/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Kunstig agn
Fra : jonasoliver
Vist : 2019 gange
50 point
Dato : 27-07-06 15:46

Hej - Er der nogen som har kendskab til de kunstige sandorm som Berkley lancerer. Er de noget værd, eller skal man ud og pumpe ormene selv.....?

Jeg skal ud på lille båd og forsøge med lidt bundsnørre-fiskeri efter Skrubber.
VH - Jonasoliver

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-07-06 16:09

Det er altid en fordel at bruge frisk agn-så har du mulighed for at pumpe nogle eller grave så er det absolut at foretrække fremfor div kunstige agn.Du får jo købt levende sandorm mange pladser.
En anden ting som er godt at have med på skrubbe fiskeri er rå sild skåret i strimler eller evt rå rejer.
Nogle fiskere bruger muslinger som agn ,de kan være svære at få til at hænge på krogen men er effektive til mange fiske typer.

Knæk og bræk

mvh sverola

Kommentar
Fra : janing

Dato : 27-07-06 16:23

Hej

Ja, mærkelig nok ser det ud til at de virker udmærkede de der "Gulp Saltwater"

Har flere gange været med turbådene, på fladfisketur fra Helsingør og det er flere gange sket at dem der brugte de kunstige orm "Gulp Saltwater", har fanget flere fisk end vi andre som brugte rigtige sandorm.

Så en ting er helt sikkert, jeg tager ikke på sundet igen uden også at have et par pakker af dem med.

Hilsen Jan

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 60 point
Dato : 27-07-06 16:25

Hej Jonas

Vi var afsted i sidste weekend med vores egen båd. Der var en del fladfisk, men de ville ikke tage vores friske skal-rejer. Først da vi skiftede til de alt for dyre GULP! var der bid. Så jeg kan vist anbefale GULP! på trods af prisen. Men de holder jo heldigvis længe.

Med venlig hilsen Linda

Godkendelse af svar
Fra : jonasoliver

Dato : 27-07-06 23:37

Tusind tak for svaret MissXX. Jeg vil have både friske sandorm og GULP´erne med næste gang jeg tøffer ud på vandet.