/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
MOLOKYLE......ÆVLL-------HELP
Fra : sofus.dk
Vist : 948 gange
100 point
Dato : 21-08-06 02:25

Sagde du ikke at------------man ikke kunne straffes-----for at lægge et skide link ud-------------------------------------------
lAGER

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-08-06 02:56

Hader fusion og tabletter dertil
SKÅLLLLLLLLLLLLLL

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-08-06 03:28

Kommer der hjælp------bag tremmer ODER --------------
Keine direkte --------------læh dem i tip´sssssss
hvorfor.
Min kat har ædt dåsen------men
lidt til jer---------

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-08-06 03:41

SYNTES MOLO SKREV ET ELLER ANDET STED,
AT MAM/JEG IKKE KUNNE STRAFFES FOR 1 LINK------

MEN SIKKERT NOGET- FORDRUKKENT
misforståelse.......

Egenligt godt ment,,,,,,,da jeg tog DIG på ordet,
men ser du, JEG tager også straffen,
Men hvorlang skal man vente på Fogeden,
og skal man give han tillæadelse, til mine pASWORDS
tror ikke jeg-kan huske ´noget mere ?????????'¨
Men ville meget gerne have hørt om ay
linke DIREKTE- DA DU HAR SAGT/sorry, nu går keg
SIEG HEIL

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 21-08-06 12:09

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-06 14:01

Hverken linking eller deep-linkinking er ulovligt :

Citat
I relation til spørgsmålet om deep linking bemærkede retten, at internetsøgetjenester af forskelligt tilsnit må anses for stadigt mere almindelige ligesom de må anses for ønskværdige og nødvendige for funktionen af dagens internet. Det må ligeledes anses for almindeligt, at der på søgetjenster stilles dybe link til rådighed, hvorved brugeren på en effektiv måde kan komme direkte til de ønskede oplysninger. Aktører på internettet, må således påregene, at der fra søgetjenesterne etableres link til de oprettede sider uanset disses opbygning og indbyrdes sammenhæng – dette gælder også for undersider såsom Homes ejendomsannoncesider. Henset til dette samt til at brugeren af søgetjenesten oplyses om omstillingen til ejendomsannoncesiden før denne effektueres, fandt retten ikke, at Ofir overtrådte markedsføringslovens § 1 ved på bolig.ofir.dk at stille dybe link til rådighed for brugerne. Heller ikke samlet set fandt Sø- og Handelsretten, at eksistensen af boligsøgetjenesten ”boligofir.dk” var i strid med markedsføringslovens § 1.

http://www.danskeitadvokater.dk/default.asp?ID=2&m=news&NewsID=52

..og : http://www.advokatsamfundet.dk/Default.asp?ID=11905&M=News&PID=20472&NewsID=7485

Men du må selvfølgelig i 'linke' til ulovlige kopier som enten du eller andre hoster på en server uden tilladelse fra ophavsrets indehaveren.

Altså ikke noget med at lægge ulovlige filer ud på en side som du enten selv hoster eller som du har købt plads til andetsteds.

http://www.computerworld.dk/art/10423?a=search&i=0

Det er derimod ikke ulovligt at linke til et site som linker til ulovligt materiale. Da har indehaverne af dette site ansvaret. Ikke dig som linker til denne tjeneste.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-06 14:04

Ps. Man kan selvklart ikke lægge ulovlige kopier på nettet UDEN et link.

Linker man til andre sider som overtræder loven ved at gøre det alligevel, kan DU ikke straffes for at linke til dette site ....heller ikke deep-linke direkte til filen. Du må blot ikke SELV hoste de ulovlige filer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-06 14:08

Jeg ved positivt at en dansker som linkede til flere hundrede pornosider blev hevet i retten, da politiet fandt at nogle af hans link gik til sider med ulovligt indhold (børneporno).

Det viste sig at han ikke kunne stilles til ansvar for at siderne han linkede til havde ulovligt indhold. Indehaverne af siderne derimod blev straffet !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-06 14:12

Hvis nogen vil straffe dig for at linke til ulovligt materiale som andre hoster og dermed har ansvaret for? Så kører du trygt en sag på 'lortet' ...og vinder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-06 14:18

I kandu's betingelse vil du finde 'problemet' omtalt som:

Citat
Du vil sikkert bemærke, at vi har linket kandu.dk til en masse andres websteder, det er jo godt nok, men det betyder ikke, at vi har checket alle disse sider igennem for at se, hvad der er på hver enkel. Så lad være med at bebrejde os, hvis du går ind på en side der omhandler noget der fornærmer dig eller dine husdyr. Så husk når du hopper til en af de andre websteder er det på eget ansvar.

..Det bringer os til, hvad der er tilladt på kandu.dk. Selvom at vi fra tid til anden går vi ind på grupperne, og kigger på alle sendte indlæg i vores emner, påtager vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for indholdet på disse sider. Vi påtager os heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi der muligvis må medfølge når du besøger disse steder hos kandu.dk. Og lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.

Tror du at kandu.dk ville blive straffet fordi DU her på sitet f.eks. linkede til en fil, som kandu.dk ikke hoster?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-08-06 22:27

Hej Sofus!
Jeg er sikker på at der er mange der gerne ville købe din PC!

Den kan bruges til noget mere fornuftigt end alt det ævl du hele tiden smider omkring dig, her på kandu.

Prøv selv at koble den sunde fornuft til, og læse alle dine indlæg, som du gennem tiden har brækket af dig!

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-08-06 19:05

Tak for svaret molokyle.

Håber du har ret

Ellers er der SGU mange, der er på den.

Men tvivler på, de #bare# lige
indleder en retsag, ODER.

Og jeg har intet liggende/uploadet af disse
blødvarere, men henviser bare, til et link,
der ligger på en anden server, der åbentbart
OGSÅ tjener penge på disse ulovligheder,
her tænker jeg på RapidShare/ Megaupload
Så det var nok der de burde HÆNGE
menneskeheden FØRST, ikke en skide
DRANKER som mig......

Ellers har jeg jo haft disse såkaldte mennesker
efter mig 1 gang før.
Ved ikke hvad jeg skal sige til det.

Det jeg har på min puter, er ikke mere
eller mindre end hvad andre herninde
bruger, af såkaldte links, til software/shareware.
Bortset, fra jeg har llicens på DET jeg har.

Men det vel en hel anden SAG.
Når man ser, hvad der kan købes på QXL,
som de siger er lovlige "soft" varere.