/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
"Fold ud link" virker ikke? IE
Fra : Kinajumjum
Vist : 964 gange
200 point
Dato : 16-09-06 00:40

Okay, her er et problem jeg har døjet med noget tid.

På denne side:
http://tv.tv2.dk/tv/?Region=1&KanalID=0&Soegeord=&Dato=0&Kategori=13&Periode=2
vises en lang række film.
På min kærestes bærbare computer kan jeg klikke på titlen af en film, og derved "ekspanderer" teksten. Du kan angiveligt det samme.

Men på min egen computer sker der intet, når jeg klikker på teksten; muse-markøren skifter godt nok til en "finger", når jeg holder den over teksten. Men når jeg klikker, sker der intet.

Jeg VED med sikkerhed at koden på siden (højreklik: "Vis kilde") indeholder den trunkerede tekst.
Herfra:
<div class='udsendelse-vises-nu'>
<div><span class='udsendelse-tid'>23:35</span>&nbsp;&nbsp;<span class='udsendelse-titel' onclick='toggleDesc(30265231);'>Farlig sandhed</span> (3+)</div>
<div class='udsendelse-beskrivelse' style='display: block;' name='divBeskrivelseKort' id='Desc30265231Short'>Tysk-amerikansk krimidrama fra 2000.</div>
<div class='udsendelse-beskrivelse' style='display: none;' name='divBeskrivelseLang' id='Desc30265231Long'>Tysk-amerikansk krimidrama fra 2000.<br><i>(Who Killed Atlanta's Children?)</i><br>Fra 1979 til 1981 blev 29 afroamerikanske børn myrdet i Atlanta (..........)

Bemærk "span class", "divBeskrivelseKort", "divBeskrivelseLang"... hvorfor virker det ikke på min computer? Hvad er slået fra - eller slået til - i IE?

(Jeg har bl.a Anti-Spyware programmer (o.lign.) kørende, kan det være ét af dem, der har fjernet funktionen?)

Mvh Kina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-06 01:49

Ved ikke om det hjælper, men prøv at klikke på Funktioner gå ned og klik på Internet indstillinger, vælg fanebladet Avanceret og klik Gendan standarder, så er der ikke slået noget fra eller til som kan forhindre dig i at se teksten. Kan du folde teksten ud hvis du bruger en anden browser?

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 04:01

>>Ved ikke om det hjælper, men prøv at klikke på Funktioner gå ned og klik på Internet indstillinger, vælg fanebladet Avanceret og klik Gendan standarder, så er der ikke slået noget fra eller til som kan forhindre dig i at se teksten.

Virkede ikke.

>>Kan du folde teksten ud hvis du bruger en anden browser?

Downloadede og installerede Firefox. Her virker "ekspanderingen" uden problemer.

Hvad så nu? Nogle forslag?
Jeg er ude efter om det er en bestemt type kode/sprog, eller lign, man bruger til at lave den slags ekspanderinger. Så kan jeg måske nemmere lokalisere problemet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-06 10:48

Jeg gætter på siden er lavet med en AJAX teknologi: Asynchronous JavaScript And XML.

Noget kunne tyde på din browser enten spærre delvis for scripting (..et eller andet under dine sikkerhedsindstillinger) eller at den ikke kan tolke et HTTP request kald i javascriptkoden. Du kan tjekke det på denne side: http://www.w3schools.com/ajax/ajax_example.asp

Prøv så eksemplet:
Citat
Type a Name in the Box Below

First Name:

Suggestions:

Bemærk når du skriver et 'a' i indtastningsfeltet fremkommer der nedenunder denne streng:

Suggestions: Anna , Amanda

..skriv så et 'b' så der står 'ab' i feltet. Nu vil der nedenunder i stedet stå:

Suggestions: no suggestion

Virker dette hos dig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 10:53

Hej M.

Ja, dette virker uden problemer. Checkede TV2's hjemmeside igen - virker stadig ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-06 10:54

Her er samme effekt, men implementeret i ren CSS :

http://www.cssplay.co.uk/menu/more.html#more

Virker dette hos dig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 10:56

Hehe, smart. JA, det virker desværre også.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-06 11:02

Så kan jeg ikke forstille mig andet end at det har med dine sikkerhedsindstillinger at gøre. enten i din browser eller også i din firewall.

Prøv at sætte din browsers sikkerhedsindstillinger tilbage til default (=mellem niveau).

Virker det stadig ikke?

Så sæt ALLE browserindstillinger tilbage til default.

Virker det heller ikke?

..så må jeg nok melde pas

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-06 11:05

Øeh... d.v.s. har du prøvet at slette cookies og midlertidige internetfiler?

..og evt. renset din registreringdatabase med dette program:

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 11:26

Alle browser indstillinger tilbage til default: Virker ikke.

Scanner jævnligt med http://www.pctools.com/registry-mechanic/

Og renser flere gange dagligt med http://www.browsertools.net/IE-Privacy-Keeper/

Tak for forsøget, Molo.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 16-09-06 11:43

Du kan jo forsøge dig med IE 7 Release Candidate 1 : http://www.microsoft.com/windows/ie/default.mspx

Denne browser vil alligevel blive en 'de-facto' standard inden for de nærmeste måneder, men fås endnu ikke på dansk.

Ps. Bruger den selv (+ plus alle 'de andre': Opera, Netscape, Firefox osv.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 11:51

Har haft den gamle beta version, men var utilfreds og afinstallerede den igen.

Er egentlig lidt i tvivl om det var dengang, mine problemer startede. Nå, men måske jeg prøver den igen..

Tak igen, M, for hjælpen.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 16-09-06 12:03

Jeg følger interesseret med i denne tråd...

Jeg har 2 pc'er, som på alle fronter har de samme installationer - indstillinger og flueben...

På den nyeste kan jeg ikke åbne de omtalte menuer - på den 'gamle' er der ingen problemer...

På den nyeste har jeg osse haft et forsøg med explorer7...som jeg afstallerede fordi jeg syntes den gjorde mit pc-liv besværligt...(så måske Kinajumjum har en pointe her)

Mine 'folde-ud-systemer' på min egen hjemmeside virker som de skal...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 12:11

Meget interessant. Hvis jeg forstår dig ret, AV, peger dette på en mulig fejl ved afinstallering af den gamle BETA version - forudsat det var dén, du prøvede.

Mole... hvis du eller en anden har mod på at installere og afinstallere den den gamle BETA - bare for sjov - kan du muligvis finde den her: http://www.calshop.biz/internet_explorer7.html

( Fandt i øvrigt følgende interessante link: http://vivekjishtu.blogspot.com/2006/02/run-ie7-beta-2-standalone-in-5-easy.html )

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 16-09-06 12:14

Ja...det var beta-versionen...

Jeg har heller ikke problemer med at 'folde mig ud' må dr.dk's tvside...mon du har det?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 16-09-06 12:18

hehe...jeg overså at emails om kommentarer fører til kandu (hvor nilsg er fast logget ind)

Jeg er på cando...
- til forklaring på det hurtige navneskift...

Nilsg ville aldrig blande sig i den her slags spørgsmål...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 12:23

>>Jeg har heller ikke problemer med at 'folde mig ud' må dr.dk's tvside...mon du har det?

Nej, minsandten. Det virker fint.
Det er altså et specifikt problem relateret til (bl.a) TV2's hjemmeside.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 16-09-06 12:32

....ja kogt ned har vi problemer på tv2's hjemmeside efter at ha' forsøgt os med explorer7- beta-version...
Det lyder sg underligt

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 13:23

Har installeret IE 7 RC1.

Nu virker det.

Var ellers ik så glad for den, men prøver den lige lidt. Hvis jeg af-installerer, laver jeg en update herinde.

Godkendelse af svar
Fra : Kinajumjum

Dato : 16-09-06 13:25

Ja, der er jo ikke andet end at smide point'ne til dig. Vi finder nok aldrig det helt specifikke problem alligevel.

Tak, Molo.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 16-09-06 13:27

...shit, hvis det er den eneste løsning...

Det er rimeligt besværligt at arbejde med min hjemmeside...
...med mindre de har ændret på noget...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-06 20:33

IE7 RC 1 har løst en masse problemer i forhold til både IE7 Beta 2 og IE7 Beta 3

...men opgraderingen fra 2'eren til 3'eren og afinstallation skabte en del problemer:

1.) http://www.quirksmode.org/blog/archives/2006/02/installing_and.html

2.) http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/06/29/650033.aspx

Nu er det meste automatiseret

</MOLOKLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-06 20:50

..og så et Ps. : Når det kommer til rendering af CSS kode og IE7'eren i forhold til 6'eren?

Så læs her:

1.) http://css-discuss.incutio.com/?page=IE7
2.) http://www.positioniseverything.net/

En mulig 'feberredning' i forhold til browser versioners detection i DHTML kodning kunne ligge hér:

1.) http://www.quirksmode.org/css/condcom.html
2.) http://www.javascriptkit.com/howto/cc2.shtml
3.) http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/ccomment_ovw.asp

</MOLOKYLE>