/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Macro+skabelon til rapporter/breve
Fra : adakandu
Vist : 345 gange
220 point
Dato : 12-12-02 17:51

Hej,
Har nogen et eksempel på en makro, der åbner 'dialogboks' hvori man kan indtaste 'Rapporttitel, 'Undertitel', "Skrevet af:" osv. som så indsættes i den word-skabelon man på forhånd har defineret tilsvarende bogmærker i, har pre-formatteret med marginer, afsnit osv.

Tilsvarende ville kunne ændres til en brev-skabelon makro, til indsættelse af modtager, adresser, attentionfelt etc.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-12-02 18:38

Du bliver nød til at uddybe det spørgsmål.

Hvad er det konkret du har brug for og har du eksempel på der hvor det skal bruges en link eller noget i den dur ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 19:49

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.
--
pre

"adakandu" <adakandu.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:a83K9.64855$HU.4928307@news010.worldonline.dk...
> Hej,
> Har nogen et eksempel på en makro, der åbner 'dialogboks' hvori man
kan
> indtaste 'Rapporttitel, 'Undertitel', "Skrevet af:" osv. som så
> indsættes i den word-skabelon man på forhånd har defineret tilsvarende
> bogmærker i, har pre-formatteret med marginer, afsnit osv.
>
> Tilsvarende ville kunne ændres til en brev-skabelon makro, til
> indsættelse af modtager, adresser, attentionfelt etc.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 21:18

Dette kan du ordne uten makro, sett inn tre ASKfield og tre REFfield, hva
det heter på dansk aner jeg ikke.

Det som er litt synd er at brukeren får opp tre bokser istedenfor en.

mvh
Per Erik

adakandu wrote:
> Hej,
> Har nogen et eksempel på en makro, der åbner 'dialogboks' hvori man
> kan indtaste 'Rapporttitel, 'Undertitel', "Skrevet af:" osv. som så
> indsættes i den word-skabelon man på forhånd har defineret tilsvarende
> bogmærker i, har pre-formatteret med marginer, afsnit osv.
>
> Tilsvarende ville kunne ændres til en brev-skabelon makro, til
> indsættelse af modtager, adresser, attentionfelt etc.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-12-02 20:10

Kære adakandu

For det første er svaret IKKE brugbart for os andre, hvis i ligger og mailer på tværs af kandu.

Forumet herinde er faktisk til så ALLE kan få svaret at vide. Så vær sød i stedet for at bede Meiland poste VB (macro) koden her og jeg vil gerne være behjælpelig med de ting du skal gøre i word for at det kører.....

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 16-12-02 08:01

Kære adakandu !

Hvis du skal bruge koden inden jul, så er det vist på tide.... ja du ved nok.

Zonker: Jeg kan kun sige en ting... Vi ska' nok klare det sammen os to !!

/meiland

Kommentar
Fra : adakandu

Dato : 23-12-02 08:34

Meiland: Hvordan giver jeg dig min mailadresse, uden at alle andre ser den?

Og hvorfor vil du ikke dele VB koden i dette forum?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 25-12-02 19:02

Hej adakandu !

Hvis du stadig er interesseret kan du maile din adresse til reklamer@meiland.dk

Mht. udlevere koden: Hvordan skal jeg beskrive dialogboksen ?

Kommentar
Fra : peddersen

Dato : 13-02-03 20:14

Gør sådan her:
Åbn et nyt dokument
Vælg: Indsæt-->Felt
Vælg nu Feltnavnet "Fill-In" (i listen til højre)
Skriv en besked til brugeren.
Gentag proceduren ligeså mange gange som du vil have felter.
Indsæt en tom linje efter felterne og indsæt et bogmærke på den linje.
Sæt derefter bogmærker om hvert af felterne.
Gem som skabelon

Nu skulle det virke 8-}

Karsten