/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kylling på en ny måde
Fra : karenD
Vist : 10181 gange
100 point
Dato : 13-08-06 19:39

Hej alle
Jeg har fået fyldt fryseren op med kyllinger, og efterlyser nu ideer til krydderi. Min egen fantasi rækker nemlig kun til barbeque eller salt/peber, og det kan man godt løbe lidt træt i.
Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-08-06 19:46

Her hos os er vi ret begejstrede for følgende:

Kyllingbryst skåret i strimler, og smidt på en wok eller stor gryde, med olie, derefter snittet gulerødder, squash, aubergine, løg også rød,grøn og gul, forårsløg, radiser, dvs alle former for grøntsager som man har lyst til, bare lidt af hver ting, bland det med pasta og til sidst blandes det hele med græsk yogurth krydderrier efter smag og behag

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-08-06 19:55

Kylling i Karry med ris.

Udskåret i 8 (som stykker lørdags) kylling i fad med fløde og annanas og champion.

Udskåret og paneret, derefter i fad med flåde tomater, Oregano og lidt hvidløg.

Grydestægt fyldt med persille servet med brunsovs og kartofler.

Det var lidt fra min fantasi.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : 25

Dato : 13-08-06 19:58

 Nettet    Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 159.000 for opskrifter på kylling. (0,19 sekunder)
          Sponsorerede links
Find Opskrifter Dk
På Eniro i dag.
Din vejviser på nettet.
www.eniro.dk
Kyllinger steges rigtig
saftige, møre og lækre
på AB Kyllingestolen.
www.kyllingestolen.dk

Kylling - Opskrift på kylling
Dejlige opskrifter på kylling - både traditionel dansk kylling og nye anderledes opskrifter på kylling. Prøv f.eks. vores opskrift på kyllingesalat, ...
www.webopskrifter.dk/168/ - 19k - Cached - Lignende sider

Opskrifter - Slankemad og fedtfattige opskrifter
Græsk mad - Græske opskrifter på græsk mad. Kylling - Opskrift på kylling. ... Du skal blot klikke på linket Tilføj opskrifter i menu'en til venstre. ...
www.webopskrifter.dk/ - 11k - Cached - Lignende sider
[ Flere resultater fra www.webopskrifter.dk ]

det danske fjerkræråd
Her på siden kan du finde opskrifter på kylling på utallige måder. Opskrifter på and finder du på Gern Fjerkræs hjemmeside, hvor der er inspiration til både ...
www.danskfjerkrae.dk/view.asp?ID=569 - 25k - Cached - Lignende sider

Kylling i fad - opskrift på kylling i fad
Kylling i fad er blot én af mange fedtfattige opskrifter. Opskrift på kylling i fad online. Kylling i fad smager skønt.
www.divxit.dk/kylling-i-fad.html - 5k - Cached - Lignende sider

Kylling i cola - opskrift på Kylling i cola
Kylling i cola er en fedtfattig opskrift jeg tit laver. ... Tænd ovnen, på 180 gr varmluft. Skær kyllingen ud i stykker og læg dem i et ildfast fad. ...
www.divxit.dk/brugeropskrifter/ visbrugeropskrift.php?id=46 - 4k - Cached - Lignende sider
[ Flere resultater fra www.divxit.dk ]

Whiskey kylling Opskrifter på gourmetguiden.dk
Karryen brændes af på panden. Fløde samt hakket ingefær med saft tilsættes sammen med mandelstykker, ... Søg efter ingredienser i opskrifter ...
www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/965/ - 12k - Cached - Lignende sider

Marokko kylling Opskrifter på gourmetguiden.dk
Tag kyllingestykkerne op og anret det på et fad. Jævn saucen med melet rørt ud i lidt vand. Lad den koge igennem ca. ... Søg efter ingredienser i opskrifter ...
www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/976/ - 13k - Cached - Lignende sider

Kyllingopskrifter Kylling opskrifter Kyllingopskrift madopskrifter ...
Kylling opskrifter | Kyllingopskrift madopskrifter Kylling opskrift. ... Kylling på broget grøntsagsbund med kold pestosauce: ...
www.maduniverset.dk/show_kategori.phtml?katid=2 - 150k - Cached - Lignende sider

Alletiders Kogebog Spurgte efter opskrifter besvarelser
Hej Alletiders Kogebog Jeg søger en opskrift på mælkefri ris a la mande, ... af f.eks schnitzel eller en ret med kylling , kålen var helt frisk og sprød ...
www.dk-kogebogen.dk/opskrifts-service/ spurgt-efter-opskrift.php - 109k - Cached - Lignende sider

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-08-06 20:02

Hej Nordsted.
Hvor meget olie? For er det ikke meningen, at grønsagerne skal koges møre i den? Eller skal de have "bid"?

Og Benjamin - især de to miderste ideer lyder som noget jeg kunne hitte ud af. Tak for det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-08-06 20:12

KarenD..... Der skal bestemt være bid i grøntsagerne, men der bliver nu brugt en del olie, men efter du har tilsagt grøntsagerne, kan du også komme lidt vand ved. Retten kan varieres i det uendelige, alt efter hvilke grøntsager og krydderrier du har lyst til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-06 22:07
Accepteret svar
Fra : Birgitte32

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-06 01:41

Mine favorit kyllinger

Cajun kyllingevinger:
4 pers.

4 store eller 8 små kyllingevinger

Urtepasta:
5 laurbærblade, knuste
¾ tsk kommenfrø
¾ tsk cayennepeber
¾ tsk stødt koriander
¾ tsk stødt spidskommen
4 fed hvidløg, fint hakkede
1½ tsk sennepspulver
2 tsk paprika
1 spsk frisk eller ¾ tsk tørret timian
1 tsk salt
2 spsk cognac
2 spsk citron- eller limesaft

Opvarm ovnen til 190°.
Knus laurbærbladene til pulver i en morter, tilsæt kommenfrø,
cayennepeber, koriander, spidskommen, hvidløg, sennep, paprika,
timian og salt og knus det sammen i 10 minutter. Kan også knuses
i en køkkenmaskine eller blender. Tilsæt cognac og citron- eller
limesaft og rør det sammen til en tyk pasta.
Smør vingerne med urtepastaen. Læg vingerne på en bageplade
og bag indtil de er mørkebrune og sprøde, ca. 30-35 minutter. - Voila!
Serveres evt. med masser af ris og brød.

PS: Ovenstående urtepasta er også velegnet til grillsauce.

Sydstats kylling

1 kop brun farin
1/3 kop tomat ketchup
3/4 kop eddike (gerne æbleeddike)
1/4 kop vand
3 spsk. stærk sennep
1 tsk. soja
Smør eller olie til stegning
Salt og peber til bruning

kyllingen deles i 6-8 stykker, krydres med salt og peber og brunes godt i en
gryde i smør eller olie.

Bland farin, ketchup, eddike, vand sennep & soja hæld blandingen over kyllingen og kog den mør under låg ved middel varme i ca 1 time. Rør lidt undervejs og vend kyllingestykkerne, så de ikke brænder på. Jeg plejer at koge dem i ca 45 min og så lige smidde dem i ovnen under grill det sidste stykke tid - så bliver det sprødt og lækkert.

(gammeldags grydestegt kylling "foret" med persille og skysovs, kartofler og hjemmelavet agurkesalat til er nu heller ikke at fornægte )

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 14-08-06 10:30

Til molokyle: Uhmm... Jeg har engang været på en KFC-restaurant på grænsen til "Guds eget land". Jeg tvivler stærkt på, at mine køkkenkundskaber kan eftergøre dén oplevelse. Det var forøvrigt dengang min bror og jeg var guldgravere i Canada og kom til at køre 300 km i den forkerte retning på vej hjem. Pludselig kommer vi til et skilt "Welcome to Alaska" - og vi troede vi var på vej til Vancouver! Så det sad vi og grinede af over hver sin kylling.

Til Birgitte: Sydstatskyllingen er hermed lagt over i min opskriftsmappe. Cajunkyllingen lyder måske lidt stærk, så den venter jeg med, til drengene er blevet lidt ældre...

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 17-08-06 10:07

Tak for svaret Birgitte32. Sydstatskyllingen var rigtig god - også uden soya, for det havde jeg ikke.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 17-08-06 11:32

tak for points