/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Sværdrager unger
Fra : Spacemus
Vist : 1281 gange
80 point
Dato : 03-08-06 08:20

Hej

Jeg har for ca 3-4 uger siden fået sværdrager unger (Ca. 30-40 stk) nu er så mit spørgsmål hvor gammel skal de være for at man kan se om det er hanner eller hunner.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 80 point
Dato : 03-08-06 11:47

Sværddragere er nogen sjove nogen.

De kan ske at være hunner alle sammen, det kommer an på din han.

Sværddragere har den specielle evne, at hvis der går en flok med kun en han og han så går hen og dør, så kan en af hunnerne lave sig om til en han....men den avler så kun unger der er hunner.

Men du kan som regel se om din han er sådan en, for så er han på størrelse med hunner, og altså noget større end normale hanner.

Men de skal være noget store før du kan se forskel på om ungerne er hanner eller hunner, så de første par måneder endnu kan du ikke se det.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Spacemus

Dato : 03-08-06 19:31

Tak for svaret dova.