/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
nærmeste udviklings zone model
Fra : Rustica.dk
Vist : 8734 gange
100 point
Dato : 31-08-06 11:04

Hej alle Kandu-er.
Jeg mangler virkelig en model som viser nærmeste udviklings zone af Vygotsky.

Håber virkelig at der en der kan vise mig et link.

jeg skal op til exsamen på Onsdag brrrr.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-08-06 11:16

Lidt googling førte frem til denne: http://rene.agger.person.emu.dk/Leg.htm#_Toc89745322

Tror, der er lidt mere...kigger lidt videre søger på "zonen for nærmeste udvikling". Måske der også kan findes noget ved søgen på "virksomhedsteorien"

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-08-06 11:18

Her er der lidt fra Arne Poulsen...
http://www.ruc.dk/psyk/Uddannelser/psykologiuddannelsen/7-9-04_Udviklingspsyk_ved_Arne_Poulsen/#search=%22zonen%20for%20n%C3%A6rmeste%20udvikling%22

Han beskriver som regel tingene lidt mere kompliceret - men i orden

Vaxen

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 31-08-06 11:18

Hejsa.. Ja den fik jeg oz, men billedet er så dårligt at jeg ikke kan bruge det på et A4 ark

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-06 11:28

Til gengæld ligner det en model, der er forholdsvis ukompliceret selv at lave på pc'er

Ellers ved jeg, den findes i bøger - Espen/Jesper Jerlang mener jeg, har lavet den i bogen "udviklingspsykologiske teorier". Men hæng mig ikke op på det

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 31-08-06 12:07

Tak for svaret vaxen.

Det er fint forsøg, men jeg kan ikke helt bruge det.. men je ghar lavet min egen model. så passer den også bedst til jeg vil sige..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-08-06 12:18

Rustica, det har du nok ret i....

Og klart, resultatet er altid bedst, når det er lavet ud fra den samme forståelsesramme som resten af opgaven - jeg tror, du har valgt den bedste løsning.

Stort held og lykke skal du have med din eksamen på onsdag - det bliver spændende

Vaxen