/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvornår?
Fra : thorstenroende
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 27-08-06 20:50

jeg har en hun kat der skal passes af min søster. men hun har en han kat på 2 år og min kat er 6 måneder så jeg ville lige vide hvornår min hun kat er kønsmoden ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 27-08-06 20:58

Det kan den blive fra 5-6 måneders alderen og fremad, så du skal ikke vide dig for sikker såfremt hankatten ikke er kastreret.

Normalt er man dog ikke i tvivl når en hunkat kommer i løbetid

Nu ved jeg ikke hvad det er for en kat, men måske det var en ide at få den steriliseret, medmindre det er en kat beregnet til at avle på når den bliver gammel nok.

mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-08-06 20:59
Kommentar
Fra : k1975

Dato : 27-08-06 21:04

Nu ved jeg ikke hvor langt din søster bor fra dig, men hvis der ikke er så langt, så vil det bedste være at hun kommer i kattens "hjem" og giver den mad og drikke. Men det kommer jo også an på, hvor lang tid, du skal være væk.

Men her er lidt at læse

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/material.nsf/docs/22690d941e6ac8b3c1257018004fb685!opendocument&exp=0e8cedcb9ff607cec1257037002c97ce

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-08-06 21:13

hejsa
du vil på intet tidspunkt blive i tvivl, når hun er i løbetid....det er bare ikke til at holde ud at høre på.
hun vil hyle som en ulv i måneskind.......så er det bare om at komme afsted......
men er hankatten neutraliseret, er der ingen fare på færde.........så er han ligeglad....ellers må du gi hende bukser på.....nej spøg til side....................................held og lykke
miauuuuuuu...miss.j

Godkendelse af svar
Fra : thorstenroende

Dato : 27-08-06 21:23

mange tak det var lige hvad jeg behøvede at vide.. min kat er ikke blevet sterilliseret og han katten er der ikke gjort noget ved men jeg har 1,5 månede til at få det ordnet...kan hun ikke få p-piller?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-08-06 22:25

P-piller er ok for en kortere periode,men der er en del bivirkninger ved det.Véd det fra min egen dyrlæge.At få katten stereliseret er det bedste du kan gøre for katten,og i sidste ende også det billigste.
I starten er det meget "sødt" at høre når katten kalder på hankattene,men til sidst bliver det et mareridt!!Selv om de fleste dyrlæger siger at de ikke tager lidt på når de bliver stereliseret,vil jeg ikke give dem ret.Der kommer lidt ekstra på sidebenene,men det skader bestemt ikke
Hej fra dior.
www.hotte.k-nettet.dk