/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Sai Baba.
Fra : Ove
Vist : 834 gange
120 point
Dato : 10-08-01 10:59

Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan materialisere ting og aske ud af den blå luft. Han kan helbrede syge og alverdens mystiske ting, som jeg har fået at vide af nogle bekendte der har været nede og besøge ham. Jeg har selv prøvet at bede til ham og følte at det virkede. Nu vil jeg gerne vide om man kan sige at han er en guru der kan sammenlignes med Jesus? kom med nogle seriøse besvarelser, Ove

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-08-01 10:17

"Ove" <Ove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NlNc7.1922$uI6.122653@news000.worldonline.dk...

> guru der kan sammenlignes med Jesus? kom med nogle seriøse
besvarelser,

Sai Baba hører ind under news://dk.livssyn eller
news://dk.livssyn.newage

Fut sættes til dk.livssyn

Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-08-01 15:35

"Ove" <Ove.news@kandu.dk> wrote in message
news:NlNc7.1922$uI6.122653@news000.worldonline.dk...
> Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan
> materialisere ting og aske ud af den blå luft. Han kan helbrede syge og
> alverdens mystiske ting, som jeg har fået at vide af nogle bekendte der
> har været nede og besøge ham. Jeg har selv prøvet at bede til ham og
> følte at det virkede. Nu vil jeg gerne vide om man kan sige at han er en
> guru der kan sammenlignes med Jesus? kom med nogle seriøse besvarelser,
> Ove(PCI) der er bedst /
> > hurtigst,

Det er bibelsk eller rettere fortalt om i bibelen, det Sai Baba foretager
sig
med hensyn til at materialisere ting ud af luften helbrede syge og andre
" mystiske ting ". Og Bibelen fortæller om hans tryllerier på den måde,
at det er fra en ukult kilde og ikke fra Jesus.

Det bedste sted at finde forskellen mellem Guds mirakler og det ukultes
mirakler er de gange Moses og Aron blev sendt til Farao af Gud for, at
befri Jøderne i Ægypten.

2 mos 7 v 9 »Når Farao siger til jer, at I skal gøre et under,
skal du sige til Aron: Tag din stav, og kast den foran Farao!
Den skal blive til en slange.«
v10 Så gik Moses og Aron til Farao og gjorde, sådan som
Herren havde befalet; Aron kastede sin stav foran Farao og
hans hoffolk, og den blev til en slange.
(her kommer det)
v11 Men Farao tilkaldte vismændene og troldmændene,
og Egyptens mirakelmagere gjorde det samme med deres
hemmelige kunster;
v12 de kastede hver sin stav, og stavene blev til slanger.
Men Arons stav slugte deres stave.

Læser vi videre opdager vi at Ægyptens troldmændene er
i stand til at kopiere Guds mirakler, men kun indtil en vis
udstrækning, hvor Gud slog dem med sygdomme.

Sia Baba er en lignende troldmand der kan udfører nogle
mirakler kendt i kristne kredse som "sort magi". Der er den
forskel at Sia Baba kun kan retlede dig vise dig en vej
hvor du selv skal bekæmpe det onde der er i dig, medens
Jesus viser ikke kun vejen, men gik den selv og ved sin død
på korset blev Jesus din stedfortræder for at befri dig for det
onde og bringe det Gud skabte menneske frem i dig, et billed
af jesus selv Romerbrevet 8 v 29

Nej bestemt Nej, Sia Babas arbejdsgiver er ikke at samligne
med Jesus og Sia Baba er slet ingen ting, men kun en evangalist
som Satan har givet lov til at bruge mørkets kraft en stund.

Erik

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-08-01 22:27

"Ove" <Ove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NlNc7.1922$uI6.122653@news000.worldonline.dk...
> Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan
> I de sidste dag skal der komme mange falske profeter der påstår mere eller
mindre at de er Jesus, og det med undre og tegn, han er en af dem.

--
Mange kærlige hilsener fra Børge der bor i Viborg.
http://www.nydheder.subnet.dk http://www.oplevjesus.dk/

Kommentar
Fra : Ove

Dato : 11-08-01 09:17

Jeg prøver ikke på at sige at Sai Baba er Jesus, men at han laver nogenlunde det samme. Sai Baba er Hindu, Men siger til sine tilhængere at de skal gå ud i deres religioner og virke for næstekærlighed. Der er over 30 millioner tilhængere, hvoraf de fleste vel nok er hinduer.
Ove.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-08-01 21:37

"Ove" <Ove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:NlNc7.1922$uI6.122653@news000.worldonline.dk...

> Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan
> materialisere ting og aske ud af den blå luft. Han kan helbrede syge og
> alverdens mystiske ting

Jeg har hørt, Sai Babas yndlingssang er
'Blue Suede Shoe':

'It's one for the money,
Two for the show,
Three to get ready,
Go man, go.'

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-08-01 14:42

Vidal <vidal@worldonline.dk> skrev...

> Jeg har hørt, Sai Babas yndlingssang er
> 'Blue Suede Shoe':

Tak, Villy! Det var simpelthen dagens bedste grin!

Christina

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 120 point
Dato : 13-08-01 18:16

Ove>>>>Jeg har læst en del om Sai Baba og hans virke i Indien, hvor han kan materialisere ting og aske ud af den blå luft. Han kan helbrede syge og alverdens mystiske ting, som jeg har fået at vide af nogle bekendte der har været nede og besøge ham. Jeg har selv prøvet at bede til ham og følte at det virkede. Nu vil jeg gerne vide om man kan sige at han er en guru der kan sammenlignes med Jesus?

Håber du kan bruge dette: Kort skitseret: Der findes 2 slags åndelige verdener. Den ene er den som kristne tror er den eneste sande og den eneste vej til frelse og et liv efter døden hos Gud. Det er den tre-enige Gud: Gud Fader, Gud Jesus og Gud Helligånd. Alt dette er beskrevet i den aut. Bibel. Så er der den anden åndelige verden, som er okult og direkte modsætning til Jesus og den kristne tro. Dette okulte åndelige "overhoved" er Satan (som betyder Guds modstander). Han er beskrevet i Bibelen som engang værende en meget højt rangerende engel i Himlen. Lucifer som han også kaldes havde ca 1/3 af Himlens engle under sig. På et tidspunkt ville han være lige så stor som Gud. Det kunne Gud naturligvis ikke tillade, da Gud er Gud og ingen er tilnærmelsesvis så stor som Han. Derfor blev Lucifer/Satan
og 1/3 af englene bortvist fra Himlen til evig fortabelse. De bortviste engle er dem som man bl.a. kalder dæmoner ledet og styret af Satan. Disse dæmoner kan forklædt som "lysets engle" bl.a. som Sai Baba, Buda, Muhammed, Allah, o.s.v. o.s.v. Fælles for alle disse forklædte dæmoner er, at de kan gøre undere for at vildføre folk. Selv om man midlertidig synes man får det bedre ved at bede til f.eks.:
Sai Baba, vil resultatet på lang sigt altid være, at man får det dårligere end før, bliver fyldt med angst, passivitet og andet destruktivt og værst af alt: evig fortabelse borte fra Guds Himmel. Jeg kender selv et eks. på en kammerat, som besøgte Sai Baba og fik det godt og blev overbevist af det med asken o.s.v. 1/2 år
senere var han fuldstændig ødelagt og havde det så dårligt, så dårligt. Først da han søgte Jesus fik han det varigt godt.
Det kan synes svært, at være sikker på, at det er den "rigtige" Gud man søger og som gør undere og mirakler. Her må du forvisse dig om at Jesus Kristus, som Han er beskrevet i Bibelen, bliver herliggjort og ophøjet som den eneste vej til frelse. Hold dig fra alle andre okulte troldmænd. Skriv igen hvis du er mere i tvivl. Hold dig fra Sai Baba og søg Jesus.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 13-08-01 18:18

"Rengøringsassistenten" skrev d. 10-08-01 10:17 dette indlæg :
>
> "Ove" <Ove.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:NlNc7.1922$uI6.122653@news000.worldonline.dk...
>
> > guru der kan sammenlignes med Jesus? kom med nogle seriøse
> besvarelser,
>
> Sai Baba hører ind under news://dk.livssyn eller
> news://dk.livssyn.newage
>
> Fut sættes til dk.livssyn
>
> Niels
>

Kommentar
Fra : summer

Dato : 13-08-01 18:21

"Rengøringsassistenten"
Sai Baba hører IKKE ind under news://dk.livssyn HAN HØRER IND UNDER RELIGION

Godkendelse af svar
Fra : Ove

Dato : 14-08-01 07:33

Summer, du har en god formulering, og da der tilsyneladende ikke fås et tilfredsstillende svar, føler jeg mig nødsaget til at give mine point til dig, da de andre er helt "ude i skoven". Jeg tror ikke at Sai Baba hører ind under den kategori, du beskriver, men derimod tror jeg at der findes og altid har været mennesker med samme evner som Sai Baba og Jesus. Du skal jo lige tænke på at Bibelen og det nye testamente er skrevet af omkring 50 mennsker, ganske vist under påvirkning af Gud, men dog mennesker.
Jesus var f. eks. religionspolitiker, og var i følge nogle, på mission i Indien i den tid vi ikke kan læse om i det nye testamente. Men ellers tak for de mange ord.
Ove.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-08-01 10:59

Tak for pointene. Dog er jeg ked af at du føler dig "nødsaget" til at give mig dem i mangel af bedre.
Jeg er en personlig kristen og kender Bibelen godt. Det jeg forsøgte at forklare var, at for kristne er der kun een sand Gud - Gud vor himmelske Far. Det er om Ham Jesus Kristus vidnede om i sit jordiske 33 årige liv. Gud Fader er fuldkommen i alt, kærlighed, visdom, retfærdighed, etc. Derfor kan du bl.a. læse i Det gamle Testamente hvordan Gud måtte straffe synd og oprør mod Ham. Du kan også læse hvordan folk skulle ofre på Guds Alter, som en billedlig soning og omvendelse
fra deres synder. Som profeteret mange gange i Det gamle Testamente skulle der en dag fødes et menneske, som skulle ofres een gang for alle. Det nye Testamente handler om dette menneske - Jesus, som er Guds eneste Søn. Jesus forlod sit sæde ved sin Faders højre hånd i Himmelen og blev født på Jorden af Jomfru Maria - undfanget ved Helligånden. Du kan læse hvordan Satan igen og igen fristede Jesus til at synde mod sin Fader. Heldigvis for alle som vil tro dette vandt Jesus denne åndelige kamp. Hvis du læser om hans korsfæstelse, død og opstandelse, som er det absolut centrale i enhver kristens liv, så kan du se at Jesus til hver en tid kunne have undgået korsdøden - hidkaldt hjælp fra Himmelen
At Jesus var religionspolitiker og endog har været på missionsrejse i Indien, må jeg som kristen på det skarpeste tage afstand fra. Det er der ingen som helst belæg for at tro.
Kære Ove, det er naturligvis frivilligt og op til dig selv, hvis du blander alle religioner sammen med kristendommen. Jeg ville blot inderligt ønske for dig, at du en dag finder sandheden og acc. at der kun findes een sand Gud og Vejen til Ham
er Jesus Kristus. Der er ikke andre muligheder for at kunne kaldes kristen, få sine synder tilgivet og modtage evigtvirkende tilgivelse, kærlighed og en fred som kun Gud kan give og som vedvarer. Som jeg svarede dig, alle som gør undere og som ikke giver Jesus æren og herliggør og ophøjer Ham, har INTET med kristen tro at gøre. Mange, mange kan gøre undere, som ikke er fra Gud. Mange af disse vil gerne få os til at tro, at det åndelige "er et skidt", hvilket det IKKE er.
Som svaret er der den åndelige verden jeg og millioner andre kristne tror er den rigtige og at Det nye Testamentes beskrivelse af Jesus som eneste mellemmand mellem os og Gud i Himlen er sandheden.
Tror du på det, kan du kalde dig kristen. Gør du ikke, kan du kalde dig religiøs, hvilket er noget ganske andet iflg. Bibelen og min tro. Må du finde hvile og fred når du forhåbentlig bliver kristen en dag.

Kommentar
Fra : Ove

Dato : 15-08-01 07:37

Kære summer jeg har skam fundet fred, og er vel også kristen på en måde, hvis kristendom handler om næstekærlighed, som Sai Baba står inde for ved igen og igen at fortælle sine tilhængere at det ikke er nødvendigt at være hindu, som han selv, men at gå ud i de forskellige trosretninger og udøve næstekærligheden og i øvrigt rette sig efter de retningslinier der er i troen. Der er for øvrigt mange lighedspunkter i de mange religiøse retninger.
Ove.