/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Arv fra fætter?
Fra : lejy32
Vist : 867 gange
100 point
Dato : 20-06-06 14:00

Hej er der nogle kloge hoveder der kan svare på dette,
min gamle mor,s fætter er død, hvem arver efter ham,
han har ikke andre levende slægtninge?.....

Mvh. lejy32

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-06 14:10

Hvis han kun har din mor som nærmeste slægtning, er det hende der arver

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-06 14:12

Det gør statskassen.

Fætre og kusiner er ikke arvinger ifølge arveloven

http://www.advodan.com/sw/frontend/show.asp?parent=1087&menu_parent=&layout=0

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-06 14:13

Forresten, du skal kigge i det afsnit der hedder "Tredje arveklasse"

Nordsted, der var du lidt for hurtigt, med et ukorrekt svar

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-06 14:23

Hvis din gamle mors fætter ikke har skrevet et testamente, som er det som dova skriver Statskassen, der "arver"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-06 14:24

som=så en upser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-06 14:54

Hej Dova, tak for din rettelse.

Jeg var ellers stensikker i mit svar, jeg syntes godt nok det er groft, at statskassen er så langfingret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-06-06 15:12

Jamen du ved Dova... hellere et forkert svar, end ikke komme først

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 20-06-06 15:13

Hej lejy32

Arverækkefølgen fremgår også af arvelovens kapitel 1, se link

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010072729-REGL

Arven tilfalder kun slægtsarvinger, herunder adopterede, i "lige linie" og ellers statskassen som dova skriver, når der ikke er oprettet testamente.

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : lejy32

Dato : 20-06-06 15:15

Tak for svaret dova, det var da et svar man kan forstå, ingen slinger i valsen, så kan jeg godt afbestille min nye bil.

Mvh. lejy32

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-06-06 15:22

Ja det er dejligt, at der er nogen der ikke leger at det er lykkehjulet