/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Vandpistoler-til-politiet?
Fra : wiking_dane
Vist : 795 gange
80 point
Dato : 21-08-06 17:59

Er det virkelig,det som dét skal ende med?
Nu er en person dræbt af 8 skud-af politiet...
Der var osse indblandet en eftersøgt morder!
Jeg ser hellere,end gerne, at politi er -på-
end ikke.
Jeg støtter dansk politi.
mvh.
viking_dane

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-08-06 19:56

Det er blevet dødsstraf i Danmark for at prøve at køre fra politiet.
alimak

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-08-06 20:12

så kunne han bare stoppe , så det er hans egen fejl , bare ærgeligt at de par stykker der så det , skal prale så meget af hvad de tror de så , istedet for hvad de virkeligt så

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-08-06 20:32

Tror ikke du havede ment det hvis det var for.eks dit barn der blev truffet af en vildfaren pistolkugle.Men du mener vel at politiet skal skyde først og tænke ud en god forklaring bagefter.
alimak

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 21-08-06 22:17

de skal ha lov til at bruge deres våben, ellers er det kaos der vil herske.
bemærk venligst at det altid er forbryderer der bliver skudt. ikke fordi man kører forstærkt, men fordi man bruger bilen som et 2tons våben.
Den unge mand som blev skudt i århus i forbindelse med et rambuk tyveri. Til det vil jeg sige synd at de kun fik den ene af de røvhuller..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-08-06 22:53

Problemet med sager som denne er at vi ikke får en ordenlig forklaring på hvad der egentlig skete, problemet er at det er politiet selv der skal finde ud af om de har begået nogen fejl, og konklusionen på den "undersøgelse" er næsten kendt på forhånd, det ender som sædvanligt med at alle betjente bliver frifundet.

Så lad os få en ordenligt uafhængig instans til at undersøge disse sager.

Ved den aktuelle sag undrer det mig at der skulle 8 skarpe skud til, det viker lidt overdrevet.

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 22-08-06 07:49

Citat
hvad de tror de så , istedet for hvad de virkeligt så

Citat
så kunne han bare stoppe

Sjovt at du tilsyneladende ved nok om sagen til at kunne tale grimt om øjenvidner, men ikke nok om den til at vide at betjenten stod oven på bilens køler (ifølge betjentens forklaring). Den holdt stille men betjenten følte sig truet af at bilen gassede op.

En god regel er, kun at udtale sig SÅ skråsikkert om ting man har sikker viden om...

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-08-06 10:25

Politiet burde måske ikk lige skyde 8 gange, men at de skyder er fint, en bil jagt er farlig for alle dem der er i nærheden. I lige dén sag var flere biler blevet torpederet, det ku være gamle fru Hansen der ikke kunne nå at flytte sig eller et barn. Så hellere at de skyder ham end at han kører en uskyldig ned.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 80 point
Dato : 22-08-06 12:19

Glemmer man ikke at manden der blev dræbt kørte rundt med en efterlyst morder i bilen??

Hvis han virkelig var sådan en bundreel fyr som medierne med Ekstra Bladet i spidsen er ved at gøre ham til, så burde han være på vej til Politistationen på Bellahøj for at aflevere sit bytte, men istedet vælger han at gøre sig til en morders sammensvorne, og er dermed skyldig i at forhindre en drabsmand i at få sin straf.... MEd det i tankerne er der ikke langt til at forestilel sig, at han selv har så få moralske skrupler at han vilel have påkørt betjentene og dermed gjort sig selv ti ldrabsmand og forhindret betjentene i at komme hjem til DERE familier.. Som jeg ser det handlede politiet i nødværge, og under alle omstændigheder har manden vidst at det involverer en risiko at forsøge at stikke af, det er jo ingen hemmelighed at det danske politi er bevæbnet

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 22-08-06 14:20

Synes sgu ikke folk skal himle op over hver gang Politiet anvender deres tjenestevåben... og slet ikke i denne sammenhæng. Hvis føreren af bilen ikke kan bringes til standsning på andre måder end at pløkke ham ned, er det da den eneste mulighed? Ellers kan man jo bare nægte at stoppe næste gang de forsøger at give én en fartbøde!?

Godkendelse af svar
Fra : wiking_dane

Dato : 22-08-06 14:22

Citat
Indsæt din tekst her