/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hvis vi elsker i soveværelset
Fra : Disi
Vist : 1004 gange
50 point
Dato : 07-08-06 21:53

Hvor meget skal vi som forældre finde os i at Teenager blander sig i vores voksen liv ??
Hvis vi elsker i soveværelset bliver man overfaldet næste morgen over for mange lyde !
Vi har et normalt sex liv men man kommer da med lidt lyde engang imellem.
Man får også fortalt af ungerne man drikker for meget ,og det er pinligt når de ser en danse eller har det sjovt.
Vi har også et normalt forhold til alkohol .
Her til skal siges at vi har været sammen i 25 år og der i 2000 var en krise på et ½ år,så når man fik et glas for meget kom vi let op og skændes , men aldrig vold mm. Og det siger ungerne i dag de kan huske ! men som jeg fortalt dem ,vi havde en lille krise og det er de nød til at acceptere og glemme !
Kan det passe vi som forældre skal gå på liste føder ind til de unger er flytte hjemme fra ?
Vores er 15 og 17 ½ år .og er piger
Føler at de unge i dag har så mange rettigheder i dag.
Skal jeg/vi finde os i de unger diktere hvad jeg som voksen må ?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 07-08-06 21:59

Typiske teenagere (specielt piger). Det går over.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-06 22:00

Det skal du ved den søde grød ikke finde dig i. Hvad ville de sige til, at du sagde det samme til dem?? Jeg går ud fra, at så ville det ikke være det sammen, det er kun pinligt, når det er de voksne.

Det er sikkert helt almindeligt, at de unge siger/gør sådan, men i skal alle være der.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 22:03

I er bare nået dertil hvor de syntes, at i ikke kan være det bekendt som de selv er ved at gå i gang med.
I den alder er man flov over sine forældre...................lige meget hvad de gør og opfører sig.
De er også kampklare til at blive selvstændige..................stakkels jer - hvis de får lov til at styre hjemmet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-08-06 22:08

Smid dem ud.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 07-08-06 22:12

vi er altså kun 40¨år endnu ... så lidt samliv har vi vel tilgode endnu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-06 22:14

Disi.... Det er jo ligesom også det vi siger allesammen

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 07-08-06 22:15

Det overrasker mig, at dine døtre overhovedet nævner de lyde i nu en gang leverer, når i har sex.

Det ville jeg, eller min bror ALDRIG kunne finde på at nævne for vores forældre. Det ville simpelthen være for pinligt, - det kan være sådan noget er anderledes for piger, eller også er jeres, og deres forhold til det mere åbent. - Og det er vel godt nok!

Jeg havde selv en teori om at mine forældre drak for meget en overgang. Det var noget jeg syntes, selvom de hverken blev fulde, eller specielt dumme at høre på.

De kommer med garanti over det. Alt andet ville være underligt.

Snak med dine døtre, og gi' dem nogle verbale tæv! - Det er det eneste der virker. (Og det eneste man som forældre må/kan gøre)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-06 22:20

Jeres piger er som gennemsnittet.

Kommentar
Fra : Shadowflip

Dato : 07-08-06 22:28

De skal ikke bestemme hvad du skal, men de må vel gerne "brokke" sig lidt over for mange lyde.. sådan er det jo med alle.. unge mennesker plejer bare at lave jokes med det i stedet for.. eller.. det gør mange :) sådan noget som f.eks.: I havde nok gang i den i går eller, væggene var da ved at rasle sammen.. der er så mange ting.. :)

Men som de fleste andre har sagt.. de kommer over det... dog synes jeg ikke at Teil's foreslag er meget værd.. børn smider man ikke ud.. medmindre man er i økonomiske problemer eller VIRKELIG har problemer inbyrdes.. "Hjem" er et sted man kan komme til ligemeget hvordan tingene går, og man bliver elsket for den man er :)

Bare snak med dem om det.. hvorfor de synes i drikker for meget osv.. :) men alle er vel sådan i den alder.. alle synes at deres forældre bare skal holde mund ;).. og helst lade være med at bevæge sig NOGEN steder hvor man selv gør.. ;) it will pass.. sådan er det med teenagere..

Kommentar
Fra : nannb

Dato : 07-08-06 22:34

Altså, nu ved jeg ikke hvori og hvordan `òverfaldene``består af, men prøv evt. at lave
lidt ud af det når komentarene falder, måske lidt ironi med om dengang DE gjorde sån`og sån`.
Da I var på deres alder, var I sikkert også flove over jeres forældre hvis de `skejede`lidt ud.
Den samme historie om igen Bare luk ørene og fortsæt, I er stadig UNGE, glem ikke det

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 07-08-06 22:44

Tjah, da ældste søn (16 år) havde kæresten på besøg første gang, var vi (og lillebror) også irriterede over 'støjen', men det er da nu også lidt livsbekræftende - men forældre har jo ikke sex, så hvis vi 'støjer', så er det mærkeligt
Som flere har været inde på, så tag en seriøs snak om situationen, med ungerne; og mon ikke i kan komme frem til et kompromi ? måske et eller andet med at man (alle) holder lidt lav profil, hvis der er f.eks er gæster i huset....
Men jeg mener også at I roligt kan gøre dem opmærksomme på hvem der bestemmer i huset (det er forhåbentlig jer....) og at I også har ret til et (sex-)liv !

Kommentar
Fra : ypsiQ

Dato : 07-08-06 22:58

Jeg har også været igennem problemet med at mine (endda voksne) børn forsøgte at diktere husordenen i mit hjem.
Det er en ret streng periode at komme igennem, men oftest handler det om at børnene afprøver egne holdninger over for forældrene og samtid begynder at manifestere sig selv i voksenlivet/kotter forældrebindingerne.
Jeg gjorde det helt klart for mine børn, at de ikke længere boedede hjemme og derfor heller ikke havde medindflydelse på hvordan jeg og min mand lever vort liv og indretter os. Jeg havde ganske enkelt alt for længe taget hensyn til børnene og ikke tidligt nok fulgt op på processen omkring børnenes frigørelse fra hjemmet. De tog det som en meget stor fornærmelse og det tog faktisk meget lang tid, inden at de kom tilbage, men nu kommer de som gæster i huset og vi kan atter nyde hinandens selskab, men på et voksent plan.
Jeg er absolut ikke ekspert, men set i bakspejlet, skulle jeg have taget denne konfrontation allerede inden de flyttede hjemmefra. Måske med en snak om hver enkelts rettigheder til at udfolde sig i livet, for de´ved jo godt hvad de selv vil fordre og vil jo ikke undvære den larmende musik eller et mylder af venner og lignende, som måske forstyre os.
En snak om generationernes forskelligheder og ligheder er også på sin plads: e´n generation kan lide folkedansens klare regler, en generation kan lide nærheden i dansen og en anden kan lide at udfolde sig individuelt og langt fra hinanden. Ligeledes er humoren jo også ofte forskellig mellem generationerne og her kan det jo også påpejes at de unge jo er inde i omskiftelige tider, så det måske var på sin plads, at de udviste lidt mere tolerance, inden de selv igen skifter "type".
Måske en snak om fremtidens generations kløfter kunne hjælpe, for mon de unge selv har tænkt sig at lægge deres sexliv på hylden for deres børns skyld? og hvis ja: med hvilken begrundelse? Den kan nok være svær at svare på, idet Jeres børn jo nok slet ikke har fundet deres sexuelle idenditet endnu og måske selv skal gå stille med dørene for ikke "at blive opdaget".
En anden identifikation på problemet kan også være at man som forældre har skabt en "venner med alle" husorden, så man som forældre ikke skælner mellem børnenes venner og sine egne. Derved kan der opstå situationer, hvor man som forældre opføre sig frimodige over for børnenes venner og føler sig på niveau med dem eller omvendt. Derved har børnene ikke mulighed for at skelne mellem generationerne/have sit eget liv, idet at forældrene da bringer sin generations normer ind, hvor de unge er ved at skabe deres egne og finde egne værdinormer, som de jo skal bruge senere for at kunne få deres kommende familieliv til at fungere i trit med det, som næste generation vil lægge vægt på.
Det er svært at sætte ord på, men prøv alligevel at gøre børnene klart, at I nu alle er i en alder, hvor børnene styrer væk fra hjemmet mod deres eget og I som forældre stadig har lov at nyde hinanden mens de endnu er i huset og at det er en naturlig del af voksenlivet. Ligeledes skal man som forældre også respektere at børnene har brug for at kunne "begå sig" i hjemmet både alene og alene med kammarater. Men fortæl dem at de endnu er hjemme på begrænset tid, modsat Jer, der e´r og skal blive sammen, i den hverdag I har og det som I skal have sammen når de går videre i livet.
Lykke til
fra
ypsiQ

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-08-06 23:49

det handler jo i bund og grund om, hvem der har hjemme i dette hus!
Hvis liv er det vi taler om?

helt ærligt...de bestemmer sgu ikke om i skal have et sexliv..og hvornår.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 08-08-06 08:39

Niederhof er inde på noget af det rigtige. "Forældre har ikke sex". I hvert tilfælde ikke når man selv er en tyndhudet teenager.
Prøv selv at huske tilbage til jeres teenage år. Mine forældre havde i hverttilfælde kun samleje 2 gange i deres liv. ( Jeg har nemlig en søster- så 2 gange er vist passende)

Fortæl ungerne at de ikke skal blande sig i jeres samliv, og sæt jer ned med dem og få en samtale ( ikke en enetale) om at de tror i har et problem med alkohol. Måske de er nervøse/bange.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-08-06 10:55

Hej Disi

Nej! dine børn har ingen indflydelse på jeres parforhold - de skulle hellere være glade for at de har forældre der stadig bor sammen/er gift og som har et sundt voksenforhold. Du skal huske på, at I er deres forebillede uanset alder, så har Jeres liv meget indflydelse på dine børns barndom, ungdom og voksentid. Når i som forældre elsker i soveværelset, viser I at i elsker hinanden og respekterer hinanden og ikke mindst har et liv sammen der ikke kun handler om børnene - I viser hvordan man har et godt forhold som gerne skal gå videre hos jeres børn. De er pinlige lige nu, men de vil med tiden sætte pris på at I har et godt forhold - og måske ovenikøbet være stolte af det...

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-08-06 11:38

nixen bixen....
i er de voksne og deer vel stadig under 18 år......i skal havejeres privatliv i fred og det vedrører overhovedet ikke dem hvad i laver i jeres eget værelse.....
de burde vel vide, at sådan noget gør forældre altså også...
vi lever vel for søren i 2006.........
jeg har også haft en teenager boende herhjemme....han flyttede først som 22 årig.....
men han skulle indordne sig og overhovedet ikke blande sig i mit privatliv, hvilket han bestemt heller ikke gjorde..
han fik at vide hvis jeg havde besøg...så var han diskret og når jeg vidste han var hjemme på sit rum, så dæmpede jeg mig selvfølgelig.......eller ventede tilhan ikke var hjemme....
men i er dog forældrene....og sammen stadig..
teenagere er skideirriterende.........sådan er det desværre......men i har alle ret til at være der og ha jeres eget liv......det blir i nødt til at få ind i hovedet på dem......
sådan....held og lykke.....
miss.j.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 08-08-06 12:21

Det bragte lige "minder" frem. For GUD hvor var det bare PIIIIINLIGT, at kunne høre ens forældre elske
Jeg klagede også.... Og fik en Walkman!! Den kunne jeg så proppe i ørerne, når mine forældre ville dyrke hinanden.
Men altså, når det er skrevet, så skal det også siges, at jeg mener man skal tage hensyn til hinanden.
Luk døren, når i elsker, lad være med at drikke, så i bliver dumfulde.
Men fortæl også pigerne på en pæn og sober måde, at i altså ikke er tudsegamle og at de lyde de hører, nu engang er en naturlig del af det, at være voksen.
Alternativ løsning: Stik dem hver en Ipotte!

Cali-- > der overhovedet ikke glæder sig til at hendes fire unger, bliver så store!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-08-06 12:24

Jeg ville ikke finde mig i det. På ingen måde. Det er jo i sidste ende jeres hus og jeres liv også. De skal ikke blande sig i jeres liv.

Her var det dog omvendt og det var svigerforældrene der blandede sig, men man skal bare lære at sige fra og stå fast overfor det mn mener. Det må de så lære at acceptere.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-06 17:59

tja, jeg er nyforelsket og vi elsker da ret meget.
Men det skal mine børn da ikke blande sig i.

For at være helt ærligt, så spørg dem direkte, om dine kære unger ønsker at have lidt privatliv selv... Gør de det, så må de finde sig i at i har.
Forklar at det er faktisk fordi i elsker hinanden og bare har det dejligt.

Men lad være med at sætte det op til diskusion.
Alt hvad der kan diskuteres, kan også ændres, og det er jo netop det du ikke vil.

Bed dem sætte sig ned, forklar, og sig at sådan er det. Og ikke mere.
Basta.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 08-08-06 21:48

Tak for svaret jeb3.og til alle i andre
Men det gør så forbandet ondt når ens unger blander sig i vores voksen liv... endet det har med kærlighed eller et glas vin

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-08-06 22:00

selvfølgelig gør det da ondt...
de har overhovedet ikkeden mindste ret til at blande sig i det...
egentlig synes jeg, det er smadder ærgerligt at i har skrevet "hvis" i jeres overskrift.....i skulle nok ha' skrevet "når", for der er vel forhåbentlig da noget i gør ofte...og med glæde.....
ved ikke hvor gamle i er...men det er vel også ret ligegyldigt, men for mig selv der er blevet 52 år, der kan jeg da fortælle, at det er da først nu jeg er ved at finde min rette sexuelle hylde.....og det ville da være ærgerligt at man ikke skulle kunne nyde sex bare fordi man er over 30 år.....
god forøjelse...og hej fra miss.j.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-08-06 22:19

Håber i finder ud af det. Og ja det er bare at prøve at forklare dem at de også skal være glade for, at i er glade for hinanden.

held og lykke

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-08-06 23:10

ja...håber i vil elske hinanden til jeres dages ende.....selv en 95 årig har ret til sex og samvær......

jeg ved mine bedsteforældre havde sexlige til min morfar bare ikke kunne mere pga sygdom..og han var gammel da han døde......
så bliv i bare ved...det kommer overhovedet ikke de børn ved.....
de ved sikkert ikke bedre.....men dagen kommer jo også for dem selv.....forhåbentlig...
ha det godt...
hej fra miss.j.