/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Har ikke fået løn.
Fra : nogoodbadguy
Vist : 733 gange
50 point
Dato : 25-06-06 19:45

Hejsa...til min store skuffelse har jeg via netbank opdaget at min løn ikke er blevet indbetalt til aftalt tid. (fredag 23/6-2006)
Er 14-dagslønnet og fik sidst løn 9/6-2006.
Hvis lønnen ikke står på min konto i morgen mandag, har jeg tænkt mig at møde op på arbejde uden at røre en finger, indtil lønnen er indbetalt. Har forsøgt at ringe til arbejdsgiveren.
Kan godt være at det er i strid med overenskomsten men har ligesom ikke fået et ansættelsesbevis endnu på trods af at jeg har rykket for det. Har været i firmaet i 2 måneder.
Vil bare være forberedt på at løse problemet på en fornuftig måde, inden jeg kontakter fagforeningen.
Hvad ville i havde gjort i samme situation.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 25-06-06 19:54

først kontakte arbejdsgiveren - og høre om der er en forklaring.-(
----- og hvis du stadig er utilfreds - så fagforeningen.
nilsg?

Kommentar
Fra : ypsiQ

Dato : 25-06-06 20:13

Ja, hvis de andre lønninger er gået regelmæssigt ind, vil jeg også lige spørge arbejdsgiveren og give ham en dag til at få det bragt i orden. Ved at fortsætte dit arbejde, viser du at du er tro mod din arbejdsplads.
MEN: Kontakt alligevel fagforeningen allerede i morgen middag og informer dem om både eventuel manglende løn og arbejdskontrakt, for udenarbejdskontrakt er du skidt stillet, netop når der er problemer.

Mvh
ypsiQ

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-06 20:36

Du skal have en kontrakt senest en måned efter du påbegyndte dit arbejde - alt andet straffes med bøde til arbejdsgiver. Så se at få rykket for den og hvis det giver problemer skal du gå direkte til fagforeningen. Mht. løn skal du som minimum have lønudbetalingen i morgen enten via netbank eller som en a conto kontant.

Ampere

Godkendelse af svar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 25-06-06 20:38

Tak for svaret ampere.