/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fluer/Ophængere???
Fra : VJHCredit
Vist : 1151 gange
50 point
Dato : 05-08-06 19:00

Hej!
Har nu været ude at fiske et par gange ved kysten efter havørred med blink og ophænger.
Men er det rigtigt at fluen sagtens kan vikle sig rundt om hovedlinen uden det har betydning? Fiskede den anden dag med fluen "grå frede" og den ser jo farlig fin ud når den er tør i æsken...men synes mest af alt den ligner en klat af det tang jeg har med op når en kommer våd ind.... fisker jeg optimalt med mit blink og ophænger? min ophænger er ca.12-13cm lang og sidder ca. 75 cm oppe på hovedlinen...
På forhånd tak.
Mvh.
VJHcredit

Accepteret svar
Fra : josga

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-06 21:49

Hej.
Jeg ved ikke hvordan du spinner ind, men fluen virker bedst, hvis du laver nogle spinstop, så ændrer fluens krop sig og derved gør det fluen mere interresant .
En flue kan godt se farlig fin ud, men kan også se meget grim ud,
Det, der er meningen er meget enkel. Ørreden skal vækkes, gøres interesseret / gøres sulten, således at du kan komme hjem med en blank. om så du syntes at det er farlig fint eller det modsatte er ligegyldigt, ørreden bestemmer.
Mvh josga.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-06 22:25
Godkendelse af svar
Fra : VJHCredit

Dato : 14-08-06 13:12

Tak for svaret josga.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 23-10-06 00:49

line til ophænger er for langt klip et lille smul af line circa 15 cm. skall det vær
så gå det nemmer...
ømske