/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skal vi sige HURRA eller GRÆDE
Fra : refi
Vist : 814 gange
20 point
Dato : 16-08-06 11:16

Er KANDU blevet REKLAMEFRI -------- Eller ser jeg forkert

Har I reklamer på jeres skærm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-06 11:18

Os der ikke har alle de fine beskyttelsesprogrammer kan godt se de dejlige reklamer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-08-06 11:19

Ja, jeg kikker lige nu på Jysk...

Moster

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-08-06 11:20

Ja, jeg ser osse de flotte reklamer
- og jeg klikker endda på dem engang imellem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-06 11:20

Kandu er ikke reklamefri. Reklamerne er da på min skærm.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 11:21

haha har du installeret ie-spyad eller MVPS hostsfile ????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-06 11:22

Men jeg er hoppet fra den der rosenrodet reklame.........................jeg har allerede tabt 8 kg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 11:23

hvor tabte du de kilo e.c ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 11:28

Ja jeg installerede ie-spyad igår

SUPERPROGRAM

Skal lige se om det også gælder andre sider med reklamer

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-06 11:29

miritdk

e.c rydder op, så han har sikkert smidt de 8 kg ud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 11:30

ans - eller op ??? hen - videre - ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 11:31

Bare "stl_s" ikke bliver upopulær hos KANDU

Det var der anbefalingen kom fra - og det virker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 11:33

sq da irriterende at stl_s bare kan det der hvad ???

Er det så ikke lige at modsige sig selv refi -
Citat
ingen grund til at gå med både livrem og seler
... men du er da godt igang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 11:38

Har tværtimod fjernet noget andet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 11:40

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 16-08-06 11:41

Jeg har IKKE ie-spyad, men har ikke set reklamer på kandu i over ½ år

Dette gælder selvfølgelig KUN når jeg benytter min egen PC. Hvordan det er lykkedes mig at lave denne 'indstilling' aner jeg ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-06 11:41

refi er du sikker på det ikke er hostman filen du har lagt ind (MVPS)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-06 11:42

Jeg bruger både livrem og seler og en klods om benet for ikke at flyve væk.

Hvis Kandu's indtægt forsvinder, er det måske ikke sikkert at de "gider" høre på alle os vrøvlehoveder mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 11:48

"molokyle"

Det lyder da spændende - noget må du da have gjort

"e.c"

Det var lige det jeg frygtede

Jeg/vi skal nok ikke lægge det som tips

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-06 11:49

Citat
Skal vi sige HURRA eller GRÆDE
Fra : refi Vist : 60 gange
10 point
Dato : 16-08-06 11:16

--------------------------------------------------------------------------------

Er KANDU blevet REKLAMEFRI -------- Eller ser jeg forkert

Har I reklamer på jeres skærm

Citat
refi

Dato : 16-08-06 11:31

--------------------------------------------------------------------------------
Bare "stl_s" ikke bliver upopulær hos KANDU

Det var der anbefalingen kom fra - og det virker

refi

hvorfor skulle stl_s blive mere upopulær hos kandu end du nu kan blive?

Du opretter en tråd om muligheden for at blive fri for reklamer, men samtidig vil du gerne bruge siden gratis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 11:49

"miritdk"

Nej jeg har ikke installeret nogen hostman fil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 11:52

Jeg har da ikke sagt at Kandu skal være gratis...

Det kunne være det værste kunne sorteres fra hvis man skulle betale et symbolsk beløb for at være her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 11:54

"ans"

Jeg oprettede ikke tråden for at fortælle om muligheden

Jeg kan jo blot konstatere at programmet må være årsagen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-06 12:06

Lige som ans gav mig 'på puklen' da vi lavede SteroidSmileys er det nu som dengang blot hvad der kaldes : Proof of Concept

Det er ikke for at 'sabotere' kandu vi diskuterer disse spørgsmål ..og som jeg ser det: Er der intet fordækt eller ulovligt i dette. Det må da være kandu's eget ansvar at deres system ikke kan kompromiteres

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-08-06 12:44

Kan I se det for jer?:

Hver gang I kommer med en eller anden forkortelse, sidder jeg og bladrer løs i ordbogen - men jeg kan ikke finde disse forkortelser.....

Moster

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-08-06 12:52

Ærlig talt Molo... Nu må du tage dig sammen. Jeg er ikke noget IT geni hehe, men det tog mig mindre end 2 sek. at fjerne den "store" reklame fra Jydsk. Den lille oppe foroven th - Nykredit - kan jeg ikke få væk på samme måde???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 12:52

Det skal være en comp. ordbog

Ellrers må du spørge - jeg kender heller ikke alle udtrykkene - men har dog en forestilling om HVAD det drejer sig om

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-06 16:50

Jeg kender alle forkortelserne .............................men aner ikke hvad de betyder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-06 16:56

Du bruger dem da ellers i flæng

Hvor ligger egentlig flæng

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-08-06 17:01

F.F.B.A.U.F.
.
.(Foreningen For Bekæmpelsen Af Unødige Forkortelser)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-08-06 17:07
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-06 17:13

EDB - En Dyr Bandit

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-06 17:30

Hør nu... ans m.fl.:

Hvordan tror I at det skulle være muligt at bekæmpe 'skidt & utøj', hvis ikke der fandte sider/indlæg i sikkerhedsspørgmål? ..som:

Citat
[12 Aug 2006 - 202] WNZ: Massive sikkerhedsproblemer på vej

Kategori : Sikkerhed - Andet
Selv om JavaScript er designet til at køre sikkert indkapslet i en browser, viser det sig nu igen, at det ikke nødvendigvis behøver at være en bug der er skyld i hacker/worm-aktiviteter.

Sikkerhedsfirmaet Spidynamics har lavet et proof-of-koncept eksempel på en portscanner i ren JavaScript. Ifølge firmaet giver det mulighed for at et website begynder at scanne dit LAN og lede efter services og routere der kan komprimiteres.

Både SequrityFocus og det amerikanske forsvarsministerium er foruroliget over de mange sikkerhedshuller i øjeblikket og mener at et større worm-udbrud er lige på trapperne. Symantec har i samme omgang hævet deres ThreatCon niveau til 2.

..fra: http://newz.dk/

Prøv selv denne sikkerhedsrisiko (..for ANDRE) på dit lokalnetværk: http://www.spidynamics.com/spilabs/js-port-scan/

Det er disse 'tiltag', som gør at stl_s og andre sikkerhedseksperter kan følge i hælene på 'banditterne'

Så i mine øjne er det bedre at gøre opmærksom på 'problemet' i dét forum der berører end på en 'extern' debat på en hjemmeside, som ingen måske bemærker?

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-08-06 17:31

Definitions for thousands of the most current IT-related words.

http://whatis.techtarget.com/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-08-06 18:57

Jeg blev først KP siden SG, nu er jeg så igen MG, tidligere havde jeg en M49, men nu hedder de M95.

Transporten foregår på MHV814 sammen med LT, NK, FARF, CH, K-DOBM, UDOFF, FARM OG FARM ASS.

Sommetider tager vi på kursus på HVS - hvor vi får god mad!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-06 20:32

mosterglad, du pjatter gør du, du har da vel aldrig haft en M49 mon ikke det var en M75??

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 16-08-06 21:02

Ahhh....Moster. Er du Blå eller grøn......?
Jeg har været ved LMD-Århus i en menneskealder...Styrede LOLA mellem Plotningerne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-08-06 23:44

Hahrharhar - yearhouse - du var en af de affarvede, der lugtede af klor

Min er marineblå! Når den ellers ikke er lidt lysere blå (sejleruniform) eller grøn kampuniform.

Det var sq en M49 - njahh åkæh, mp49 så - den med foldeskaftet. Lige til at have med ud at sejle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-06 21:41

Camillasmoster -> Hvis det er *IMHO* du ikke kender? Så betyder det:

In My Humble Opinion ..eller : In My Honest Opinion

Min ydmyge- ...eller min ærlige mening

Hér en ordbog over internet akronymer: http://da.wikipedia.org/wiki/Internet-jargon

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-06 23:10

Ja, det var ordbogen om akronymer - ikke dansk/engelsk ordbog, jeg manglede.

Takfordet!

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 12-09-06 12:58

Tak for svaret molokyle.

Det var nu dagens 12 - at du har lavet noget du ikke ved hvordan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-09-06 17:31

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-06 17:34

Hej Molo.

Long time no see..... Er du sur??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-06 17:35

Var da helt bekymret for om du var syg, eller endnu værre.... havde fået arbejde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-06 07:50

Klumme -> Sur ??? Næeh... hvorfor dog det? Jeg har blot været på 'langfart'

Jeg har 'næsten' fået arbejde
Socialarbejder i det nye døgnværested for udsatte grønlændere i København: Naapiffik.
Citat
Socialarbejdernes primære ansvarsområde:

   Være opsøgende i forhold til målgruppen
   Skabe og udbygge en tillidsfuld og holdbar kontakt til målgruppen
   Yde grupperne omsorg og bistand til kontakten med myndigheder
   Være behjælpelig med at skaffe hjemløse boliger
   Give støtte til hjemløse, der flytter i egen bolig
   Motivere til behandling for misbrug og sygdomme
   Motivere til integration i eksisterende tilbud og netværk for socialt udstødte
   Sørge for, at andre tager over, når det er formålstjenligt
   Være ressourceperson for målgruppen

Socialarbejdernes kompetencer:

   Du har socialfaglig baggrund eller indsigt
   Du er åben, ligefrem og tillidsvækkende
   Du er robust og tålmodig
   Dit gemyt er afbalanceret
   Du har erfaring fra arbejde med socialt udsatte, herunder gerne grønlændere.
   Du har erfaring med pædagogiske virkemidler, der motiverer målgruppen
   Du er vedholdende, men har øje for, hvornår du skal opgive en sag
   Du har erfaring med misbrugere og misbrugsmiljøer
   Du er i stand til at agere i komplicerede og uforudsete situationer
   Du har kørekort

Socialarbejdernes holdninger og arbejdsstil:

   Du vil gerne gøre en stor forskel i målgruppens liv og du er bevidst om, hvilken forskel du gør
   Du er god til at arbejde selvstændigt
   Du ser problemer som udfordringer
   Du søger vejledning og supervision, når du ikke magter en opgave på egen hånd
   Du er faglig ambitiøs
   Du har humor og udstråler det

Da jeg ikke har kørekort vil jeg kun blive fastansat på fuld tid, såfremt man kan finde en kollega, som har dette.

Noget for dig Klumme?

</MOLOKYLE>