/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
For meget i løn...
Fra : mikk0077
Vist : 834 gange
65 point
Dato : 29-08-06 18:31

Hej...

Jeg har fået for meget i løn. Kan de forlange at pengene skal betales tilbage hvis jeg stopper? Fejlen var deres.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 18:39

Ja, firmaet kan til en hver tid kræve pengene retur, da du har fået dem uretmæssigt, ligeledes
kan du også altid kræve det modsatte, hvis du opdager du har fået for lidt i løn.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 29-08-06 18:39

Ja det kan de desværre godt. Har selv prøvet at opsige mit job ved en landmand for mange år siden som glemte at afmelde lønnen og fik en månedsløn for meget udbetalt som skulle tilbagebetales.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 18:53

Citat
Jeg har fået for meget i løn. Kan de forlange at pengene skal betales tilbage hvis jeg stopper? Fejlen var deres.

Uanset om du stopper eller ej, så skal beløbet tilbagebetales.

Hvis du ikke stopper, så bliver det bare trukket i næste lønudbetaling.

Det kan jo også være at arbejdsgiveren har opdaget fejlen og selv tilbagetrukket udbetalingen.

Under alle omstændigheder så har du ingen rettigheder til at beholde det for meget udbetalte. Det vil være billigere at tilbagebetale det skyldige i stedet for at vente på en retssag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 18:58

Det vil også se bedre ud, hvis du selv siger det til chefen, istedet for at han skal sige det til dig, så kan han se at du er en ærlig person, hvis beløbet ikke er ret stort, kan det da være han ligefrem belønner dig med din ærlighed, og siger du kan beholde pengene, det er hørt før

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 29-08-06 19:21

Hende der administrerer vores løn ville have at jeg skulle betale beløbet tilbage over 3 mdr. så sagde min chef at det var bedre med 6 mdr. Derefter sagde hun "Jammen hvad nu hvis han siger op efter 2 mdr.? De vil også have mig til at skrive under på at de penge skal trækkes i min løn.
Kan det ikke godt lyde som om der er et eller andet....

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-08-06 19:27

nej , det er meget normalt , det er jo flot fra deres side , de kunne jo også forlange dem tilbage med det samme

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 75 point
Dato : 29-08-06 19:30

Kan beløbet være så stort, at det ikke kan trækkes i lønnen over kort tid, så kan det være derfor "damen" siger sådan, at din chef så siger 6 mdr. syntes jeg lyder flot

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 19:35

Hvis det ikke var fordi man tog så meget "hensyn" til dig, så kunne din arbejdsgiver forlange at få dem her og nu.
Og det uanset om du skrev under eller ej.
Du har modtaget nogle penge, som du ved, du ikke er berettiget til.

Skam dig Og nu tænker du på hvordan du kan beholde dem. Skam dig

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 29-08-06 19:38

Ja jeg ved det... Jeg er usselt menneske

Godkendelse af svar
Fra : mikk0077

Dato : 29-08-06 19:39

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 19:39

mikk0077

Du ved jo godt at du har fået for meget i løn. Det er jo dit spørgsmål.
Er det et problem for dig at arbejdsgiveren vil have sine penge tilbage?????, som du velvidende uretmæssigt har taget i mod?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 19:40

Jeg kan da godt forstå at det kan være fristende, at beholde pengene, men med ærlighed kommer man længst... så du.... bare slip slanterne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 19:41

Selv tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 19:49

Hvis det er som i det accepterede svar

[Nordsted1
Modtaget 75 point
Dato : 29-08-06 19:30

--------------------------------------------------------------------------------

Kan beløbet være så stort, at det ikke kan trækkes i lønnen over kort tid, så kan det være derfor "damen" siger sådan, at din chef så siger 6 mdr. syntes jeg lyder flot
[/citat]

Tak for kaffe siger jeg samtidig med at spørgeren tror at han hun kan slippe for at betale det skyldige ved at sige op.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-08-06 19:56

ja , gad vide hvad resultatet ville være hvis man sendte et link til dette spm , til hans chef , så han så hvordan moralen er ved hans medarbejder
mon så ikke han rettede sig efter sekrateren

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 29-08-06 20:21

Hvis du har fået for meget udbetalt, er du (som alle mener) forpligtiet til at tilbagebetale - MEN kontakt lige din fagforening / en advokat / ?? ang. pensionsbidraget.....
En fjern bekendt af mig, fik en månedsløn med to ( 2 ) nuller for meget på grundbeløbet ( !! ), og der blev naturligvis trukket pension ud af dette - jeg mener han ikke skal tilbagebetale dette, da det jo ikke er penge han kommer til at 'se' i nærmeste fremtid........