/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
flytning til Italien
Fra : missjosephine
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 05-09-06 12:15

Indsæt din tekst her
ciao....
jeg har et lille problem, som jeg håber der er nogen der vil/kan hjælpe mig med....
jeg vil forfærdelig gerne flytte til Italien, til byen Faenza i regionen Emiglia Romagna....
jeg har alle de polysninger og adresser der er nødvendige for at gøre flytningen lettere....
men, men , men ...jeg mangler adresser på steder, hvor jeg kan søge et sted at bo...
jeg vil ikke købe, da jeg i første omgang kun vil fremleje min lejlighed herhjemme, for tænk nu, hvis det alligevel ikke er noget..
det er trods alt et nyt liv, et nyt sted og en ny kultur...og selvom det er drømmen, så er muligheden for at det alligevel ikke er noget dog tilstede...
jeg vil bare leje en lejlighed i første omgang....priserne ved jeg er nogenlunde som herhjemme, dog for en mindre lejlighed.....bor i en andel til 3100 for 87 km,2. og ved at det kan jeg ikke få dernede, men det er ikke det afgørende.......kan sagtens leve i en mindre i en periode..
hvor søren kan jeg finde et udlejningskontor som jeg kan bruge på denne afstand og som jeg kan være rimelig sikre på.....
taler og skriver italiensk på et nogenlunde kommunikationsniveau....
hvem kan og vil mon hjælpe mig med mit lille problem.....
glæder mig til svarene...
på forhånd tak......
miss.j.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-06 12:48

IIhh hvor lyder det spændende

måske du kan bruge dette link??

http://www.udvandrer.dk/JLKM/Udvandre.nsf/ForumWebOpslag/Italien

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 05-09-06 23:30

det lyder rigtig godt, det vil jeg da kigge lidt nærmere på...
men vil da stadig gerne ha mange flere gode og spændende henvendelser...
sov godt.....
buonanotte
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-06 23:33

buonanotte med dig... ti hi, jeg skal starte til Italiensk den 25.9 det glæder jeg mig helt vildt til, jeg ærgrer mig bare over, at jeg ikke er statet for mange år siden

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 05-09-06 23:37

det er rigtig sjovt..
håber bare for dig at det er på hf du skal gå...det er tusind gange bedre og meget billigere end på alm. aftenskole....flere timer og meget mere koncentreret undervisning med andet end bare bøger......
i år er det 5 år siden jeg startede mit sidste kursus på højniveau....med examen og det hele, men man lærer først rigtigt når man er i landet og taler og glemmer at gramatikke er pisse svær....
god fornøjelse...
miss.j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 12-10-06 23:06

jeg vil nu forsøge mig en gang til...

er der virkelig ikke nogen, der ved hvorhenne jeg kan finde oplysninger og adresser på stede, hvor jeg kan søge lejligheder i FAENZA i emiglia romagna regionen i italien...
jeg vil og skal ikke købe, men udelukkende leje en mindre lejlighed....
det er jo lidt langt at rejse derned hele tiden, så jeg vil jo gerne finde et sted at bo herhjemmefra, via internettet.

håber virkelig på at nogen kender noget til dette. evt. fra italienere der ved noget...

hejsa og ciao miss.j.

Godkendelse af svar
Fra : missjosephine

Dato : 04-01-07 18:02

Tak for svaret Nordsted1.