/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
små svævende lyskugler
Fra : steffan88
Vist : 2755 gange
25 point
Dato : 29-05-06 17:19

Her for ca. en måneds tid siden da jeg var på badeværelset, så jeg pludselig en masse små lyskugler som fløj rundt i luften. De lyste ca. i 2 sec., forsvandt så, og nogle nye kom frem. Dette varede i ca. 15 sek. Jeg troede først det var synsbedrag, men har er begyndt at se fænomenet ofte. Det sker kun på badeværelset, og andre medlemmer af min familie har også set det. Hvad er det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-05-06 17:24

Hvilken form for lyskilde har i på badeværelset.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-06 18:04

Jeg har Kabel-TV. Har set og hørt om fænomenet tidligere. Specielt på de mere videnskabelige kanaler. Det drejer sig om nogle elektriske fænomener, der oftest opstår under helt specielle vejrforhold. Hvorfor de i dit hjem KUN optræder på badeværelset, er meget underligt. Det er imidlertid ikke specielt betryggende, idet de KAN blive større og dermed have større energi. Lyskugler siges at kunne dræbe p.g.a. deres store energi.
Der er også nogle mennesker der hævder at lyskuglerne er UFO-er, men den nyeste forskning synes dog at pege på, at der er tale om nogle elektriske fænomener, der endnu ikke er helt afklarede. Men da lyskuglerne KAN blive store (og dermed livsfarlige), ville jeg prøve at henvende mig til DTU (Danmarks Tekniske Universitet). De har måske en gruppe forskere, der ville være interesserede i at undersøge netop dit hjem.
Noget underligt foregår der. Men HVAD?

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 18:23

Hejsa...
Jeg ville bare høre lidt til, om du/i har speciælle følelser når i ser disse fænomener? Kuldegysen, lykkelig-rolig følelse, om i føler jer alene, eller om det føles som om der er andre til stede i rummet samtidig?
Ved godt det lyder lidt mærkeligt at spørge om , men behøver lidt mere info, for at kunne komme med et bud på hvad det kunne være, hvis det ikke er elektriske ladninger som Arne Jakobsen formoder...

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 29-05-06 18:28

Hej og tak for jeres kommentarer. Der er ikke nogle speciælle følelser når vi ser fænomenet. jeg kan tilføje at det sker ca. 1min efter vi er kommet ind på badeværelset

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-06 18:32

cjabb -> Jeg ved hvad du hentyder til. Disse lysfænomener HAR af spiritister været sat i forbindelse med Ånder eller eksistenser fra "Den anden side". Jeg siger IKKE at der ikke er noget om det. Men videnskaben har altså for længst bevist at der er tale om rent elektriske fænomener. Disse synes også at have forbindelse med de til enhver tid herskende vejrforhold. Så ideerne om at lys-kuglerne skulle have forbindelse med "den anden side", og at de skulle være ånder, er for lang tid siden afvist. Det er selvf. op til enhver at tro at et naturligt fænomen ER unaturligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-06 18:37

OK Steffen. Det lyder jo mest som om det er et elektrisk fænomen. Jeg synes i hvertfald ikke at I skal være bange for det. NYD DET SOM NOGET I HAR. Jeg tror ikke det er farligt. Begynder lyskuglerne at blive større, er det en anden sag. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 18:38

Det var jo også derfor jeg spurgte om der var bestemte følelser eller noget knyttet til disse kugler.
Men eftersom det ikke lader til det, så er det nok højst sansynligt et naturfænomen af en art, som Arne påpeger...

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 18:54

Prøv at se her en gang, og læs om der er noget her, der lyder bekændt... http://www.sufoi.dk/magasin/artik-un/un1999/1999-108.htm

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 19:02

eller prøv at kigge på
http://www.skeptica.dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-06 19:07

cjabb - Gode og informative sider. TAK skal du have. De viser jo kun at jeg havde ret med mit første svar.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 19:14

Man ved jo aldrig... Hæhæ! Men håber da det kan bruges...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-06 19:21

cjabb - Hvis du synes at det spirituelle er en snak værd, kan du jo altid åbne dit eget spørgsmål.
Jeg ville da synes at en sådan tråd var værd at kommentere. Måske ville andre dele vor interesse.
Hvem ved? Men som sagt tror jeg ikke at svaret her, har noget at gøre med det.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 19:28

Det kunne da også være at det blev aktuelt en gang, men ved ikke helt hvad jeg skulle spørge om, lige nu i hvert fald

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-06 19:34

Helt fint Carina. (Nu har jeg nemlig læst din profil). Men du finder sikkert ud af det før eller siden.
Skal vi så overlade tråden til spørgeren og andre kommentatorer! Tak for snakken. KH Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-05-06 19:38

steffan88

Hvor små er de lyskugler?

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 29-05-06 20:03

hmm.. det er svært at sige. ca. 1-2mm i diameter vil jeg tro

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 29-05-06 20:08

@ cjapp

lyskuglerne eksploderer ikke, de forsvinder bare efter 2 sek... Så jeg tror ikke det kan være kuglelyn

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 25 point
Dato : 29-05-06 20:17

Det kan sagtens være kuglelyn. De findes i alle størrelser. Det er dog stadig lidt af et mysterium at de kun ses i jeres badeværelse. Det KUNNE dog tyde på at det har noget med fugt at gøre. Og dermed som jeg har sagt, er et elektrisk problem. Prøv at sikre jer at der er tørt på jeres badeværelse. (Det SKULLE vel ikke ligge i kælderen?) Tørt badeværelse med god udluftning, så er jeres problem forsvundet.

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 29-05-06 20:19

Ok, lyder fint :).. Men tror lige jeg vil have et billede af det, før jeg gør noget ved det

Godkendelse af svar
Fra : steffan88

Dato : 29-05-06 20:19

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-06 20:22

OK Steffen. Bare glad for at mine kommentarer kan bruges.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-05-06 20:58

Meget meget interessant tråd, denne her - en tråd man kunne lære af, herligt og tak for den

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 30-05-06 00:15

Jeg var ved at lave kartoffelmos,og fra 1 meters afstand gik saltkværner igang

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-06 00:48

Kære kissan. Æd du bare din kartoffelmos. Du kan jo altid gå tilbage og læse denne tråd.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 30-05-06 01:52

Godnat Arne,du har måske ikke evner i den retning

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-06 02:11

Kissan - Lad nu være med at lave denne tråd om til en krig mellem dig og mig. VIL du gerne have verbale tæsk, så kan du da godt få det. Men Hvorfor? Jeg kan verbalt tæve dig fra Skagen til Seychellerne, men jeg vil helst ikke. Det har intet med spørgsmålet at gøre. Så tag lige dine undertrykte fornemmelser, pak dem sammen og tag dem et andet sted hen. De hører ikke hjemme i denne tråd. Hvor svært kan det være????

Tråden er lukket. Og hvis du vil tale mere med mig, må du holde op med at indtage stoffer.

Så vil jeg måske igen tale med dig. Indtil da er du bare en dum lille tøs.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 30-05-06 02:16

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 30-05-06 02:17

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 30-05-06 02:25

Hr ARNE KLOGMÆT:
INGEN STOFFER HER,GODNAT

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-06 03:43

Hej Kissan. Så lad være med at opføre dig som en stofmismisbruger.

Jeg kender jer på TRAVET. Du taler som en misbruger. Det har intet at gøre med dette spørgsmål.
Jeg har sagt det tidligere. Hvorfor KAN du ikke fatte at dette spørgsmål er lukket?
Fordi du er ???. Så lær det dog. Hvor mange gange skal du sparkes i hovedet, før du fatter det???
Tag dig sammen Kissan, ellers ender du squ på kirkegården inden længe,

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-05-06 16:38

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 31-05-06 16:41

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 31-05-06 23:48

KLOGMÆT

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-06-06 17:09

velkommen i klubben for os stofmisbruger,Kissan
Jeg er som dig blevet spottet som en der indtager crack af hr. arne.J. I samme tråd blev samme Arne.J taget i en lodret løgn,og man hørte ikke mere fra ham.

Glem ham,han er uden for rækkevidde,og eneste grund til at han stempler dig som en misbuger,er fordi han selv er en slagsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-06 17:21

Dumme lille Knete. JEG stempler ikke nogen. Jeg siger at de OPFØRER sig som om de var stofmisbrugere, men det er altså ikke det samme. Hvis du og andre ville følge lidt med i skolen og lære jeres eget sprog at kende, ville I også kunne komme med bedre svar end i gør. Dette gælder også kissan. Det viser sig bare at I ikke har en tilstrækkelig viden til at besvare spørgsmål. Det er I meget kede af og i stedet for at forsøge at dygtiggøre jer selv, vælger I så at kalde mig og andre for KLOGSKIDERE og andre dumme ting.

Tag jeg da sammen og indrøm at I ikke har fulgt ordentligt med i skolen, eller simpelthen ikke HAR hjerne nok til at hjælpe andre. Der er squ da ingen grund til at overpisse de der KAN.

Alternativt: Gå til lægen, han vil sikkert gerne udskrive en henvisning til en psykolog.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-06-06 17:29

Klap i din IDIOT

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-06-06 17:37

Lille dumme Knete. Det er jo den eneste måde du er i stand til at kommunikere på.

Har du ikke set at dette spørgsmål er lukket?

Hvorfor bliver DU og kissan så ved med at komme med jeres stupide ( det betyder dumme ) indlæg?

Den der skal KLAPPE I er da dig, men at du ikke forstår det, viser bare hvor dum du er.

Og hold så kæft og brug jeres små ligegyldige kyllingehjerner til at kommentere på børnesider hvor I hører til. For I har INTET at gøre på KANDU.DK

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-06-06 18:36

Klag til admin SPRITTERARNE, hvis du mener at jeg og andre ikke har noget at gøre på kandu.

I mellemtiden, så flet næbbet og bevæg din sløve alkorøv tilbage hertil http://www.kandu.dk/Spg85448.aspx

Du er et skvadderhoved,en bums, en stupid tosse OG EN MEGA LØGNER...........FØJ

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-06-06 20:49

Knete mv.
Du glemte at denne latterlige figur arnefuckingpunktumjakobsen er plaskrådden inde i sit hovede, og et gennemsyret dumt svin.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 08-06-06 20:57

KANIDU ikke bare lukke denne tråd??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-06-06 21:09

Kissan... prøv lige at vågne lidt op.

Tråden er lukket 29-05-06 20:17 og psykopaten AJ har tiltusket sig point igen. Hvis du ikke har nerver til at læse om dette rædselsmonster AJ, så stop din abonnering på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 08-06-06 21:15

Det gør jeg klumme
Hej med dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-06-06 22:11

Hej hej.... og go' sommer

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 09-06-06 13:01

I LIGE MÅDE KLUMME

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 12-06-06 23:18

hmm.. meget irrelevant...

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 20-02-07 03:11

Det problem med saltkværnen, der pludselig gik i gang, har jeg også haft, men det viste sig, at der var en fejl i kontakten, så Føtex byttede den til en anden uden beregning, og så fik jeg ydermere nye batterier med.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-07 08:15

Godmorgen Per!!!!
Tillykke med din nye saltkværn,min har opført sig oke siden junli 06
At der så Er noget i vores hus er en anden snak,som jeg nødig vil risikere at
en vis Herre begynder at blande sig i
Fortsat en god dag fra KISSAN

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 20-02-07 11:02

Hej Kisan!
Da jeg så din beskrivelse, tænkte jeg på at lave lidt sjov med det, for fakta er, at vi købte et sæt Herstal kværne til jul, og de kontakt, der tænder og slukker, her var det i sandhedens interesse peberkværnen, havde sat sig fast, men mit svar til dig var altså ikke ondt ment, men kun ment som en lettere joke.
M.v.h.
Per

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-07 13:56

Det er bare helt OKE!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-02-07 14:30

kissan - Før du beslutter dig for noget, så check lige hvem der er et phycopatisk monster??

Jeg nævner ingen?

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 20-02-07 14:33

Ikke for noget Arne, men fatter ikke du gider bruge tid på at skændes... Lad det dog ligge...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-02-07 14:40

Jeg synes ikke jeg skændes, jeg udveksler meninger. Der er stor forskel!

Men nu gider jeg ikke mere.

K.H. AJ.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-07 12:06

Sikken ro vi får herinde så!!!!!
SKØNT
(bliver faktisk helt bange somtider