/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
K7VTA3 bundkort beep.....
Fra : bhermann
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 10-08-06 15:05

Min 3 år gamle maskine med ECS K7VTA3 bundkort er gået i strejke. Den udsender en beeeep lyd hver 4. sekund men kommer aldrig så langt som til at sende et signal til monitoren.

Hvad er det den fortæller mig med sit bipperi? Kan man mon finde en diagnose tabel for kortet et eller andet sted?

Please, hjælp...!

Kommentar
Fra : Daniel_Clausen

Dato : 10-08-06 15:12

Det bliver nok et problem for dig, når din skærm ikke engang tænder...

Men hvis du får finder svaret må du gerne give en lyd fra dig..

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-06 15:17

hvis det er en award bios er det muligvis en ram fejl! Har du flere ram stænger så prøv at boote med kun en! Hvis den fejler så prøv den næste! og gentag i de andre sokler!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-06 15:20

Her er nogle hint's>
http://www.computerhope.com/beep.htm
Find ud af hvilken bios du har(navn nr)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-06 15:25

Jeg mener at kunne huske det er award som tedd skriver,
Video/grafik /display problem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-06 15:26
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-06 15:28

vis det er (V6.0) mobo du har.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 10-08-06 16:45

Signalet kommer fordi dit skærmkort ikke arbejder som det skal, det kan være at skærmkortet af en eller ande grund ikke er ordentligt på plads i soklen foreks er gledet lidt ud grundet mekaniske spændiger med kabinettet. Særligt skærmkortes korrekte isætning er kritiskt da edgeconnecteren har forskudte kontakt fingere. Heldigvis sker der normalt ingen skade på hverken bundkort eller skærmkort hvis problemet er som beskrevet.'

Mvh OW

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 11-08-06 12:10

Beep Code    Description
No Beeps    No Power, Loose Card, or Short.
1 Short Beep    Normal POST, computer is ok.
2 Short Beep    POST error, review screen for error code.
Continuous Beep    No Power, Loose Card, or Short.
Repeating Short Beep    No Power, Loose Card, or Short.
One Long and one Short Beep    Motherboard issue.
One Long and Two Short Beeps    Video (Mono/CGA Display Circuitry) issue.
One Long and Three Short Beeps.    Video (EGA) Display Circuitry.
Three Long Beeps    Keyboard / Keyboard card error.
One Beep, Blank or Incorrect Display    Video Display Circuitry.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 11-08-06 14:15

Tak for svaret tedd.

En RAM block havde åbenbart ikke helt så godt fat i soklen. Men efter at være trykket bedre på plads kom maskinen op igen.

Pyh ha. Måske var det her et vink om, at jeg skal have kigget på min back-up strategi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-08-06 14:32

Ja! et lille beep med stor virkning

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-08-06 15:39

Godt nok. beep beep,wrommmmm,det kunne have været road runner på af veje