/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
ingen lyd
Fra : antje2305
Vist : 525 gange
20 point
Dato : 09-07-06 22:40

Jeg har netop renset min computer fuldstændig og genindlæst windows og officepakken, men nu er der ingen lyd. Når jeg går ind under "lyd" kan jeg ikke slå lyden til - skriften er med grå typer - under lydstyrke står blot: ingen lyd.

Da jeg er nyt medlem har jeg kun de 20 point, men håber alligevel på hjælp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-07-06 23:12

Gå ind i enhedshåndtering og se om driveren til lydkortet er ok.
Prøv ev at afinstallere og geninstallere driveren.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-07-06 23:13

Har du installeret de nødvendige drivere til lydkortet?
Hvis ikke, så find dem evt. her:
www.driverzone.com

- eller gå ind på producentens websted.

//Kettedk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-07-06 23:30

Det er ikke de 20 point der skal lægge hindringer for et svar, vi vil lige så gerne have 5 stjerner for et godt svar!
Hvis din windows CD er den der fulgte med maskinen, da du købte den, og det stadig er det samme lydkort der sidder i æsken, så burde lyddriveren også ligge på denne installations cd.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 20 point
Dato : 10-07-06 00:02

Hej
Teil er inde på det rigtige.
Højreklik på denne computer,
Klik på 'Egenskaber'
Klik på fanen 'Hardware'
Klik på knappen 'Enhedshåndtering'
Hvis der er et eller flere gule spørgsmålstegn ud for nogle af enhederne, er der ikke installeret de korrekte drivere til enheden/enhederne.
Skriv lige hvilke tekster der står ud for de gule spørgsmålstegn.
Iøvrigt hjælper jeg (lige som mange andre) ikke med svar p.gr. af pointene. Det er altid rart at kunne hjælpe uanset point eller ej.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-07-06 20:29

Det er simpelthen lyddriveren der ikke er installeret og følg du blot de velmenende råd der indtil nu er dukket op

Godkendelse af svar
Fra : antje2305

Dato : 10-07-06 22:11

Tak for svaret Brassovitski - og alle andre. Jeg måtte dybt ned i arkivet, men fandt der cd'en, så nu er problemet løst

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-07-06 23:10

Hej antje2305 (det lyder forresten lidt hollandsk)
Når du nu har fundet den rigtige driver, så ved du jo også hvilket lydkort der er i maskinen. Så kunne du jo evt. besøge fabrikantens hjemmeside og se om der er en opdtaret driver.
Have a nice summer'

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-06 23:12

Det var da godt antje2305, så er alle glade!