/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Trærod
Fra : droslerne
Vist : 922 gange
100 point
Dato : 26-06-06 20:38

Hej
1 Hvor længe skal træ, som man skal bruge til et akvarie koge før det ligger sig på bunde i akvariet.
2 Skal man skylle det over med koldt vand bagefter eller lade det blive koldt.

Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 26-06-06 20:48

Jeg vil foretrække bare at skrubbe den under koldt vand, det med kogningen giver ikke så meget.

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-06 20:51

Jeg køber kun rødder, der virkelig vejer noget, så lægger de sig selv på bunden. Har dog oplevet, at have en rod der ikke ville lægge sig, heller ikke selv om den blev kogt. Jeg fik den byttet.

Jeg koger aldrig mine rødder, det eneste jeg gør er, at lægge dem i regnvandstønden et døgn, så har den mættet sig med vand.

Ved godt der er nogen, der ikke er så glade for det gule "tevand" der kommer i akvariet, men jeg tror selv på at det gule vand, er med til at holde svamp væk fra mine fisk. Og hvis man skifter vand hver 3 uge eller hver anden månede så vil farven med tiden blive svagere.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-06-06 20:53

jamen Spirillen det har den været i 6 dage (Roden har været brut før) så var der en forretnig der sagde man skal koge den så den ligger kan sig på bunden.
Robert

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 26-06-06 20:56

Jeg misforstod dit spørgsmål
Hvis det er for at mætte den, så bare gør som Cirkelinedk skriver, det er nok...

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 26-06-06 21:21

Tak for svaret Cirkelinedk. jeg gør som du sagde
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 27-06-06 08:36

Hej Robert.

Tak for point.

Jeg har altid gjort sådan, og har aldrig haft problemer.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : SmukkeErik

Dato : 22-02-07 09:34

Hej venner.

Har man problemer med en trærod, der ikke vil blive på bunden, limer man en passende sten fast til roden med siliconelim, det samme som man bruger til tætning af akvarier, stenen dækkes naturligvis med bundlagets grus.

MvH. SmukkeErik.