/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs antenne til TV
Fra : 512roskilde
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 10-09-06 16:38

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at hører om der er nogen der har erfaring med trådløst antenne forhold til TV. Jeg ville godt slippe for at trække for mange kabler rundt i huset.

Hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 10-09-06 21:49

Jeg følger lige med her, eftersom jeg også gerne vil vide noget omkring dette

Håber ikke det gør noget, 512roskilde

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-06 00:57

Der findes ikke trådløse antenner. Antenner er altid med tråde, eller gitre, cylindre eller lignende.

Men du kan få trådløs overførsel af tv og radiosignaler, men det er noget andet, og erstatterikke en antenneledning.

Men du kan da sætte en antenne direkte på tv-et . Så behøver du ikke antenneledning til et fælles antennesystem. Med digitaltuner og ikke for langt til senderen, skulle resultatet være godt.

Godkendelse af svar
Fra : 512roskilde

Dato : 11-09-06 06:45

Tak for svaret transor.
Hej Transor
Det kan godt være jeg har beskrevet det lidt dårligt. Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Jeg bnor i et hus, hvor jeg har soveværelse med antennestik. Begge mine ungers værelser støder op til mit soveværelse. Så tænkte jeg på, om jeg lade vær med at trække kabler til deres værelser. Noget af det samme som trådløst internet, som vi har i huset.
Jeg håber ikke jeg skal til at trække kabler, da det ikke er det pæneste at have.

Henrik