/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Upload
Fra : TommyKanDu
Vist : 1269 gange
20 point
Dato : 04-09-06 21:23

Er der nogen der kan hjælpe med upload til surftown med ftp i Dreamweaver 8?
Jeg kan godt få filerne op til roden af min side, som hedder www.mlm-avisen.dk, men de VIL ikke ud på nettet.

Startsiden hedder index.html

Mvh. Tommy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 21:35

Der skal være en mappe på surftown der hedder mim-avisen.dk - du skal ligge dine sider heri.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 04-09-06 21:44

ligger index.html direkte i roden på dit websted, mener ikke det må ligge i nogen mappe.
Fra index.html kan du jo så linke videre til alle mapper du måtte lægge ud.

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 04-09-06 21:47

Der ligger en mappe under "Fil Håndtering" som netop hedder: mlm-avisen.dk
Under denne mappe ligger der 41 filer incl. index.html - så jeg skal vist bare have filerne ind i mappen mlm-avisen.... men det kan jeg ikke.

Tommy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 21:51

Du skal lægge dine mapper og index filen ind i mappen mim-avisen.dk og inde i mappen skal din index.htm ligge i roden af mappen. eller sagt på en anden måde -
Du skal oploade det som du har lavet det i dreamweaver og så ind i mappen som jeg har beskrevet

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 22:00

Brug et ftp program til upload - jeg bruger sev dette gratis program http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/
så har du to vinduer det tv. er din computer og det th. er dit webhotel - det er meget bedre, så kan du følge bedre med.

//bentjuul

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 04-09-06 22:01

Ja tak... men hvordan får jeg filerne ind i mappen mlm-avisen.dk? Jeg har forsøgt i flere dage men filerne ligger stadig udenfor mappen de skal ind i.

Tommy

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 04-09-06 22:12

Undskyld alle mand jeg bemærkede ikke det var surftown, min store fejl.
På surftown skal du rigtigt nok lægge det i den allerede oprettede mappe,
husker jeg rigtigt så åbnede jeg vist først denne mappe og startede med at overskrive
index.html, må ikke ende på htm, og derefter resten.
Det er længe siden jeg har brugt surftown, så jeg ved ikke om jeg husker rigtigt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 22:18

mimimig det er fuldkommen ligegyldigt om det ender på html eller htm - alle minde domæner ender på htm. Problemet er alene, at de skal ind i den rigtige mappe !!!

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 22:19

minde = mine

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 04-09-06 22:35

Der ligger sådan en lille s....... mappe der hedder "Webalizer
Folder: /mlm-avisen.dk/webalizer.

Den skal vel væk? Men det kan jeg ikke

Tommy

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 04-09-06 22:36

Jeg var lige inde på surftown og kigge efter om jeg huskede forkert:
Surftown skriver:

Det kan skyldes at dine filer ikke er uploadet til den rigtige mappe. Du SKAL benytte mappen af samme navn som domænet og du overskrive den eksisterende index.html fil.
Desuden skal du være opmærksom på at index.htm filer skal omdøbes til index.html og skrives med små bogstaver. Filnavne må endvidere ikke indeholde æøå.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 22:43

mimimig mine index filer hedder htm og der er ingen problemer, begge betegnelser kan bruges og jeg bruger Surftown til de fleste af mine domæner.

Det er drejer sig alene for TommyKanDu at placere sine filer som jeg beskrev allerede kl. 21.35.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 22:46

Den mappe du beskriver skal blive liggende TommyKanDu - du må kun fjerne det du selv har oploadet.

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 05-09-06 09:28

Filerne jeg skal loade op, er med små bogstaver og uden æ, ø og å.
Jeg sidder iøvrigt med en mac. computer og kan derfor ikke bruge programmet som bentjull foreslog.
Da mine filer kommer frem til mappen, men ikke ind i mappen, må jeg jo skrive forkert i Dreamweavers ftp program.
Hvis der sidder en person med viden om netop Dreamwaevers ftp og Surftown, har du mulighed og lyst til at se skærmbilleder, af det jeg har skrevet i Dreamweavers ftp. program - jeg ændrer blot koden?
Tommy

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 05-09-06 11:38

Hvis du i Dreamweaver er i Site Definition / fanen Advanced/Remote Info, kunne du prøve at skrive mappens navn i Host directory.
Eks. Host directory: mlm_avisen.dk
prøv klik test for at se om Dreamweaver kan fange mappen

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 05-09-06 12:02

I feltet "Host directory" kan jeg intet skrive og samtidig få kontakt med Surftown med test knappen.

Tommy

Accepteret svar
Fra : mimimig

Modtaget 20 point
Dato : 05-09-06 12:27

Nej det er nok fordi Surftown ikke accepterer direkte upload fra Dreamweaver.
Bruger du Internet Explorer kan du gøre sådan her:

Indtast din FTP-adresse i browserens adresse-felt. Husk at skrive "ftp://" foran navnet på din FTP-server. Altså ftp://ftp.mlm-avisen.dk (hvis det er den adresse du skal bruge)

Indtast nu brugernavn og password i login-vinduet. Hvis du ikke bliver spurgt om brugernavn/password, så prøv at vælge "Log på som..." i browserens "Filer"-menu.

Vælg nu mappen med samme navn som dit domæne. Det er her dine hjemmeside-filer skal placeres.

Du kan nu kopiere dine hjemmeside-filer fra din egen computer over på webhotellet - f.eks. ved at markere dem og derpå "trække" dem over i browser-vinduet. Bemærk, at den eksisterende "index.html"-fil enten skal overskrives eller fjernes.

hilsen mimig

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 05-09-06 12:43

Jeg har 11 www adresser samlet her på min side hos Surftown, og tror efterhånden, det er der Surftown, har et problem. Jeg har prøvet med både Internet Explore og Firefox.
Problemet med Surftown er vist, at de hverken kan eller vil yde support.
Jeg har helt andre sider hos Surftown, men lavet og uploadet i Freeway. Men med Freeway kan jeg heller ikke uploade til mlm-avisen fandt jeg lige ud af.

Tommy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 12:54

Det program jeg henviste til var et windows program - så den kan ikke bruges til MAC.

Jeg faldt over denne side http://service.amarweb.dk/html/ftp.html men kender intet til de to ftp programmer der er.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 05-09-06 12:56

Hej Tommy
Hvis du kan logge ind, men ikke uploade via IE så må du have fat i Surftown og spørge hvorfor,
men det kan være en omstændelig historie husker jeg, bl.a. derfor har jeg fravalgt surftown,
som jo eller er meget stabilt kørende.
Held og lykke med det.
Hilsen mimimig

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 05-09-06 21:09

www.farvellus.dk har jeg lagt tre billeder ud - uploadet med Freeway. Billederne viser mine indstillinger i Dreamweaver. Nu kan jeg altså uploade med Freeway, men kan kun komme til roden med Dreamweaver.

Tommy

Kommentar
Fra : TommyKanDu

Dato : 07-09-06 17:14

Hej igen!
Svaret kom fra Eksperten.dk og var:
_______
Hej

Jeg har selv et website hos Surftown og bruger også DW uden problemer.

Under (Remote info)Host directory har jeg dog domænet stående. Hvis det f.eks. hedder www.hjemmeside.dk, så står der hjemmeside.dk/

Og så har jeg hak i Use Passive FTP ellers virker det ikke hos mig.
------
Tak for hjælpen og mine point går til mimimig for nogle lange og forståelige svar - men tusind tak til jer begge.
Tommy

Godkendelse af svar
Fra : TommyKanDu

Dato : 07-09-06 17:16

Tak for svaret mimimig.