/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Ryste sammen lege
Fra : prinsessenKanDe
Vist : 16219 gange
180 point
Dato : 14-08-06 09:24

Jeg skal i næste uge ryste 30 personer sammen som ikke kender hianden.

Jeg har set forskellige lege på nettet, men kunne godt tænke mig at høre fra nogen var det gik god eller skidt.

Det hele skal kunne foregå indefor i ét rum, der kan sendes en (eller en gruppen uden for, hvis der skal planlægges noget) uden for hvis det er nødvendigt

Samt reglerne på legene

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-08-06 10:03

Materialer: to stykker snor.
Lige antal personer (ulige - så en til at være kontrol)
Der bindes om begge håndled på hver person (afstand ca. ½ mtr.) ikke for stramt.
Den enes snor går lige indenom den anden persons snor så dei ikke kan komme fra hinanden.
På start signal skal de vride sig ud fra hinanden.
Snorerne skal forblive på håndleddene.
Det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 14-08-06 10:51
Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 14-08-06 12:27

Dinosaur leg er altid godt. alle starter som små dino-æg, hvor man går rund mellem hinandden og "banker på æggeskallen" med en knytnæve mens man sige nok-nok. når man møder et andet "æg" slår man sten-saks-papir. den der vinder "vokser" og bliver til en baby-dino. her har man et lille næb, så hænderne samles ved håndeleddene og åbnes/lukkes mans man siger skrårk-skrårk, bliv ved at gå rundt, til du møder en anden baby - slå sten saks papir. Vinderen vokser til en mellem-dino og må bruge begge arme, samlet ved albuerne til næb. gå rundt, slå stensaks papir med en på samme størrelse -vinderen vokser til en kæmpe-dino, med STORE armbevægelser (brug gerne hele kroppen) og høje dinoskrål.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-08-06 12:29

Er det små eller voksne mennesker???????

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : ypsiQ

Modtaget 180 point
Dato : 14-08-06 12:38

En alternativ gæstebog:

Man skriver ikke om eller fra sig selv, men ud fra et kort snak beskriver man hinanden.
Dette kan gøres ved: her deltager skal besktive den som har fødselsdag næst efter en selv. Den sidste beskriver den første. Her skal alle snakke sammen for at finde den rigtige og tillige lærer de den rigtige nærmere at kende.
Vil man udvide senariet, kan man nummerere inlægene. Lade alle trække et nummer og på skift læse op for resten af forsamlingen, mens den det handler om rejser sig.

En anderledes presentation kan kaldes for " Sådan er jeg når jeg har vundet 10 millioner i lotto":
Her rejser man sig på skift og fortæller hvad man ville bruge pengene til. Det viser meget af den enkeltes drømme, kreativitet, personlighed m.m. og bliver ofte meget lystigt.

Man kan også tage en sko fra hver person og putte dem i en kasse. Hver gæst vælger så en sko (Herre/Dame) og skal finde ejeren. Dette kan også bruges som udvælgelse af borddamer. Så skal man blot afslører dette efter at alle har udvalgt sig en sko. (Her bruges kun damernes sko)

Rigtig god fornøjelse
fra
ypsi Q

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-08-06 14:28

Og shit hvor jeg bare hader sådan noget "Nu skal vi rigtigt komme hinanden ved og lære hinanden at kende pjat"...og ved af erfaring, at det gør rigtigt mange, de føler sig bare presset til ikke at kunne være bekendt at sige fra.

Nu ved jeg ikke hvad anledningen er, for der er jo stor forskel på, om de personer skal være sammen i en længere periode eller om bekendskabet er en enkeltaftensforteelse, om det er elever i en ny skoleklasse, todagesseminaret for pensionerede retsmedicinere eller Børges animerede 40 års fødselsdagsfest. o.s.v.

Så hvad deltagerne skal udsættes for af sindrige påfund, vil jeg mene afhænger af omstændighederne.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 14-08-06 16:28

Jeg HADER selskabslege!

Kommentar
Fra : prinsessenKanDe

Dato : 15-08-06 08:34

Det er voksene mennesker i aldren 18-30 år

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-08-06 22:26

Min søn, som lige er startet i 10. kl. centeret, der kender eleverne heller ikke hinanden.
Han kom hjem og fortalte om en noget særpræget "selskabsleg"

Du tager 30 piratos
deler op i 3 hold
Hvert hold har et glas
Nu gælder det om, hvilket hold der får mest "piratossavl" i glassene inden for en tidsramme, som du bestemmer.

Jeg tror folk overskrider en del grænser og får grinet en del!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-08-06 22:41

Moseflip og Dova: Hvor har I ret. Arrangerede selskabslege er for langt de fleste en af livets plager, der vender tilbage med jævne mellemrum. Har æige læst de uden tvivl velmente forslag her på siden. Jeg ville omgående forsøge at krabbe mig ud af lokalet for at undgå at blive udsat for lignende.

Ja, de fleste har nok nogle hæmninger, der skal rystes af, så hvad med et par solide velkomstdrinks - det plejer at hjælpe.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-08-06 23:22

Fik lige nærlæst et af de (gentager: sikkert velmente, så jeg fremhvæver det ikke for at såre nogen!!) forslag.

Citat
Dinosaur leg er altid godt. alle starter som små dino-æg, hvor man går rund mellem hinandden og "banker på æggeskallen" med en knytnæve mens man sige nok-nok. når man møder et andet "æg" slår man sten-saks-papir. den der vinder "vokser" og bliver til en baby-dino. her har man et lille næb, så hænderne samles ved håndeleddene og åbnes/lukkes mans man siger skrårk-skrårk, bliv ved at gå rundt, til du møder en anden baby - slå sten saks papir. Vinderen vokser til en mellem-dino og må bruge begge arme, samlet ved albuerne til næb. gå rundt, slå stensaks papir med en på samme størrelse -vinderen vokser til en kæmpe-dino, med STORE armbevægelser (brug gerne hele kroppen) og høje dinoskrål.

Jeg har svært ved at tro andet end at dette er en joke??

Hvis ikke (oh gru) så læs videre

Jamen, jamen, jamen: Hvis jeg blev opfordret til at deltage i sådan en leg og IKKE kunne komme ud af lokalet - så ville jeg ALDRIG , aldrig, aldrig troppe op til selskab mere hos den der havde udsat mig for dette.
Alvorlig talt: Jeg mener at arrangører skal huske på at det det for nogle er yderst ubehageligt at deltage i sådan noget. Det synes jeg lige I skulle tænke på.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-08-06 03:27

Her er en ret nærgående og personlig "ryste sammen leg"

Citat
Legen egner sig til en fest med lige mange mænd/kvinder. Deltagerne sætter sig i en kreds ( mand/kvinde)
når der er blevet ro, starter værten el. værtinden med at sige en ting hun "elsker" ved personen til højre og en ting hun "hader" F. eks. Jeg "elsker" dine blå øjne og jeg "hader" dine bakkenbarter. Når alle har ytret sig går man til runde to.
Det er vigtigt, at deltagerne ikke kender denne del af legen på forhånd. Nu skal man kysse den "ting" man elskede og bide let i den "ting" man ikke brød sig om.

Fundet her: http://www.festsange.dk/default.asp

Ps. Ej helt ærligt - tænk nu hvis man har proklameret, at man elsker sidemandens tænder - og hader hans næse, eller sko!!

Hvor klamt !!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-06 13:49

Lav en god punch bowl, med hvidvin, vodka, liiidt cacaolikør, danskvand, frugt og en tons isterninger. Lige inden servering smider du en ekstra flaske vodka i. Så er du helt ude over det med selskabslege. I løbet af 10 min. sidder de - eller ligger - og klasker hinanden i ryggen som gl. skolekammerater der har 25 års jubilæum.

Server det evt. i de glas der hedder "Helan går" Der er ingen fod på glasset. Det ender i en rund kugle LOOL, så man er nødt til at drikke ud. Så har du skovlen under "nipperne"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-06 13:55

Rund kugle LOOOL Goddaws

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 18-08-06 20:08

Ja, hvad helvede er der i vejen med at drikke folk pisse fulde for at bryde isen?: INTET!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-06 20:16

Nej vel??? LOOL Se selv hvor sjovt Sofus har det...

Han kan hverken læse eller skrive i sine branderter, og sikkert heller ikke ædru, men han morer sig alligevel kosteligt

Nå undskyld Prinsesse..... Hav en dejlig fest, med eller uden spiritus

Godkendelse af svar
Fra : prinsessenKanDe

Dato : 22-08-06 00:04

Tak for svaret ypsiQ.