/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Socialangst
Fra : Sillepigen
Vist : 749 gange
50 point
Dato : 11-06-06 01:45

Hej med jer!
Efter at have levet i et hul i nogle år, har jeg nu opdaget, at det formentlig skyldes socialangst. Jeg har dog ikke for heldig erfaring med psykologer og har som studerende ikke råd til at betale for sådan en. Jeg har en selvhjælpsbog, men jeg er bange for, at den ikke er nok til at hjælpe mig ud af dette problem.
Er der nogen, der kender en form for støtte-gruppe, eller bare enkeltpersoner at dele det med?
Omkring Vejle...

Mange hilsner fra
Kathrine

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-06-06 08:42

du må hellere lukke det 2nd spg. ellers er det forvirrende at der køre 2 tråde.

Jeg mener at du skal gå til din læge. Han har sikkert også adresser på selvhjælps grupper og lign.

Det er jo vigtigt at du får den rigtige hjælp fra start, og en læge i dit område, burde kende adresser på diverse grupper, enkeltpersoner, og evt psykologer. Samt tilskuds ordninger til dem.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-06 09:30

Du kan også gå til psykiater, det er gratis!!. Du skal henvende dig til din egen læge, denne skal
så give dig en henvisning. Hvis du ikke får det bedre af at gå der, kan psykiateren henvise dig til
samtalegrupper, hos os er de på det lokale psyk. hospital, det er muligt at din egen læge også kan henvise til ssmtalegrupper. Du kan også prøve at se dette link

http://www.psykologpostkassen.dk/

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 11-06-06 09:47

Måske det er muligt at finde nogle, der kan hjælpe dig videre her: http://www.angstforeningen.dk/

Vaxen

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 11-06-06 12:23

hej Kathrine
du skal henvende dig til kommunen de har steder hvor du kan få noget hjælp
og du skal vide der er mange der har det som dig,og at du hurtigt kan få det bedre med den rette
hjælp.
god bedring og held og lykke til dig.
hilsen johnni.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-06-06 16:51

Du skal da bestemt gå til din læge og få en henvisning til en psykiater...det er gratis Og det hjalp ihvertfald mig...
Du er også velkommen til at skrive til mig hvis du har lyst. Jeg har selv haft socialfobi siden jeg var lille, men har det meget bedre nu...Kan ihvertfald det meste
Bor omkring Horsens

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-06-06 16:52

Jeg er forresten oz hunkøn

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 12-06-06 10:40

Hejsa Sillepigen.

Min ældste dreng har det som du.
Du skal gå til læge, så hurtigt du kan få en tid.
Psykolog er nok IKKE lige hvad du har brug for.
Det er en psyiater du skal snakke med.

Hvis lægen henviser dig, så er det gratis.
Der er masser af samtalegrupper. Selvhjælpsgrupper skal du passe på med, der skal du være sikker på, at det er en gruppe, der er underlagt nogle profesionelle, samt du skal have en anbefalet af din læge/psykiater.

Har du en meget svær dag, så ring til det nærmeste psykiatriske hospital. De har alle en skadestue, hvor der sidder nogen 24 i døgnet bare for at snakke med dem der har det svært.
Det har min dreng brugt når han har været nede, hvis ikke der var nogen i nærheden.

Find nogen, hvor du kan skrive/ringe til uanset hvornår.
Min dreng skriver mails til mig, hvis det er nat og han har det svært, ellers ringer han.
De mails har fået åbnet op for mange ting.

Men når du siger du lider af socialangst, og det der ellers står i dit brev, så tlnker jeg, det er en selvdiagnose.
Det er bare ikke nok.
Når man lider af socialangst, stikker der altid noget under.
Det opstår ikke uden grund.
Det kan være traumer fra barndommen, misbrug eller tidligere misbrug, psykisk sygdom mm.
Det er bare så vigitgt du går til læge og får hjælp.
Det er også en god idé at få en socialrådgiver. IKKE en sagsbehandler. Men en rådgiver,der kan vejlede dig i hvad du har af muligheder får at få hjælp. De fleste kommuner har faktisk mange hjælpe-funktioner til alle former får psykiske problemer. Ellerskan man ofte få hjælp fra den nærmeste kommune, der har de faciliteter, ved at din egen kommune betaler dem.
Så selvom det er svært, så ring til lægen, og dereftertil kommunen.
Min drengs sovialrådgiver kom hjem til ham i starten, fordi han ikke kunne komme ind til hende. Han svedte kold sved, der bare løb, hjertet gik amok, og han er nu i behandling for nervøst mavesår.
Så hjælp dig selv ved at komme igang nu.

Har du brug for at vide mere, fra mine erfaringer, så skriv bare til mig. Jeg vil med glæde hjælpe. Jeg ved hvor ødelæggende det er at være bange for at forlade sit hjem.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 07-07-06 19:19

Hej!
er 20, fra Vejle og lider af socialfobi.
Har du lyst til en snak er du altid velkommen til at skrive. Enten på mail (som du kan få ved at skrive en PB) eller herinde.
Jeg troede ikk jeg kunne blive rask. Jeg er der ikke endnu, men det går fremad. Langsomt, men det GÅR fremad!

Håber det bedste for dig!

Mvh

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 25-09-06 18:51

Kære Kathrine,

Din tilstand ligner mange andre menneskers og hvis du vil til bunds i årsagen til dine problemer, vil en ung dame i Vejle kunne hjælpe dig helt medicinfrit. Hun hedder Lotte og er at finde på en hjemmeside, der hedder www.injiva.dk

På denne hjemmeside vil du kunne stifte bekendtskab med en bog om InJiva behandlingen, der har hjulpet virkelig mange andre med diagnosen "social angst"

Held og lykke med livet fra én, der selv er blevet hjulpet videre da det så sortest ud!!

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 17-10-06 14:38

Tak for svaret Nordsted1.
Også mange tak til jer andre, specielt til dem, jeg har skrevet med efter denne tråd
Hvis andre skulle gå her ind og kigge på svaret, har jeg lige en hjemmeside mere, der er god, både i forhold til social angst og andre psykiske tilstande. Der er også en masse for pårørende og andre interesserede. Den hedder www.sindnet.dk

Mange hilsner,
Kathrine