/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
blokering efter sidste dato?
Fra : happydays
Vist : 594 gange
40 point
Dato : 10-08-06 10:56

Hej Alle
Jeg vil gerne blokere for at medlemmer kan slette sig fra en tilmelding når sidste dato er overskredet, men uanset hvad jeg koder - med min ringe erfaring - så kan der ikke slettes noget eller alt kan slettes. Har nogen et bud på hvor min kode går galt?

Dette link fører til nedenstående kode: <a href="arrangementer_deltager_slet.asp?id=<%=id%>&sidste_dato=<%=sidste_dato%>"><font color="#FF0000">Afmeld!</font></a>

<%
if request("sidste_dato")=<Now() then
response.write("Du kan ikke afmelde en tilmelding til et bindende arrangement!")
else

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("db/hs.mdb")

SQLstmt = "DELETE * FROM arrangementer_tilmeld WHERE id=" & TRIM(Request.QueryString("ID"))

Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
response.redirect ("arrangementer_afmeld.asp")

end if

%>

mvh. René

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 10-08-06 12:31

1. Kører din Access database på dansk eller engelsk?
- Hvis den er på dansk vil jeg foreslå at du ændrer det til engelsk.
2. Kører din webserver på et hotel?
- I så fald er den sikkert på engelsk, og så skal din database også køre på engelsk, hvis du skal have held til at sammenligne datoer.

Jeg ville så lave det således, at linket ikke kommer frem efter den ´´sidste dato´´´- der er ingen grundtil at have et afmeldingslink hvis det ikke er muligt at afmelde sig.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : happydays

Dato : 10-08-06 13:04

Min server kører fra hotel og nok på engelsk. Jeg har læst på indstillingerne i db og kan ikke finde noget om sprog, men du har nok ret i, den skal ændres til engelsk, ved du hvor dette gøres? Måske er det så blot nemmere at lave en nedtællingsfunktion til blokering?
Tak for forslag vedr. fjerne link, ja, selvfølgelig, det vil jeg gøre.
Mvh.
René

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 40 point
Dato : 10-08-06 15:16

Jeg hkan ikke lige finde det sted man sætter formatet - søg evt på google.

Datoer er noget p........ og i Access er det værre - mene jeg har gjort det, at jeg splitter datoerne op i dag måned år og har lavet tre kolonner i databasen dag md aar.

Når jeg så sætter en dato ind, er det fra tre dropdowns med hhv. 1-31 1-12 og 2006 - 2010
De tre dropdowns hedder så dag md aar i min indsætningsformular.

Når jeg så skal hente en dato sætter jeg den sammen i asp inden jeg sammenligner den med now()
Så styrer man selv formatet.

Alternativt ville jeg bruge en MySql database og lave datofeltet som timestamp - det er der ikke noget ævl med. Der er formatet ÅÅÅÅ-MM-DD TT:MM:SS og det fungerer.

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : happydays

Dato : 10-08-06 15:31

Tak for svaret smorch.

Fortsat god sommer.

Mvh. René

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 11-08-06 11:05

Sææææl tak og ILM

sMorch