/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Det åndelige
Fra : Gucci1704
Vist : 1014 gange
50 point
Dato : 18-07-06 20:46

Dette angår min bedstemor : Siden hun døde har jeg 2 gange drømt "noget mærkeligt" : Jeg møder hende på gaden og siger til hende . Bedstemor, hvad laver du her,- du er jo død ? - Nej svarer hun, vores kroppe er kun embalage, det åndelige (eller sjælen) i dig lever videre, efter du er død. Anden gang drømmer jeg, at hun sidder ved siden af min kone, som ligger lettere syg i sengen. Hun snakker livlig med hende...( Hun har aldrig været hel vild med min kone ). MEN : Der er en stol mere....den sidder min bedstemor også i, forskellen her er bare, at i den stol ses hun kun ,som en grå, helt stille-siddende skikkelse. Jeg tolker det helt klart som døden, der sidder og venter på hende igen... Det er ski noget underligt noget at drømme, men måske er der mere mellem himmel og jord ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-06 20:59

selvfølgelig er der mere end vi under normale omstændigheder lægger mærke til

hvorfor mener du dels det er din bedstemor - dels døden der sidder i den anden stol ??

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 18-07-06 21:11

Jeg mener at hun har iklædt sig sin menneskelige skikkelse igen, mens hun sidder og taler med min kone. Den "grå skikkelse" i stolen tolker jeg til at være døden, som hun her er hoppet ud af, men skal tilbage til igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-06 21:14

ok - er dine følelser og dine tanker ens ?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 18-07-06 21:56

Ved ikke helt, hvad du mener. Følges de to ting ikke ad ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-06 22:04

det er vel både og - du forsøger jo egentlig at finde en logisk forklaring på din drøm ikke ??? Den behøver til gengæld ikke at være logisk sådan uden videre Men budskabet burde blive det for dig før eller senere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-06 22:12

Drømme behøver ikke betyde noget, men er ofte et "spejl" af de tanker du har i hovedet.

Drømme består jo kun af ukontrollerede tanker der får frit løb mens du sover.

I dette tilfælde, hvis der skulle være mere mellem himmel og jord, ville du se hende i vågen tilstand og ikke mens du sover.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-06 22:41

ingen regler for hvordan og hvornår man modtager et budskab dova - hvor i alverden skulle de komme fra ???

Accepteret svar
Fra : cjaab

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-06 23:05

Jeg mener nu også, at det sagtens kan og er, muligt at blive "kontaktet" i drømme. Er selv blevet det flere gange. Så hvis der har været "kontakt" mellem gucci og bedstemoderen, så er chanchen for at det har været i en drøm større, end i vågen tilstand. I vågen tilstand er man knapt så modtagelig for den slags. Så hvorfor ikke??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-06 23:09

cjaab - hvis man har sanserne åbne er det vel egentlig ligemeget - men det er kendt at man netop bliver kontaktet i drømme eller drømmelignende tilstand - hvis man ikke ligefrem er bekendt med det hele og er kommet længere

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-07-06 23:18

At du drømmer om din bedstemor kan være tilfældigt, men din "grå" bedstemor kan sagtens være for at fortælle dig, at det netop ikke er en almindelig drøm, og at hendes sjæl er her, og vil i kontakt med dig.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 18-07-06 23:45
Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 19-07-06 00:10

Vis det var meg som havde haft den drøm om min bestemor ,så ville jeg tolke det første ,at hun vil fortelle meg, at døden ikke er det siste .og den neste drøm hvor hun sidder hos din syge kone ville jeg tolke at din bestemor selv om de ikke var på bølgelengde mens hun levede ,så holdt hun af din kone.

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 19-07-06 02:03

Hejsa

Er din kone syg ?"ikke kun i drømmen"

Hvis ikke vil jeg anb du lige sender hende til en læge !!!
mvh Karina

Din bedstemor vil fortælle dig noget ang din kone

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-07-06 09:02

Når vi sover og drømmer, har hjernen tid til at koble af og rense ud.
Jeg tror godt vi kan blive kontaktet af afdøde, men at det sker meget sjældent, kun hvis det er i meget livsvigtige sager eller hvis der er noget uafsluttet.
Min umiddelbare teori er, at fordi det er sket fornylig, skal din hjerne lige justere sig til den bratte forandring det endnu er, ligesom når du kikker på en fx hvid farvet cirkel et stykke tid og så flytter blikket så ser du det modsatte, en sortfarvet cirkel. Du har en bestemt indstilling og erfaring i livet, som får lov til at komme til udtryk nu, hvor dit fokus er flyttet, fordi hendes udtryk ikke er der og optager din opmærksomhed. Og måske sker det så kraftigt for dig fordi i var ret forskellige, eller at de har været undertrykt. Jeg tror at det er dig der udtrykkes gennem hende i drømmen, altså som et spejl. Svært at beskrive. Men det er interessant fordi det ligesom åbner op for nye tilgange til livet og døden og det ukendte og dermed nye sider af dig selv.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-07-06 16:59

Ligesom Karina synes jeg, at I skal checke om din kone ER rask i øjeblikket. Hvis hun har lidt gener eller skavanker så er det nok klogt at gå til læge en ekstra gang.

HVIS din bedstemor prøver at fortælle dig noget, så involverer det helt klart din kones helbred.

Men det kan også bare være en drøm. Det ved du bedst selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-06 21:02

gucci1704 - hvad ville du egentlig med det her spørgsmål ?????

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 13-10-06 16:55

Tak for svaret cjaab.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 27-06-07 11:05

drømme er jo for det første produkter af vores minder, indtryk fra dagen, følelser, ting der har gjort indtryk på en, f.eks. film og tanker osv.

drømme er bl.a. af at hjernen "rydder op" i alle disse ting mens vi sover og det kommer der nogle spøjse kombinationer ud af.

jeg mener drømme siger mere om os selv, vores liv og følelsesliv end det siger noget om noget udenfrakommende eller noget andet.

en del af mine venner kommer tit til mig efter de har drømt noget mærkeligt og oftest handler det egentligt om noget der sker i deres liv lige nu, om nogle belsutninger eller andre hændelser i deres liv.

dine drømme har størst betydning for din bearbejdelse af din bedstemors død.

tit når vi drømmer at nogen dør eller at vi på anden måde er ved at miste måde er det også en forsvarsmekanisme fra hjernes side, der forbereder dig på at miste nogen så du ikke psykisk går helt i stykke når du så gør det. derfor drømmer børn ofte de miste deres forældre.

det lyder som om dit sind gør dig opmærksom på at din kone måske en dag dør fra dig og forbereder dig på chokket.

til sidst: det lyder som om du har et ønske om at din bedstemor ville have syntes bedre om din kone og du så opfylder det i din drøm.

håber det gav lidt klarhed og hjalp

mvh
signe

Kommentar
Fra : cath30

Dato : 06-07-07 11:34

hvis det er en drøm
hvilket jeg ikke tror for dit vedkommende
jeg er meget interesseret i det åndelige og har studeret det
så min forklaring:
den grå stillesiddende skikkelse af din bedstemor er det man kalder genfærd ( en sjæl der har sat sit fodspor )
den anden som sidder og snakker med din kone kan du også snakke med hvis du åbner dig
med andre ord ja din bedstemor prøver at fortælle dig noget meget vigtigt