/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
PULVER FISK ?
Fra : Anjaaa
Vist : 3810 gange
100 point
Dato : 06-09-06 20:41

heej alle.

- da jeg var mindre, fik jeg noget pulver, som man vist skulle proppe i vand, denæst ville det blive til fisk. eller nærmere haletudser.
- er der nogle her, der ved hvad sådan hedder, og om man stadig kan få det?

- Anja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 20:56

haha jeg tror du har fået noget fra kina/japanhusene - de havde en masse pulverlign. ting man skulle komme i vand og så vupti blev det til både det ene og det andet.
Jeg husker noget pulver der blev til bittesmå blomster og en sukkerknald der når den kom i vand/the eller lign. blev til enten en åkande der poppede op eller en ækel flue

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-06 22:25

Sådan noget har jeg for år tilbage købt i en spøg og skæmt forretning

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-06 00:35

Nænej, dette har var ikke spøg og skæmt.
Det var skam noget der blev til bittesmå dyr....men lige hvad de hedder de små "Amazing creatures", det husker jeg ikke.

Det har været fremme i perioder igennem mange år.

Senest (for 3-4 år siden) kunne man købe sættet med et lillebitte akvarium og tilbehøret i BR-legetøj...ved ikke om de stadig har det.

Og for mange år siden reklamerede man for det i Anders And bladene, hvor man kunne købe det som postordre.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-06 09:14

De hedder Sea Monkeys. Men tror ikke de kan købes herhjemme. Har på Google søgt på sea Monkeys. Og der er bl.a http://www.discoverthis.com/seamonkeys.html men der er masser andre.
Håber du finder det du har brug for.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 07-09-06 16:30

tak for kanone svar :D
sea monkeys :D

Godkendelse af svar
Fra : Anjaaa

Dato : 07-09-06 16:31

Tak for svaret Cirkelinedk ;)
super hjælp.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 07-09-06 16:59

Jeg er glad for at kunne hjælpe

Og samtidig takker jeg for dine point.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : thetof91

Dato : 03-12-06 21:12

De var seje... Kan huske jeg havde det, de var sove men vi sku på ferie i 2-3 uger og kunne ikke finde nogle der kun fodre dem... Men de var seje... OG ja de hed sea monkeys...xD

Kommentar
Fra : baldre

Dato : 15-12-06 18:13

De hedder Damrokker på dansk, bliver omkring 1cm lange og er sjældne - Dem man køber er en nordamerikansk slags der på engelsk sælges under navnet Sea-monkeys.

I danmark kan de vidst kun købes i gadgets.dk under navnet Aquasaurus:
http://www.gadgets.dk/product_info.php?cPath=23&products_id=352

Kommentar
Fra : baldre

Dato : 15-12-06 18:15

...
PS. Den nordamerikanske slags bliver 4-5cm lange og er vidst lidt mere hårdføre - det er derfor man sælger dem og ikke den europæiske slags.......

Kommentar
Fra : Mius

Dato : 04-01-08 08:38

det er ikke pulver hvis det er dem jeg tænker på jeg bestilte dem igår :P