/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
mIRC scripts
Fra : ostemanden
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 19-12-02 14:32

Hejsa! Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med et mIRC script? Det skal tælle ned fra en bestemt dato, og vise hvor meget der er tilbage med en times interval. Eks. Slut dato er kl. 00:01 d. 24 December. Så skal den kl. 15 vise "Der er nu 105 timer til d. 24 December"... Ik til at se at jeg vil have en tæller til juleaften, vel??? =)

Men håber nogen kan hjælpe mig!

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : bok_slash

Dato : 08-03-03 11:32

heh, jeg har ikke nogen i som et Mirc script, men som et prog (EXE) en jeg har lavet for nogle år siden.. jeg bruger den hver gang jeg har en skole project

Well hvis du vil ha den så sig til

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-03 20:46

hmmm dette er et lille hurtigt script der kan gøre det.
*den tjeker en gang i timen men udfra hvornår du startede mirc
*set_date er til at sætte datoen, der skal vidreudvikles så den tjekker om datoen er valid
*counter er den der regner det sammen, her skal der ordnes så den den stopper timeren når datoen er overskredet

on 1:START: /timer1 0 3600 /counter

alias set_date {
set %counter.date = $?="Countdown time (ex. May 31 2004 12:00)"
}

alias counter {
/echo $duration($calc($ctime(%counter.date) - $ctime))
}

håber du kan bruge det, du skal jo også have lidt sjov ud af det selv.
men spørg enelig vis du vil have mere hjælp

mvh
Phylock`

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 15-11-04 17:20

Tak for svaret Phylock.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 16-11-04 09:40

Spørgsmålet blev oprettet "19-12-02 14:32"
og besvaret "15-11-04 17:20"

takker :D

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-11-04 11:54

Hehe, beklager, men jeg gennemgik bare alle mine ikke lukkede spørgsmål...