manipulere med alle. Hun kan køre mine forældre rundt og jeg kan intet gøre i den sag. Så ryger jeg i problemer med min søster så står jeg på egne ben. Og min søster er vel og mærke så ustabil at jeg har fået knive stukket i ansigtet op til flere gange. Altså truen på livet (ikke ramt)
Mine forældre aner ikke hvordan de skal gøre hende bedre. Og de ser stort set ikke mine problemer.

Håber at nogle kan være behjælpelige

På forhånd tak.

Den fortvivlede mand

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 24-09-06 21:06

Tal med din praktikserende læge. Han/hun kan om nødvendigt henvise dig til pskykiater.

Der er ingen privatpraktiserende psykologer som der kan henvises til via den offentlige sygesikring, men du kan da finde en i telefonbogen (Det KOSTER!)

..og i 'nødstilfælde' er der den psykiatriske skadestue som har døgnåbent:

Citat
Psykiatrisk Skadestue
Københavns Amts Sygehus i Gentofte
Niels Andersens Vej 65, opgang 32
2900 Hellerup

39 77 36 31 Bus-linierne 166,169,179 og 191
stopper ved Amtssygehuset.
(166 kører fra Hellerup station)

Psykiatrisk Skadestue
Københavns Amts Sygehus i Glostrup
Ndr. Ringvej 29-67
2600 Glostrup

43 23 35 74 Bus-linierne 143, 174E, 300S og
191 stopper ved Amtssygehuset.
(300S og 500S kører fra
Glostrup station)

Psykiatrisk Skadestue
Ballerup Boulevard 2
2730 Herlev

44 88 44 03 Bus-linierne 350Sog 400S
stopper nær Psykiatrisk
Skadestue.
(Begge buslinier kører fra
Ballerup Station)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-06 21:13

Citat
Nogle der kender døgnåbne steder, til hjælp og eller vejledning?

en begyndelse ville være at oplyse i hvilket område af dk du bor - det gør det langt nemmere at måske finde et sted du kan henvende dig

udover det skal du vist gennem din læge for videre forløb (måske)

Godkendelse af svar
Fra : Manden21

Dato : 24-09-06 21:23

Tak for svaret molokyle.

Jeg har lige prøvet at ringe.
Men det erjo som sagt til Psykiatrisk skadestue. Og hun mente ikke mit problem krævede psykriatri.
Men hun var dog rar at tale med. Så tak for hjælpen.

Tror, som jeg kan se i de andre indlæg, at jeg skal kontakte min egen læge.
Men det kræver sku mod at tale med en som man har kendt siden man har været lille.

Tak for svaret endnu engang

Kommentar
Fra : Manden21

Dato : 24-09-06 21:26

Til miritdk.

Jeg kan ikke finde ud af at acceptere dit svar.
Så må skrive her.

Jeg er fra København

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-06 21:33

helt ok

Citat
Men det kræver sku mod at tale med en som man har kendt siden man har været lille
... det kan faktisk være en fordel - men jeg fornemmer at du helst vil tale med en der ikke er for tæt på dig så du ikke føler dig hæmmet - og at tale med nogen er så absolut en af de vigtigste ting for dig

Du har indset problemerne og derved anerkendt dem (åndsvag floskel - sorry) - og har derved mulighed for at komme godt fra det hele - så held og lykke med det

Kommentar
Fra : ypsiQ