/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
fast top og sider?
Fra : mimimig
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 27-06-06 18:27

Mangler en ledetråd, vi er i Dreamweaver 8.
Kan det laves således at top (evt. et logo) og og siderne bliver stående
medens det imellem sider og under top kan "rulles" op og ned.
Hvor starter jeg med det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-06-06 18:34

Gå ind i kontrolpanel,/insert/frames, eller start et nyt dokument.
Brug FRAMES, der er mange muligheder, hvordan de skal se ud.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-06-06 18:35

Kommando linien øverst i MX

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 18:36

Så ville jeg benytte en tabel ellr en Iframe

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-06 18:52

Hvis du vil bruge iframes så er der en guide her http://www.nicolin.dk/multimedia/dream.htm

En udmærket side hvor der er flere gode tips.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 27-06-06 19:16

tak for interessen, vi kigger lige lidt på det
hilsen mimimig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 19:53

Det så ellers ud til at være en god side som BentJuul henviste til.
Men jeg fik aldrig startet filmen under IFRAMES..........................
Christina kikkede så indsmirende på mig - suk.

Godkendelse af svar
Fra : mimimig

Dato : 29-06-06 00:02

Fra bentjuul over nicolin fandt vi faktisk en ledetråd som vi kan bygge videre på.
Desværre findes der ingen dansk vejledning til Dreamweaver 8, dog en med tips og tricks,
men ellers er det på engelsk og der har jeg ihvertfald ofte svært ved at greje disse tekniske
sammentrækninger, forkortelser af ord, som ingen ordbog kender og kan hjælpe med.
Tak for svaret bentjuul.
Hilsen mimimig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-07-06 20:32

Selv tak mimimig - rart at du har fået en god ledetråd via nicolin, men du kunne også prøve at låne bøger på biblioteket, idet der findes flere til Dreamweaver 2004 på dansk.

//bentjuul