/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
hurtig hjælp mangle !!!
Fra : 090671
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 22-06-06 10:29

..hej..måske det dum spørgsål, men ved ikke hvad jeg skal forestille mig til 14 dage( mine eneste ferie) med 2 børn på 11 og 14 år :(...skulle til Kroatien) ,men pga konfirmations mange udgifter( som enlig mor) var jeg nødt til afbestille rejsen...men nu ved ikke hvad jeg skal gøre...og er næsten i panik, da jeg har ferie i uge 26+27...og måske det er ikke vigtig for nogle men i min tilfælde er meget, ver. økonomi- kan ikke bruge mere end 3000 kr...har tænkt på at prøve komme til bonbon land- da mine unge har aldrig været der,men at leje /bokke plads ved det nemmerste hoteller/camping hytte koste næsten 4000+ bro billetter og brandstof heller ikke gratis :(.Men det er 1. sommerferie som vi skal ikke rejse til udenland :(..men personlig synes jeg ikke at vi skulle gøre det hvert år...har nogen af Jer måske en god forslag ?Eller en som har evt. sommerhus til rimmelig penge at leje? Mvh. Beti

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 22-06-06 10:47

Hvis du har bil og campingudstyr er det jo oplagt med nogen af de mange fine steder i Danmark eller Sverige.
Det kan være lidt af en sport at finde gode feriesteder med spændende oplevelser til små penge.

Blandt mine bedste oplevelser med store børn har været kanotur i sverrig med telte. Det koster kun kanoleje færge og benzin, hvis man har eller kan låne grejet. Øde øer bålaftener og stemning er gratis. Det at det er primitivt, er bare et ekstra moment.
Det er med garanti en oplevelse. som holder længere end bon bon land.

Med så store børn skal du huske også at give dem en vis frihed til oplevelse på egen hånd, ellers gider de snart ikke rejse med mor mere.

Godkendelse af svar
Fra : 090671

Dato : 22-06-06 10:56

Tak for svaret transor.
...det er jeg enig med dig, at mine unge skal have frihed, men de er også (det sværre) lidt for meget er forkellet...det er også min skyld, men natur mennesker de er ikke...derfor har jeg den problem..jeg har bil...og ikke andet :)så det er kun køre og leje hyt( da jeg vil aldrig sove i tælt) el. lign. men tak for svaret. mvh.Beti

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-06 11:03

Der er også mulighed for gratis at bytte bolig, hvis du har mod på det, jeg kender til flere der
har praktiseret det, både i Danmark og i Udlandet. Men det kan godt være du er alt for sent ude?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=bytte+bolig%2Bferie&meta=

Men at holde ferie hjemme i Danmark kan også være en rigtig god oplevelse, hvor mange kender ikke det, at man kender alt omkring feriestedet i udlandet, men ikke i sin hjemegn. Hoteller og campinghytter kan være en belastning for en stram økonomi, men en telttur er ikke så dyr. Men ellers som transor siger, der er mange gratis glæder i naturen, og helt sikkert noget ungerne vil huske.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-06-06 11:17

http://www.treenecamp.de/camping/preise/index.html
her kan du holde en dejlig billig ferie
lej en stor campingvogn med fortelt, kosster ca. 225- kr pr døgn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-06 11:31

Eller bo på vandrehjem, der er familierum med bad

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-06-06 11:32

Hej Beti.

NU ved jeg ikke hvor I bor men der arrangeres ferieudflugter for børn i Københavnsområdet - det er heldagesture og så vidt jeg ved er det gratis.

Prøv at se her:

Citat
Gabriel Jensens ferieudflugter tilbyder i sommerferien endagsudflugter til forskellige steder i Københavns omegn. For at deltage i disse udflugter, skal man have et Gabriel Jensenkort, som udleveres efter anmodning på skolen i hele juni måned.

GJF's kontor Frydendalsvej 20 1809 Frederiksberg C
Tlf.: 36 46 01 01
Email: gjf@ferie.dk

Jeg har ikke så meget kendskab til det, kun at det altid er succes, idet der bliver gjort meget ud af at ungerne skal have en ordentlig een på opleveren. Du kan jo kigge på det og måske tale med dem - eller ungernes skole.

Jeg ved ikke om du måske har mulighed for at deltage i udflugterne, evt. som frivillig hjælper - men prøv at tale med dem om det.

Jeg håber I finder en god løsning!
Hav en god sommer!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-06-06 11:35

Hov, jeg ser nu at du skriver om brobillet/BonBonland - så er du jo nok i JYlland - men jeg ville nu forsøge at ringe til dem alligevel og så høre om der findes noget tilsvarende på den anden side af vandet.

Eller - en snak med skolen, hvis der er muligheder så ved de det.
Held og lykke!

Kommentar
Fra : aroma

Dato : 22-06-06 12:00

Jeg har selv prøvet ø-lejer og familiehølskole, da jeg ikke selv have en lille økonomi. Dette ferie form kan jeg selv vamt andefale.

hilsen
aroma