/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Konverter til pdf
Fra : jeb3
Vist : 823 gange
500 point
Dato : 05-07-06 10:24

Tja 2 spørgsmål her.
men du får også 300 p hvis du kan svare.

1: har åbnet en tegning, gemt den under et andet navn, arbejdet på den, og nu melder den at den er skrivebeskyttet. det er den ikke når jeg kigger efter. Men alligevel siger den det???

2: Hvordan konverterer jeg EN AutoCAD tegning til pdf-fil?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-06 10:43

Jeg har oplevet problemer med at gemme i acad 2000 på diskette fordi backupfilen fyldete for meget.
Derfor bør den trækkes ind på comp før åbning.
Ved purch (nok stavet forkert) slettes denne backupfil
Hold øje med den backupfil så den kommer med, hvis du vil flytte din fil

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 10:44

1. Prøv at højre klikke på filen, og fjern skrivebeskyttelsen.
2. http://www.win2pdf.com/?gclid=CMTSltyX-oUCFUQGQgod2GffzQ

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 510 point
Dato : 05-07-06 11:17

Ved nærmere eftertanke, så mener jeg, at du skal installere eks. Adobe acrobat programmet.
(ikke bare den gratis pdf-læser)
Det er muligt at programmet OpenOffice kan hente din tegning ind og gemme den som pdf.
(det har jeg ikke prøvet)
Men ellers er der jo autocadlæseprogrammet som kan sendes med filen som jeg husker det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 11:25

Denne bruger jeg selv, den er gratis.
http://www.cutepdf.com/

Tvivler på OpenOffice kan gemme som Pdf.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-07-06 11:28

Har acrobat, indesign og illustrator.

Kan ikke hene noget, da det jo er på job.
Skal jeg så bare åbne det gennem adobe acrobat og så gemme den som pdf?

Mht den tegning jeg ikke kunne gemme, så har jeg løst det..... Det var vist en 40-60 fejl

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 11:40
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-06 12:00

ad. 2) http://anydwg.com/dwg2pdf/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-07-06 12:02

For at kunne konvertere til en Adobe PDF fil skal du have den professionelle version af Adobe. Har den selv, det virker fortræffeligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-06 12:08
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-06 12:11

UPS.... forkert link i forkert tråd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-06 12:49

Min adobe Acrobat 5 (ja det er længe siden) lægger sig selv rundt i forskellige programmer og gør det muligt at gemme som pdf. (som jeg husker det)

Der er jo også denne:
http://www.dwgtopdf.com/
Hvor der er en acad viewers (hvor man kan lave bemærkninger ???)

Evt. kunne du lige tage en DWG-fil med hjem og prøve.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-07-06 13:29

Hejsa

nu kender jeg pt. ikke autocad, men du skal i udskriv vælge "adobe pdf" eftersom du har
"Har acrobat, indesign og illustrator. "

det bliver derved konverteret til pdf format.

ellers måske detteher
http://fineprint.com/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 20:49

At ofre flere point, hjælper ikke meget,
hvis du ikke kan bruge de der kommer som svar.

Går ud fra du bruger din PC på arbejde, og ikke må hente noget fra nettet.
Eller installere noget som helst.

Må du tage det med hjem, og arbejde videre med.
Så kan du bruge mit link, til CuteFtp.

Programmet skal installeres, som en lokal printer, og du skal hente begge pakker ned.
Virker med alle kendte programmer, bare vælg UDSKRIV MED LOKALPRINTER, og du laver PDF

En anden måde, er bare at tage et screenbillede af dit arbejde,
men det hjælper JO heller ikke noget, når du ikke kan få det over i PDF.
Eller må hente noget.

Kender mange PRO programmer, der laver AutoCad, til andre "filtyper"

Men hjælper ikke noget/meget, når/hvis du ikke må kontakte nettet.

Håber du får gang i det.

Dog ville jeg mene, at kan du åbne filen med InDesign, KAN du lave det til PDF.
Da alle Adobes programmer har den funktion, altså at gemme i PDF.
Men der kan være visse begrænsninger, så, som KUN en side/skærmbillede.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-06 21:22

CutePdf (som sofus.dk foreslog) er enkelt at anvende og virker ved at fremstå som en printer og når man "printer" med CutePdf vil der dannes en pdf fil.
I AutoCAD skal man bare sætte CutePDF på som en ny plotter og derefter kan man danne en pdf fil ud af tegningen.

OpenOffice.org kan godt lave pdf filer, men det kræver jo at filen er i et format som findes i programmet og så vidt jeg husker er der hverken dwg eller dxf.

http://www.cutepdf.com/

PrimoPdf virker på same måde http://www.primopdf.com/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-06 23:57

Jeg har også studeret OpenOffice og kan heller ikke se at den kan åbne acad-filer

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-07-06 04:37

Kode
Denne bruger jeg selv, den er gratis.
http://www.cutepdf.com/

Tvivler på OpenOffice kan gemme som Pdf.

Med andre ORD, for ikke at gentage BJARNE.D
Hvad er nu NYT,,,,,,,,,,, i mit foreslag.

Han arbejder sikkert på en SKIDE sikkerheds anstalt, og må ikke tage arbejdet med hjem.
Så Spørg lige din ARBEJDSGIVER, eller hvem du arbejder for, om du egentligt må LAVE sit arbejde
ORDENLIGT, da jeg personligt,,,,,syntes du er omgivet af sikkerhed, der tilhører Staten/Patent, eller andre
misforståede,,,,,såkaldte FORSØG

Du kan da ikke blive bedt om at lave noget, du IKKE KAN LAVE.
Uden så LIDT hjælp udefra.
Ellers tvivler jeg på dit FIRMA,,,,,,,der ikke tror på dig
Men prøv Adobe, den SKAL kunne lave der, men som jeg har skrevet,
sikkert kun 1 side af gangen.

Men har ikke prøvet det, fra AUTOCAD.

Her giver jeg OP, når du ikke kan bruge,,,UDENSTÅENDE programmer.
Hvilket jeg kan forstå, gvis det var TOPSECREAT.
Men så tror jeg næppe du sad her og bad om hjælp.

Så kan anbefale andre steder, så som at henvende dig til udenrigsministeriet,
eller ambassaderne, hvilket de også er >MEGET behjælpelige med.......
Tror det sidste var en stor GANG GAS>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ha det.-
Andre herinde, kan ssikker hjælpe dig bedre.
F.eks -------------EC molo-----aj aj
det gør sommetider 22* til en meget kold sommer
og en meget kold vinter, til en meget VARM PC

Og så er det sikkert mine små molokyler, der skal KØLES op
når selv katten, nu omdage, syntes der er varmere udenfor...

SKIE kat...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-07-06 04:40

SORRY

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-06 06:46

sofus.dk -> Det er ganske normalt at sikre et firmanetværk f.eks. gennem AD (Active Direktory), hvis det er Windows 2000 server familien der benyttes som filserver, men denne sikring går som regel ikke ud på man ikke må downloade eller gemme filer, men på at man ikke må/kan INSTALLERE programmer på klientmaskinerne.

Dvs. man kan hente f.eks. et af de to programmer som e.c og undertegnede foreslog:

a.) http://anydwg.com/dwg2pdf/
b.) http://www.dwgtopdf.com/converters/pdf-create-convert-more.htm

..gemme installationsfilerne på en USB pen og installere dem hjemme. DWG/DXF filen kan ligeledes gemmes på USB-pennen eller sendes pr. E-mail. Ingen ben i dét. Det kan dog være et juridisk problem at hjemføre filerne eller sende den til sig selv pr. mail, hvis firmaets politik på området forbyder dette.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-06 10:03

Men et firma/inst. som vil have foretaget noget officielt...................må købe programmer.
Det var sådan at jeg fik tiltusket mig Adobe Acrobat, fordi vi alligevel ikke skulle bruge programmet efter at det var købt, på min anbefaling.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 09-08-06 11:23

Tak for svaret e.c.