/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
HJÆLP!!!
Fra : salacia
Vist : 651 gange
500 point
Dato : 23-09-06 14:41

Hej

Jeg er blevet forelsket i et maleri, som jeg så selv vil male lidt efter.

Maleriet er i en bog fra Cuba, der hedder 'Aute Magico en Cuba'

Titlen ved maleriet er 'El gavilan. Oleo-acrilico/lienzo 60x80 1997'
Gavilan betyder ørn eller fugl.

Du er garanteret 500 point fra mig, hvis du finder billedet - og 1000 tak!

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan finde det billed til mig - jeg bliver vildt taknemlig :)

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 23-09-06 14:43

DER ER LIGE NOGET JEG VIL TILFØJE TIL TEKSTEN:

Billedet af maleriet i bogen er MEGET lille, så jeg vil gerne have et større billed af maleriet, så jeg har mulighed for at se detaljerne på maleriet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-06 14:58

det ville hjælpe meget hvis du fortalte hvem kunstneren er - held og lykke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-06 15:09
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-06 15:29

Hvis det ikke lykkedes for dig, kan du tage bogen med til et kopicenter, (muligvis også i en fotoforretning) og få billedet forstørret

Ehm... hva' med copyright??

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 23-09-06 15:57

Der står ikke hvem kunstneren er..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-06 16:41

'El gavilan. Oleo-acrilico/lienzo 60x80 1997'
El gavilan betyder "Høgen" olie-acryl/lærred 1997

Det eneste maleri der umiddelbart kan findes der hedder El gavilan er dette, som her er brugt som motiv på frimærker:
http://www.guije.com/post/zoo/f171.jpg

Ellers er der flere malerier med rovfugle her:
http://www.toucanart.com/en/categories/oil-paintings/animals/birds/birds-of-prey/2/?num_p=48

Men fortæl lidt mere om hvordan motivet ser ud:

Fugl der flyver
sidder med udbredte eller foldede vinger
Baggrunden
o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 23-09-06 17:14

Hej dova

Høgen på maleriet ligner meget den på det første billed du fandt. Men på dette maleri ligner den mere en ørn, synes jeg.

På maleriet er høgen gul/grå/brun og den står med siden til midt på billedet.

Baggrunden har en masse farver, som blå, gul, lidt rød og grøn.

Der er andre, men små motiver på maleriet.. Det er en masse små huse, palmer og lange røde blomster. På den blå del af maleriet er der malet en masse små stjerner.

Der flyver også en lille blå engel på venstre side af maleriet

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-09-06 18:39

davs...

du kan finde flere billede/maleri via google...ved at skriv navn eller en du ville maleri...

http://images.google.dk/images?svnum=10&hl=da&lr=&q=Oleo-acrilico

http://images.google.dk/images?q=%27El+gavilan&hl=da&btnG=S%C3%B8g+i+billeder

håb du tilfreds...

baxon7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-06 18:57

http://usuarios.tiscali.es/lmcuaresma/

desværre ikke præcis den har omtalt, men rigtig mange flotte når man bladrer rundt

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-09-06 19:14
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 00:03

salacia: Bogen hedder vist: Arte Magico en Cuba.
Der er masser af henvisninger til bogen på nettet, men ingen billeder.
Jeg tror du skal henvende dig med en mail til forlaget og forklare, at du vil prøve at male billedet; (altså at du ikke misbruger copyright); henvis til bogtitel, forfatter og sidenummer. Hvis du er heldig sender de dig et bedre billede end det, der er i bogen.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 00:05

PS

Citat
Oleo-acrilico/lienzo

Dette betyder vist noget med olie-acryl-?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 24-09-06 16:43

Jeg tror det bliver meget svært at finde det billede andre steder end i bogen.

Jeg fandt et stykke om forfatteren til bogen, Gérald Mouial , han er oprindeligt fra algeriet men havde været på Cuba og rundt på øen og besøge 501 kunstnere, både kendte og ukendte.
Og han har også taget billederne der er i bogen.

Så det kan tænkes, at det bare er en fuldstændigt ukendt amatørmalers billede der er med i bogen

Regner med, at det er denne bog:
http://www.soycubano.com/libros/imagenes/L959-7178-03-06.jpg

mvh dova

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 24-09-06 18:04

Ja, det er den bog, dova :)

Okay, men så er der vel ikke andet at gøre end at forstørre billedet..

MANGE TAK FOR HJÆLPEN ALLESAMMEN!!

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 24-09-06 18:05

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 18:08

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 18:15

Bare så jeg kan forstå det: Gider du ikke forklare din pointgivning. Du spurgte vel ikke om, hvad det var for en bog - du sidder jo med den. Forfatteren kan du også se. Så hvad f..... iver du point for???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-06 18:25

Enig pirt03,

Pointgivningen blev givet fordi spørgeren nu har fundet ud af at billedet kan forstørres

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 18:33

Nordsted1: Jeg tror sq det var fordi svaret var nederst.

Og jeg brugte lææææænge på at surfe gennem cubanske billeder, og cubanske kunstnere. (Efter at jeg havde fundet ud af den korrektetitel). Jeg tror jeg kan supplere med flere A4-ark om emnet.
MEN DET VAR JO IKKE DET DER BLEV SPURGT OM!!!!

dova: Jeg bebrejder IKKE dig!!! Det er salacias pointgivning jeg er uenig i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-06 18:38

pirt03... Nu ved vi to mere om Cubanske oliemalerier af høge og ørne, end vi behøver vide, tja
det er lige før jeg også har lært spansk

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:16

Nordsted1: Jep. Og som du skriver, hvad skal vi liiiige bruge dét til.

Si: Oleo-acrilico/lienzo = olie-acryl/lærred. Det er godt at kunne når vi skal til Spanien