/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Om folk uden computer
Fra : lasseemil
Vist : 719 gange
200 point
Dato : 17-06-06 15:29

Jeg kender en håndfuld mennesker uden computer. Kan det offentlige virkelig i fremtiden stille disse medmennesker ringere/besværliggøre deres liv med jura i hånd som det er planlagt i fremtiden. Blandt andet på skatteområdet ???????

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 210 point
Dato : 17-06-06 16:23

Det kan de ikke. Men vi har heller ikke hørt hvad man vil gøre for
mennesker uden pc.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 17-06-06 21:40

Hvis du tænker på at alle informationer om dine skatteforhold ligger digitalt, så kan du sagtens vælge at modtage alle oplysninger i papirform stadigvæk. Det samme gælder papirer fra din bank.

Mht. nemkonto, så har du den uanset om du har pc eller ej. Du går bare ned til din bank og beder dem om oplysninger og evt. om at rette dem hvis du har fået andet kontonummer.

Hvis man modtager dagpenge, kan du både indtaste dagpengekort online OG gøre det på papiret.

Hvis du er offentligt ansat og får din lønseddel i eboks, kan man i nogle tilfælde aftale med arbejdsgiver at man modtager den i papirform. Ellers kan man jo logge sig ind på biblioteket eller en netcafe, evt. hos noget familie.

Egenltlig kan jeg ikke helt forstå hvorfor det besværliggører tingene for mennesker uden pc i forhold til for 10-15 år siden? Men måske er der nogle tilfælde som jeg ikke selv bruger og ikke kender til.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 17-06-06 23:23

Som udgangspunkt er det vel formålet, at lette livet for folk der anvender PC, og tilskynde dem til at klare tingene selv. Men stadig fastholde at folk uden PC også skal kunne klare sig.

Men hvis man ikke selv har en PC er der jo adgang på bibliotekerne.

Godkendelse af svar
Fra : lasseemil

Dato : 08-07-06 21:10

Tak for svaret Teil.